recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips BDP3000 og PCM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips BDP3000 og PCM

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips BDP3000 og PCM
    Sendt: 27-Juli-2009 kl. 20:29
Hej

Jeg har lige lånt en BDP3000 med hjem fra en kammerat da han ikke kan få PCM lydsporet på Blach Hawk Down til at virke.

Han har en Sony STR-DG820 og når det 5.1 uncompressed PCM spor bliver valgt registrerer forstærkeren det kun som et stereo signal.

Nu har jeg så sluttet afspilleren til min Onkyo 607 og jeg får også kun et stereo signal. Jeg går ud fra at min forstærker skal opfange et multichannel PCM signal men det lader sig åbenbart ikke gøre.

Siden det er et problem på begge forstærkere går jeg ud fra at det er afspilleren den er gal med.

Jeg har været inde og kigge i audio setup men eneste mulighed jeg har derinde under HDMI er Auto og Bitstream hvor den pt. står som Auto.

Har selvfølgelig også været igennem samtlige Listening Modes på forstærkeren.
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 21:20
Nåh, har lige snakket med en på AVforums som har samme problem med en BDP3000 og en anden film med 5.1 PCM spor.

Åbenbart afspilleren der ikke kan klare det.

Andre med samme erfaring?
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-August-2007
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 22:54
Samme problem her med PCM fra Spiderman 3. De andre HD-lydformater virker fint, så jeg havde slet ikke optaget, at PCM ikke virkede .
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 02:16
Nej det er da godt nok noget værre noget fra Philips side af...

Det er ikke så slemt når man har en DVD med både et TrueHD/DTS Master OG 5.1 PCM.

Men hvis det er som på BHD hvor der kun er et 5.1 PCM og alm DD 5.1 så bliver man jo spist af med et DD 5.1 signal.

Må vist hellere lige høre Philips om det kan være rigtige
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 07:50
Ved du tilfældigvis om de to andre afspillere fra Philips, BDP5000 og BDP7300, har samme problem? Hvis de har det, er der nok større sandsynlighed for, at Philips gør noget ved problemet...
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 08:37
Jeg har lige installeret den firmware-opdatering, der kom for en uge siden. Den har dog ikke lavet noget om på lyden .
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 15:36
Tør ikke sige noget om de andre også har problemet...

Hvis de også  har vil jeg mene det er "normalt" for Philips blu-ray afspillere så.
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 12:38
Så kom der mail tilbage fra Philips:

Vi må desværre sige at der ikke er nogen firmwire opdatering på vej til dette produkt til at lave om på dette problem. Der er faktisk intet vi kan gøre herfra med dette produkt omkring det signal, den vil ikke kunne sende det LPCM-signal videre.

Lidt kryptisk skrevet, men åbenbart kommer afspilleren ikke til at kunne videresende et LPCM-signal.

Jeg har ingen forstand på hardwaren i en BD-afspiller, men jeg synes, det lyder mærkeligt, hvis det er sværere at videresende et ubehandlet 7.1-LPCM-signal end et DTS-HD MA- eller Dolby TrueHD-signal...
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 16:45
Det må være en eller anden begrænsning de har lavet for at spare penge for det kan da ikke være så svært, når andre BR afspillere kan klare det.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 18:18
Alle Philipsmodeller lider af denne mangel, selv deres 9100 som har flytbar undertekster .

Havde ellers så småt begyndt, at kigge på 9100 da den ville være oplagt med projektor og 2.35 format.
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2004
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 16:21
Hej. Har et problem med min Philips BDP3000 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64886&PID=732440#732440
Kan det være noget af det samme jeg er ramt af - det er godt nok ikke PCM, jeg prøver at få ud, men DD/DTS. Nogen der ved, om det også skulle give problemer?
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 11:10
Jeg har lige installeret den nyeste opdatering fra Philips, og nu er der endelig surround fra LPCM-sporet på Kill Bill.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu