|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
Roaster ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 17-Marts-2009 kl. 14:09 |
|||
Hejsa
Jeg har brugt noget tid på og undersøge marked for Surround AV-Recievere og havde egentlig en Pioneer SC-LX71/81 i mine tanker og et alm. surround setup 5.1 Men efter lidt forårs rengøring blev der flytet lidt på møblerne for at kunne få en placering som passede til en surround setup. Det var desværre ikke muligt ![]() Min stue er vel reelt en 30 m2 i en vinkelstue form for der er spise bord i den ene ende og stue i vinklen. Har så en dør i den ene væg i vinkel stuen og det ødelægger ligsom mulighed for at placere fjernsyn og front højtalere der så det korte og lange bliver. Kan det betale sig at bruge en SC-LX71/81 til og drive 2 gulvhøjtaler eller bør man bare gå i stereo mode da der reelt ikke vil komme surround før der flyttes og vil formentlig ikke ske forløbigt. |
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
Du vil få mere ud af en stereoforstærker:
1: ved musik vil den være overlegen! 2: Ved brug af to højtalere, vil du få en æangt bedre 3D-effekt end ved en surroundforstærker - når du vel at mærke kun har to højtalere! For mig ville der ikke være nogen tvivl, køb en stereoforstærker, og når/hvis i flytter kan du overveje en surround... ![]() Alternativt kan du købe en der kan klare lidt af hvert, så som densen og Audia Flight! |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
|||
Densen? Det er da helt tosset med præ-1. april jokes i år!
![]() Find en god stereroforstærker du synes om, og sørg for at den har pass-through. Således kan du bruge den som dedikeret stereoforstærker, og samtidig anvende effekt-delen i den til at drive dine fronter, hvis du en dag køber en sorroundforstærker med pre-out. Ganske smart ![]() |
||||
![]() |
||||
Roaster ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|||
Tak for det.
![]() Ville havde været mit næste sprøgsmål nemlig integration med en surround forstærker i fremtiden. ![]() pass-through hedder det bare det når man ser på spec's over stereoforstærkerne?? ![]() |
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
HVad er der nu galt med Densen...!? ![]() Jeg ved godt der har været en del debat på hifi4all, men hvad med at lytte til dem der rent faktisk har haft den i hænderne? Densen skulle rent faktisk være et ret godt match til nogle højtalere - om man kan lide lyden er så en anden sag! ![]() |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det hedder det ja, men du skal bare se om din kommendeforstærker har RCA/phono udgange - så burde du være ret sikker. Men man kan ikke altid regne med det... ![]() |
||||
De bedste hilsner
||||
![]() |
||||
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
|||
Densen er da uden tvivl bedre end så meget andet, men til prisen er der altså også væsentligt mere interessante spillere på markedet. Lyngdorf, som ligeledes er Danskt, ligger jo prismæssigt nogenlunde samme sted som Densen. Men når man kigger på hvad man får for pengene, begynder sidstenævnte jo at ligen en dårlig joke. Bedre bliver det ikke, hvis man har fulgt den famøse "KvK vs. Sillesen" sag, og har set hvorledes Densen testresultaterne faldt ud.. At en billig surroundreciever der trækker max. 300-400W fra lysnettet ikke kan levere de 7x150W = 1050W de typisk bryster sig af (uden at tage højde for at en transistorforstærker LANGT fra har en effektivitet på 100%), kommer ikke som en overraskelse for de fleste. Men at et dyrt high-end produkt er SÅ langt fra at levere den lovede effekt, er jo direkte skammeligt. Kan man lide Densen, er det selvfølgelig bare at købe alt det Densen pengene rækker til. Men til en der måske ikke kender forskellen og ved hvor stor den kan være, vil jeg bestemt anbefale også at lytte på noget andet, inden der investeres alt for mange penge! ![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Vi kan hurtigt blive enig om at Densen også sælger på design. Om man så får mere i Lyngdorf, det skal jeg ikke kunne sige. Men deres top forstærker koster jo også i nærheden af 100K - noget mere end Densen. Se det var netop lige dne sag jeg tænkte på KvK vs. T. Sillesen, som jo på sin vis kan være meget sigende for HiFi produkters performance...! Dog siger et stadig intet om lyden, som jo kan være rigtig god... Lige som man kunne forestille sig at man godt kunne lave en forstærker, der levede op til div. målinger, der lød af H til... ![]() Det eneste jeg mener holder er, lyt, lyt og lyt endnu mere! Og så kan regnestykkerne være vejledende! ![]() |
||||
De bedste hilsner
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Helt enig, man bør altid fokusere på hvordan det lyder, og ikke hvad der står på papiret - hvilket i nogle tilfælde åbenbart ikke engang kan fungere som guideline for hvad man får for pengene. Mht. Lyngdorf starter de jo ved 10k for SDAI 2175, og 20k for den noget mere interessante TDAI 2200 der for en merpris på 6k kan fåes med det "magiske" RoomPerfect modul, der uden tvivl vil gøre det helt fantastisk i vinkelstuen som Roaster omtaler. ![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det er lidt forskelligt, hvad de forskellige producenter kan finde på at kalde det, men pass-through er nok den mest brugte vending for kredsløb der tillader signalet at gå direkte til effekt delen i forstærkeren. Det er langt fra alle integrerede forstærkere der har funktionen, så se dig godt for.. Pass-through er dog ikke en nødvendighed, hvis forstærkeren er opbygget med seperat pre-og effekt del. Min stereoforstærker er f.eks. opbygget efter en meget puristisk filosofi, og har derfor intet andet end de helt essentielle kredsløb. Ingen pass-through, bas/diskant regulering, loudness funktion eller andet unødvendigt. Man kan vælge kilde og skrue op/ned, that's it. For at give mulighed for kun at bruge enten pre eller effekt delen, er de dog mekanisk adskilt, og kan således kobles sammen med alle andre tænkelige pre eller effektforstærkere. ![]() På billedet her kan du se to bøjler, der kobler pre-og effektdel sammen. I den opsætning fungerer den som integreret forstærker. Køres "pre out" fra en surroundreciever i "amp in" bruges kun effekt delen, og du har derved et væsentligt bedre effekttrin til fronterne, end hvad der er indbygget i de surroundforstærkere der findes på markedet. Lidt mere besværligt end pass-through, men altså en alternativ løsning der fungerer lige så godt ![]() |
||||
![]() |
||||
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
|||
Jeg overvejer selv stærkt at købe en SC-LX81 men overvejer også en seperat stereo forstærker til fronterne på sigt. Så vidt jeg kan se har SC-LX81 pre-out på alle kanalerne, så den bør vel fint kunne bruges med en dedikeret stereoforstærker på fronterne senere? https://www.sightandsounduk.com/uploads/products/extras/std/ sclx81_rear.jpg |
||||
Kristian
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har kigget lidt hist og pist og jeg også vendt tilbage til SC-LX81 - primært fordi jeg har meget svært ved og slippe surround setup'et
Hvor meget kan der kompenseres for med side højtalere. venstre side højtaler er 0,5 m fra en og højre 4,5m er det noget der kan kompenseres for, det er trods alt en stor forskel? |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |