|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Frank ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() Sendt: 19-Juni-2009 kl. 10:35 |
Hejsa. Jeg eksperimenterer lidt med WHS (Windows Home Server), og bedste løsning med extendere. Min sattelitmodtager kan streame TV til WHS, og det ender i et m2p format. Jeg har indkøbt nogle forskellige, for at eksperimentere. X-BOX og PS3 lider under, at de ikke kan afspille ret mange formater, eksempelvis ikke m2p. Jeg overvejer forskellige on-the-fly streaming-formatconvertere, men ved ikke rigtig, hvor godt de fungerer. Er der nogle med erfaringer ???? Alternativt, kunne en hardware media center extender måske bruges. Som eksempelvis denne her http://www.buffalo-technology.com/products/multimedia/linkth eater/lt-h90lan-linktheaterhd-network-media-player/ Er der nogen erfaringer med den, eller andre extendere ??? Og som en personlig erfaring, er tomlen nedad på X-BOX. Sikken da en plastikmaskine i forhold til PS3. Og magen til tung menu skal man lede længe efter. Og så larmer den mere end min HP WHS....... |
|
Venligst
Frank Jensen |
|
![]() |
|
Frank ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Glemte lige at skrive, at Buffalo-extenderen tilsyneladende afspiller m2p. Det er en vigtig parameter.
|
|
Venligst
Frank Jensen |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
Hvis du bruger Windows 7 kan Xbox'en afspille alle formater, som mediacentret kan afspille |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen, det gør jeg ikke. Jeg kan godt li konstallationen, med en WHS, som virker som arkiv for alting i huset, med auto backup, raid diske og det hele. Så det eneste, som nok ikke står for fald, er WHS. Og pga. støjen, er X-BOX nok den første enhed, som ryger ud. |
|
Venligst
Frank Jensen |
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Kan PS3mediaserver ikke afspille det meste...?
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, jeg syntes, at PS3 også er rimelig begrænset. Bla. kan den ikke afspille m2p, hvilket jeg har brug for. Er det softwaren PS Mediaserver du mener ?? Altså denne her: http://ps3mediaserver.blogspot.com/ Jeg har kigget på den, er der nogle erfaringer ???? |
|
Venligst
Frank Jensen |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg var egentligt også helt hook på ideen med WHS, men desværre crashede hele installationen, og alle mine filer var væk Etablerede så en Vista maskine og mountede datadisken på den. Alle filer var synlige, men intet kunne kopieres. Det viser sig at WHS har en synlig del, og en usynlig del, Den usynlige del er de faktuelle data, men det er skjulte filer, så man skal åbne op for at se skjulte filer. Derefter er der en lille kamp for at overtage ejerskab af filerne. Så min konklusion: Hellere Vista som server
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er nu - indtil videre - stadig hook på WHS. Med windows management på 3 diske, stoler jeg på, at det fungerer. Men jeg er en backup freak, så jeg har også en harddisk andet steds, for at have en backup der ikke er fysisk samme sted som serveren. Der ligger mange ting jeg ikke vil miste. Men jeg har her til aften installeret PS3 Media Server, og den fungerer indtil videre ret overbevisende. Jeg kan se alt, selv mit mystiske m2p format. Og jeg kan endda koble mig på en live stream, og se live TV via extenderen. Er der nogen, som vil bytte en ny XBOX (brugt 1 gang) til en PS3 Nu er det selvfølgelig lidt bekosteligt med PS3'ere i alle rum, for at bruge den udelukkende som extender. Men PS3'eren har en anden fordel. Den geniale blue tooth remote. Så kan den stå i et lukket skab. |
|
Venligst
Frank Jensen |
|
![]() |
|
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
Hvorfor ikke benytte PCer til extenders?
|
|
Jakob :-)
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, tanken har også strejfet mig. Jeg har bare på fornemmelsen, at det er lidt mere brugerfjensk. Det skal gerne være sådan, at alle i familien kan betjene det. Og der er PS3 jo rimelig fornuftig. Men det kan godt være, at jeg skal teste det, for at have alle aspekter med. Nu har jeg kørt med PS3 i et døgns tid, sammen med PS3 Media server softwaren. Og det er rimelig overbevisende. Der er dog et par ting. Når jeg streamer en optagelse til WHS, og samtidig vælger den på PS3, for at se udsendelsen, så viser den kun de første par minutter. Jeg tror, at det er det, som den har nået at optage, indtil det tidspunkt, hvor jeg starter lidt forskudt andetsteds i huset. Så kan jeg starte forfra, men den stopper så igen, efter lidt tid. Måske kan jeg slet ikke streame fra samme fil, som jeg streamer til. Jeg troede ellers, at det var en nem form for timeshift. Er der en anden måde, at se en live stream, med mulighed for timeshift ? Den anden ting, er at jeg har noget periodisk pixelering. Ikke meget, men det er især ved bratte billedskift. Jeg vil prøve at opgradere mit netværk fra 100Mb til 1Gb. Og måske sætte ydevenen til programmer på WHS i stedet for baggrundsapplikationer, selvom den kun kører fra 1-3% i processortid, og netværket på 5-10% Jeg går ikke ud fra, at det er normalt, med disse - dog små - dropouts ?? |
|
Venligst
Frank Jensen |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Du skal lige starte med at forstå forskellen på en "Media Extender" og en "Media Center Extender". Det du omtaler her er reelt en "Media Extender", altså en afspiller som kan afspille medier fra din Windows Home Server. En "Media Center Extender" er en extender til Microsoft Media Center, som kobler sig op til en Media Center hovedmaskine, fx. en Vista Home Premium eller Ultimate. Media Center Extendere gengiver den brugerflade du har i Microsoft Media Center, og fungerer reelt som hvis du brugte Media Center maskinen, med undtagelse af af den ikke afspiller alle video formater. Jeg vil reelt foreslå det samme som redmm, nemlig at du får en lille, støjsvag PC med Vista Home Premium koblet til din WHS - sammenspillet imellem de to er rigtigt godt. Jeg laver software til begge dele, bla. det mest populære add-on til WHS: http://www.mymovies.dk/products/my-movies-for-windows-home-s erver.aspx Mvh Brian Binnerup
|
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Det har jeg godt nok aldrig hørt om - der har i første version før Power Pack 1 været issues med at den corruptede filer fra iTunes, men at hele storage pool'en gik død, det har jeg aldrig hørt om. Er det længe siden? Der har været forbedret rigtigt mange ting i storage pool'en i PowerPack 1 og PowerPack 2. Jeg har haft mine WHS maskiner reinstalleret flere gange, og aldrig har de mistet data på nogen måde. Uanset at data'ene nu er duplikeret på WHS'en, så kan der jo opstå tyveri, brand eller andet, så det er stadig vigtigt at tage en ekstern backup. På den Tranquil maskine jeg har, der sætter man et disk i det sidste slot, og trykker på "Backup" knappen, så starter den selv. På HP'en, og reelt også på Tranquil'en hvis man ikke bruger backup knappen, der tilføjer man disken enten i serveren eller via. USB, og går ind i disk management og siger man vil bruge disken til backup - herefter vælger man de shares man ønsker at backe op, og så lager den en ekstern backup. Der findes også software til maskinerne som kan tage backup online, men for mig er det ikke en option. Jeg plejer at tage backup af alle data ud på ekstern disk, minus video'erne, som fylder så meget så det ikke er en reel mulighed. Mvh Brian |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |