|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Despoint ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 281 |
![]() Sendt: 28-Februar-2009 kl. 22:56 |
Hej drenge.
Jeg står og skal til at lave min lille hjemmebio. Men til det skal man jo bruge noget surround sound på værelset, og det er her I kommer ind i billedet. Jeg ejer i forvejen allerede to Bose-væghøjtaler, der besider en fantastisk lyder, men synes det er lidt tamt hvis jeg kun har de to. Idét jeg er ung - 15år - har jeg ikke det største budget, ville det være NAJS( ![]() Skyd løs drenge! Redigeret af Despoint - 01-Marts-2009 kl. 02:56 |
|
![]() |
|
Despoint ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 281 |
![]() |
Fejl.
Redigeret af Despoint - 01-Marts-2009 kl. 02:57 |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Mit forslag vil være at finde en brugt receiver fra Onkyo eller Denon samt tre højtalere som passer til dine Bose højtalere....Dette vil være en bedre løsning på sigt end en billig pakkeløsning bestående af det nogle sælger som en "hjemmebiograf" i Bilka osv. Mit forslag gør nemlig at du med en voksen receciver kan udskifte dine højtalere samt tilslutte blu-ray osv osv. i takt med du får opsparet flere penge fra dit job som "flaskedreng" eller "reklameopdeler" :-) |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
helt enig med puma, brug dine penge på en brugt forstærker og efterfølgende udbygge. Du bliver hurtig træt af et samlet anlæg, som du ikke kan få nogen penge for ved salg. Denne hobby er dyr men dejlig.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er taget til mig. Hvilke mærker skal jeg gå efter ved en fx. brugt receciver? Onkyo 605/606? Eller skal jeg højere op? For der skal vel være HDMI udgang. Det skal måske siges jeg har en PS3 som Blu-Ray afspiller. Skal den så forbindes med receciveren? Redigeret af Despoint - 01-Marts-2009 kl. 11:57 |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Du skal gå efter en receiver som har HDMI indgange til både lyd og billed hvilket betyder du skal undgå de små modeller, idet de ikke kan sende både lyd og billed....husk at det ville være super nice, såfremt du kunne finde en god brugt som også kan dekode de nye HD lydformater. Onkyo 605/605 eller Denon AVR-1908 / 1909 er gode bud på receiver som vil kunne dække dine behov i mange år ud i fremtiden.....Min AVR-1909 kan nemt fylde en 40m2 stue med et lydniveau som får hunde og ældre mennesker til at fortrække på grund af lydtrykket :-) Jeg går ikke udfra du har et værelse på det helt store antal m2 og samtidig skal de "gamle" skal jo også kunne overleve i huset når sønnike ser actionfilm :-) Du skal tilslutte din PS3 og din DVD afspiller osv til HDMI indgangene på din receiver. Dette betyder at din receiver bliver hjertet i din nye "hjemmebiograf". Der findes selvfølgelig andre mærke udover Onkyo eller Denon så du skal blot husk, at gå efter de store kendte mærker samt det med HDMI tilslutning samt gerne de nye HD lydformater... God jagt !!! |
|
![]() |
|
![]() |
Mit værelse er 16kvm, så jeg har egentlig ikke brug for en kæmpe receviver, af hvad jeg ved af.
Jeg har kigget lidt rundt på diverse sider og har fundet disse rececivere. Denon AVR-1908 - brugt - 2000dkr - www.dba.dk. Denon AVR-1509 - ny - 2199dkr - www.hifiklubben.dk SONY DG520 - ny - 1599dkr - www.fleggaard.dk Marantz SR-4001 -brugt - 1700dkr - www.dba.dk Er der nogen er disse I ville anbefale. Og er det muligt at få en bedre til en lavere pris? :-) |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Denon AVR-1908 er et rigtig godt bud
|
|
![]() |
|
![]() |
Helt enig AVR-1908 er det bedst bud blandt dem som du har fundet.... Jeg var lige inde på www.dba.dk der er en næsten ny Denon AVR-1909 til 3500,- prøv og byd ham 2500,- for den ! Skulle du så ende på 3000,- så er det altså et super køb.....Der er også en næsten ny Onkyo 605 inde på dba Denon 1509 + Sony DG520 kan desværre ikke sende både lyd og billed over HDMI så de er i den kategori som hedder for lille....Sorry Redigeret af Puma - 01-Marts-2009 kl. 15:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror jeg napper den der Denon AVR 1908.
Jeg har lige taget et billede af ender fra mine Bose højtalere og de ser sådan ud: ![]() Er det muligt at sætte dem i en receiver? Jeg ved ikke hvordan højtaleren ser ud bag på da, de hænger på væggen lige nu, og vil ikke tage dem ned alene da de er djævelsk tunge. |
|
![]() |
|
![]() |
ingen problemer i det
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg så køber Denon AVR-1908 og tilslutter:
PS3 42PX80 To Bose højtalere. Er det så mulig at få HD-lyd? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |