|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
allanmc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 14-April-2009 kl. 20:24 |
||
Hej,
Jeg synes at det er ved at være tid til at få mig en Blu-Ray afspiller til mit Panasonic 37PX70. Jeg har ikke tænkt mig at opgradere min surroundreceiver endnu, og den har ikke hdmi - så jeg må nøjes med optisk. Jeg vil helst holde mig omkring de 1500kr, så jeg har fundet 2 kandidater jeg synes er passende: Samsung BD-P1500 - 1549,- Fordele for mig: Re-encoder DD THD til 1500kbps core DTS optisk - og normalt core DD er vidst kun 640k? Kilde. Tillader DivX film på USB drev. Panasonic DMP-BD35 - 1795,- Fordele for mig: Skulle vidst være lidt bedre kvalitet? Og så er det måske smartere at vælge en Panasonic afspiller til mit Panasonic fjernsyn? Hvad anbefaler i? Redigeret af allanmc - 25-April-2009 kl. 16:45 |
|||
Mvh.
Allan M. Christensen Udstyr: Yamaha RX-V550 Panasonic 37PX70 Xbox 360 Popcorn Hour A-110 Samsung BD-P2500 Dali 450 | Dali Suite Center | Aiwa Crap | XTZ W12.16 ICE |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
hvis din surroundreceiver har 5.1 analog indgang og 6 phonekabel, så har du HD lyd. Men det kræver en Panasonic DMP-BD55.
|
|||
![]() |
|||
allanmc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
||
Joo, det ved jeg godt, men det koster jo en del ekstra ;) Det er en Yamaha RX-V550 jeg har. Det er jo +1500kr for Panasonic'en og +750kr for Samsung'en (BD-P2500). Og det synes jeg umidelbart ikke mine oldtids discount højtalere er værd - jeg tror ikke jeg vil få det store ekstra ud af det.
At få lyden ud i 6 phono-kabler vil jeg da også mene betyder mere ledning rod, og en igen dyrere regning fordi analoge signaler fortjener bedre end Harald Nyborg kabler ;)? Redigeret af allanmc - 14-April-2009 kl. 20:43 |
|||
Mvh.
Allan M. Christensen Udstyr: Yamaha RX-V550 Panasonic 37PX70 Xbox 360 Popcorn Hour A-110 Samsung BD-P2500 Dali 450 | Dali Suite Center | Aiwa Crap | XTZ W12.16 ICE |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
ja men du får HD lyd, men ellers køb en pan 35. kender ikke en samsung, men en pan 35 er lydløs og kender dens kvalieter, samt ingen har haft problemer med den.
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
||
Core DTS-signalet indbygget i DTS-HD MA er altid 1,5 mbps, og det er det alle afspillere sender ud via optisk.
Det har ikke noget videre at sige, at mærkerne er de samme, men jeg ville personligt aldrig købe en Samsung afspiller, og jeg kan skrive under på at BD35 er en rigtig fornuftig BD-afspiller. Redigeret af Naiera - 14-April-2009 kl. 21:05 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, men er det korrekt forstået at det er Core DD 5.1 sporet der kun er 640k? Men hvis der alligevel altid er DTS spor på, så er det vel fuldstændig underordnet? ![]()
Jeg tænker på Viera link - men det er måske uanvendeligt i praksis? Jeg tænker på, hvis man alligevel altid ender med at skulle bruge en fjernbetjening til hver enhed, så er det jo ligegyldigt? Hvad så hvis jeg sætter Pansonic DMP-BD35 op i mod Sony BDP-S350? De koster ca. det samme, men er de ikke begge stoppet i produktion, og hvad betyder det så for de meget vigtige firmware updates ved sådan noget moderne teknologi ![]() Hvad er det helt præcist folk har af dårlige erfaringer med Samsung Blu-Ray afspillere? Uhh jeg elsker at spørge ![]() Redigeret af allanmc - 14-April-2009 kl. 21:41 |
|||
Mvh.
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
||
Dolby Digital og DTS er jo to forskellige ting. På film med TrueHD-lydspor er der rigtigt nok kun et 640 kbps core spor. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nej, der vil altid komme nyere modeller, så alle ville hurtigt mangle firmwareopdateringer hvis de hurtigt forlod dem. BD30 og 50 får stadig opdateringer, så der er ikke noget at være bange for.
Film der helt eller delvist ikke vil køre. Fjernbetjeningerne er også forfærdelige, og så er kvalitetsfornemmelsen generelt bare dårligere ved Samsungs afspillere. |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Samsung BD afspillere er ikke ringere end mange andre fabrikater. Selv havde jeg på et tidspunkt en Samsung 1400, og efterfølgende en Pana BD30. Som BD afspillere er de lige gode, Samsungen var minimalt bedre end Pana´en som DVD afspiller. Hvordan det sidstnævnte forhold er med en Pana BD35 ved jeg ikke. Der hvor man reelt kam sige der er en forskel er ved afspillernes byggekvalitet, her er Pana´en bedre. Men hvis du alene skal bruge Samsungen som BD afspiller, og ikke forlanger så mange finesser, så er Samsungen okay |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for svarene :)
Så hvis jeg køber en Pansonic DMP-BD35 nu, så vil jeg funktionsmæssigt ikke have nogle mangler ud fra mine krav hverken nu, eller når jeg om et par år får ny surroundreceiver (med hdmi) og nye højtalere? Åhh jeg er så krævende, men jeg satser bestemt ikke på at noget AV udstyr jeg køber kun skal kunne holde mindre end et par år - lidt nærrig er man jo altid ![]() Redigeret af allanmc - 14-April-2009 kl. 21:58 |
|||
Mvh.
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nej, en BD35 kan præcis det den skal kunne, i forhold til BD-afspilning. Den kan både bitstreame HD-lyd og dekode den selv.
|
|||
![]() |
|||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
||
Har hørt fra flere sider, at Samsung 1500 skulle være en dårligere maskine end Samsung 1400 er, så jeg ville nok gå udenom den. Og vælge en BD35, eller vente til de nye Pioneer modeller kommer. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |