|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Exta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Status: Offline Point: 124 |
![]() Sendt: 15-Juni-2009 kl. 21:16 |
|||
Beklager det lidt misvisende emne.
Men til sagen, hvordan ser i på ps3'ens blu-ray egenskaber? Er den overvurderet, eller gør den det godt nok. Spørger da jeg selv har en ps3 og indtil videre har jeg ikke sat spørgsmålstegn med dens præsentationer. Men da jeg har købt mig et pio krp 500 og gerne vil have det bedste ud af det, kom jeg i tanke om den strømslugende "george foreman grill". Som jeg hidtil altid har stolet på men som måske slet ikke er så god igen? Hvad ville i vælge som blu-ray afspiller, eller hvad bruger i? |
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12432 |
![]() |
|||
På billedsiden fejler PS3'en ikke noget (bortset fra en fejl der viser sig med få displays; Pioneers er IKKE iblandt dem), men på lydsiden halter den tilsyneladende efter de fleste dedikerede afspillere. Den dekoder selvfølgelig stadig al HD-lyd, men det lyder ikke så godt som på andre afspillere.
Jeg startede selv med en 60GB PS3 fra Japansk launch (altså det er en larmer), som jeg brugte i tæt på to år, og er nu skiftet til en regionsfri Panasonic BD35, som jeg er rigtigt glad for. Den er langsommere til alt, dog ikke uudholdeligt, men til gengæld larmer den overhovedet ikke, og æder alle BD-udgivelser jeg smider efter den, jævnfør det faktum at den er chippet så jeg kan skifte regionen. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kan man sætte et prisleje ps3'ens blu-ray egenskaber? For
hvorfor dog købe en alm. blu-ray hvis man kan få en ps3 der gør det godt, til stort set det samme. |
||||
![]() |
||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||
PS3 dekoder tilsyneladende ikke HD-lyd korrekt, og den kan ikke videresende ikke-dekodet lyd til receiveren.
Enhver Blu-ray-afspiller, som kan sende ikke-dekodet HD-lyd fejlfrit til receiveren, vil dermed overgå PS3 på dette punkt - naturligvis forudsat, at din receiver udfører dekodningen korrekt. Hvis du søger her i forummet, kan du finde noget om et træf i Vejle for et halvt års tid siden, hvor man testede lidt på PS3 og både dyre og billige afspillere. Jeg mener, at der var afspillere til under 2000,-, som dengang slog PS3 på lyden. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har lige købt en pioneer LX51 receiver der understøtter
HD-lyd så det ville jo være bedst at få brugt dens fulde potentiale. Og hvis ps3 ikke kan levere varene så må jeg jo nok ud og finde en ny. ![]() |
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12432 |
![]() |
|||
Jo, den dekoder lyden korrekt, for det er den eneste måde hvorpå det kan gøres. Hvad der derefter sker vides ikke.
Én afspiller, Panasonic BD30/35/50/55, var en smule bedre end PS3'en ved afspillerdekodning, og de billigste af dem koster vel omkring 2000-2500,-. Alle andre var tydeligvis bedre, men koster til gengæld også et par tusinde mere, og opefter. Såvidt jeg husker kunne kun et par stykker måle sig med dekodning i Denon receiveren der blev brugt, så PS3'en er bestemt ikke alene om at gøre noget ved lyden, som den nok ikke lige burde. Her findes i øvrigt 'resultatet' af testen. Redigeret af Naiera - 16-Juni-2009 kl. 23:00 |
||||
![]() |
||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||
Så lad mig formulere det en lille bitte smule anderledes: PS3 kan ikke levere et korrekt dekodet signal til receiveren. For brugeren har det ingen betydning, om det er ukorrekt dekodet, eller om det er korrekt dekodet og derefter ødelagt inden aflevering til receiveren.
Nu fokuserer du på den ene mulighed for et bedre resultat end PS3: Levering af et korrekt dekodet signal fra afspilleren. Men du ignorerer den anden mulighed, som faktisk var den, jeg beskrev: Levering af et ikke-dekodet signal til receiveren. Mener du også, at man skal op i 4-5000 for at opnå det? Så vidt jeg husker referatet fra testen i Vejle, var alle andre afspillere end PS3 (muligvis på nær en enkelt) i stand til at gøre det uden hørbar forskel. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Der findes bare ikke så mange afspillere som ikke ødelægger signalet til en vis grad, når de selv skal dekode.
Det er irrelevant at tale om prisklasser når det handler om receiverdekodning af lyden, for så er de alle bedre end PS3'en (og Panasonic BDXX, osv.) Du har læst 'resultatet' forkert, fordi alle afspillere der kunne bitstreame lød ens. Det er også helt naturligt, eftersom det her kun kommer an på receiverens egenskaber. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jamen, det er jo for dælen netop min pointe. Og så siger du, at jeg har læst det forkert... Jeg tror, du skal læse lidt tilbage i tråden og kigge på, hvad jeg svarede på. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Nej, det er stadig dig der har misforstået noget. Der er ikke nogen der var 'lidt bedre' end PS3'en ved bitstreaming; det var de alle sammen, fordi ved bitstreaming kommer det naturligvis an på receiverens evner.
Jeg er udmærket godt klar over hvad jeg har svaret på. Du er tilsyneladende ivrig efter at glemme alt om afspillerdekodning af HD-lyd i denne diskussion, men det er vigtigt at huske på, at nogle har receivere der ikke lige kan dekode HD-lyden selv, og derfor kan det sagtens være relevant, hvor god en afspiller er til at dekode. I denne tråd er det ikke relevant, men at overtrumfe al diskussion om kvalitet af dekodning ved at skrive 'bitstream' virker ikke specielt seriøst. For nogle har den diskussion relevans. Redigeret af Naiera - 17-Juni-2009 kl. 09:07 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Manden vil gerne vide, hvor dyr en afspiller skal være for at kunne slå PS3.
Jeg svarer følgende (om evnen til afspilning af HD-lyd):
Bemærk den del, jeg har markeret med fedt. Jeg har skam husket, at nogle har receivere der ikke kan dekode HD-lyden selv eller ikke kan gøre det korrekt, og derfor har jeg taget forbehold herfor i svaret. Redigeret af Allan Olesen - 17-Juni-2009 kl. 19:41 |
||||
![]() |
||||
Dylmer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|||
En BD35 kan købes til sølle 1499,- i expert i denne uge.... Det var da en mulighed og som sagt bliver lyden ikke bedre i de dyre nåre der sendes Bitstream...
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |