|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KarstenKK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Januar-2008 Sted: Odense Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 15-Marts-2009 kl. 15:42 |
Davs.
Jeg er på udkig efter højtalere til en ældre surround receiver, JVC RX-6001R, som jeg har fået af min svoger. (Jeg aner intet om den, men jeg tror den er okay? Den har udgang til sub, rear, center og 2xfront.) Jeg har på nuværende tidspunkt ingen højtalere, og søger derfor ekspertbistand. Højtalerne skal ikke være for dyre, gerne omkring 2-2,5k. Må også gerne være brugt, jeg aner dog ikke hvad jeg skal kigge efter. Jeg aner ikke om det skal være stereo, jeg kan dog godt regne ud, at man får mest for pengene her, med stereo - men surround vil jeg da klart foretrække, hvis det er muligt inden for budgettet. Det skal primært bruges til musik. (Ved ikke om det er relevant, men jeg hører primært rock, metal og elektronisk. (Dvs. musik som Nine Inch Nails, Belphegor, Moi Caprice, Trentemøller, etc.)) Jeg sætter ikke bas vildt højt, jeg vil naturligvis hellere have at musikken er ren og klar, fremfor rungende af bas. Eller skal jeg bare smide forstærkeren ud? På forhånd tak. Redigeret af KarstenKK - 16-Marts-2009 kl. 17:19 |
|
Qnix QX2700LED + HP W2207
|
|
![]() |
|
KarstenKK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Januar-2008 Sted: Odense Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Slettet
Redigeret af KarstenKK - 16-Marts-2009 kl. 17:19 |
|
|
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Du bør KLART gå efter et stereo til at starte med for de penge. Både fordi du får MEGET bedre lyd ud af 2 ok højtalere end 5.1 dåser og isære fordi du høre meget musik.
Jeg ville tage enten 2*Lektor 2 eller evt se på det fælleskøb der er af Focal her på siden (se forsiden) Hvis du er klar på at købe i udlandet kan jeg virkeligt anbefale: XTZ 99.22 De enheder der sidder i disse højtalere er de samme som sider i de gulvhøjtalere jeg har (bare uden bassen) og det spiller altså godt. Det er ikke en festhøjtaler der spiller MEGA PSYGO højt, men tro mig der er fuld valuta for penge i lyd. Husk lige at se målene neders på siden for ud fra billedet ser de små ud... Det er de ikke helt ![]() |
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Du kan / bør måske overveje brugt (det ville jeg gøre), hvor du eks. kan få 2 udmærkede gulvhøjttalere for 2-4000 kr. Jeg har eks. et sæt Infinity Alpha 40 som jeg gav 9000 kr. for, dem har jeg til salg for 2500 kr. De er sorte og spiller rigtigt godt. Jeg bruger dem til baghøjttalere,men de bliver gemt bag sofaryggen og skal derfor byttes ud med nogle væghøjttalere.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil foretrække brugte højtalere, hvis jeg kan få mere lyd for pengene. Dog skal højtalerne heller ikke være for sultne efter effekt.
Jeg har selv overvejet nogle Dali, jeg er dog i tvivl om hvilke.. |
|
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Dali er også et godt valg. Infinity er nemme at trække, Infinity er en del af Harman Kardon gruppen. |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
BusinessBo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1154 |
![]() |
Jeg har lige købt et par Dali Concept 1 som jeg bruger til stereo højtaler til at starte med. De vil så senere blive til baghøjtaler, når der kommer lidt flere penge i kassen. |
|
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Dali 850 hvis du har plads til dem. De skulle nok kunne
opdrives til den pris du vil give... |
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |