recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linksys media center extender?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinksys media center extender?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TNl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Linksys media center extender?
    Sendt: 03-November-2005 kl. 10:27

Hej Alle

Er der nogen her, der har erfaring med Linksys media center extender, jeg skal til at installere en HTPC med MCE2005, og vil i den forbindelse gerne benytte media center extender.

Fx. antenne: er det nok at den går til pc'en eller skal der en til media extender/tv?

optage fra tv: er der nogen problemer her eller forhold der skal tænkes på?

netværk: er 54 mBPS trådløs nok til at gennemføre transmissioner

Mvh

TNL

T
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2005 kl. 10:33

TNL: Hvis du ikke har købt en endnu, så vent på XBox 360.

Men - hvis du har WLAN 54 mbit, så er det ok - der skal være ret godt knald på signalet dog.

Jeg har koblet min på fast netværk, men den kørte fint på WLAN - jeg koblede den på fast i testsammenhæng.

Mvh

Brian

Til top
Tracebuzta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 09:11

Er der nogen der har den Linksys extender?

Jeg er blevet informeret om at den først kommer efter nytår?!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 09:18

Tracebuzta: Hvilket år lever du i? Vi andre skriver 2005, og snart 2006...

Linksys extenderen har været på markedet i lang tid - jeg har en stående derhjemme, så nu har jeg både en Xbox 360 extender og en Linksys extender.

Xbox 360 extenderen er en del federe, men larmer, imens linksys'en ikke siger en prut.

Mvh

Brian

Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2005
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 20:04

Jeg skal også have mig en media extender. Først havde jeg tænkt på D-Link DSM-320, men har lige erfaret at de har en DSM-520 på deres "USA" program med High Definition Video output (HDMI): http://www.dlink.com/products/?pid=438

Desværre er det en USA mode, hvilket bl.a. betyder at den skal have 110 VAC power, og så er jeg ikke helt sikker på om USA og Europa har samme HDMI standard, så jeg venter nok til den kommer til Europa.

DSM-320 kan dog allerede fås nu i DK for ca. 1000kr., og den har RGB output, hvilket jeg ikke er sikker på Linksys-en har:
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKOhST9vh LPG3yV3oU4t8hKltbNlwaaRp7jwlEz2onGQTo48EB9fjzKfgK0kUsOPeZg ==

mvh Torben

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 20:27

TOD: Du skal huske på at der er stor forskel på de Media extendere du der linker til, og så en Media Center extender.

En Media Center extender er udelukkende til brug for Microsoft Media Center Edition 2005.

Mvh

Brian

Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 20:58

BRIAN: Jeg vil gætte på at Linksys-en er en WMA11B. Er der noget jeg skal være opmærksom på, som Linksys-en kan og som D-link ikke kan? Grunden til at jeg ville vælge D-link frem for Linksys var "RGB component video". Og da der nu er udsigt til en nyere model med HDMI output, så ....

Men hvis der er andre grunde til at vælge Linksys-en istedet, så fortæl endelig.

Jeg tror ikke jeg kan leve med den støj en XBOX laver!

mvh Torben

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 21:08

TOD: Nej nej - du er helt forkert på den.

De enheder du nævner der - Linksys'en og DLink'en er en form for medie afspillere der kan tilgå data på din PC.

Den linksys extender der omtales her er en "Media Center Extender", det er også sådan en der er en del af en Xbox 360 som standard, og kan købes til en alm. Xbox.

En "Media Center Extender" er en enhed der kobler sig på et Microsoft Media Center system, og giver dig samme interface som Media Center normalt har, blot i et andet rum, dvs. hvor du kan se TV, set det TV du har optaget, se billeder, video, høre musik, osv. En "Media Center Extender" er kun brugbar sammen med Microsoft Media Center.

Mvh

Brian

Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 21:23

BRIAN: Tak for oplysningen. Øhhh, du skulle vel ikke have en link til den Linksys du snakker om, så man kan læse mere om den?

mvh Torben

Til top
Tracebuzta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 22:31

Binnerup: Ifølge Linksys distributørerne er den ikke landet i EU endnu, sååååå.......hvor har du købt din ?

Jeg formoder det er denne extender vi taler om.

Redigeret af Tracebuzta
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 22:41

Tracebuzta: Nej - jeg har også hele tiden sagt at den ikke er frigivet i Europa, og at den kun kan outputte NTSC...

Jeg har fået min tilsendt fra en MS mand i USA - jeg skulle bruge den til test.

Mvh

Brian

Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2004
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2005 kl. 03:14

Hej,

Jeg bruger en KVM extender i stedet for en media extender. Denne kan fås for under en tusse: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89867

Så har man ingen probelmer med codec mv. Jeg tror også man kan tilslutte flere end een ekstender til den samme computer og således få pc'en 'broadcasted' ud til flere rum.

Bare en ide.

/Brille

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu