Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
LarsSB
Bruger
Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
|
Emne: Mgl Blu-Ray features :-( Sendt: 27-Februar-2009 kl. 21:52 |
Hej, jeg har købt en Panasonic DMP-BD35 Blu-Ray afspiller og er blevet lidt skuffet over mgl. features som jeg er vant til fra DVD  Hvis jeg på min BD35 blot stopper en afspilning, dvs ikke m pause knappen, men stop knappen "glemmer" den det hele  Med andre ord skal jeg når jeg trykker på Play, lave opsætning igen m subtitles etc. ydermere husker den ikke hvor henne i filmen jeg var, hermed ingen resume  På en del Blu-Ray disc's kan jeg end ikke "spole/ cue" m "slow search" knapperne, så står der "prohibited by the disc". Idet mindste kan jeg bruge previous/ next chapter. Jeg har en Pioneer DVR-645H-S harddisk recorder, der kan det hele m. DVD afpilning. Den kan endda "resume" en afspilning, selvom den har været slukket og/ eller jeg har afspillet fra HDD imellemtiden istedet for DVD, ydermere kan jeg vælge "GoTo" et givet tidspunkt i en film. Jeg havde en forestilling om af features på Blu-Ray var på niveau med eller bedre end DVD'ens muligheder, men har har jeg desv. taget grundigt fejl  Hvad er jeres oplevelser med de forsk. Blu-ray afspillere?
|
mvh Lars S
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 23:05 |
Det har ikke noget med afspilleren at gøre. De forskellige ting er på selve skiverne.
Der er nogle selskaber, hvor filmen godt kan huske hvor du er stoppet.
Men de fleste kan ikke.
Go to er også en feature jeg mangler.
Jeg har en BD35 og en BD50.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
pgrundl
Super bruger
Oprettet: 20-Juni-2008
Point: 460
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 23:17 |
En positiv ting ved Panasonics afspiller er, at den lukker lågen, når man trykker play. Det gør sony's 350 ikke
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 28-Februar-2009 kl. 08:18 |
Film lavet med BD-J (de fleste efterhånden) har en bookmark funktion som betjenes med de farvede knapper.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 28-Februar-2009 kl. 10:37 |
lunddal skrev:
Film lavet med BD-J (de fleste efterhånden) har en bookmark funktion som betjenes med de farvede knapper. |
Jeg har prøvet at lave en bookmark på sådan en film. Men hvordan kommer man tilbage til den, når man vil starte igen?
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 28-Februar-2009 kl. 10:55 |
flemming larsen skrev:
Det har ikke noget med afspilleren at gøre. De forskellige ting er på selve skiverne.
Der er nogle selskaber, hvor filmen godt kan huske hvor du er stoppet. |
Eftersom BD-disken er et read-only-medie, må det nødvendigvis være afspilleren, som husker, hvor man kom til. Og det er naturligvis teknisk muligt at gøre uden at være afhængig af, at skiven understøtter det. Det kræver bare, at afspilleren husker sin tilstand, som den var, da der blev trykket på Stop, og så skal den sørge for at komme tilbage til samme tilstand, når der igen trykkes Start. Jeg skal så ikke kunne sige, hvorfor de ikke har gjort det. Måske - atter - en kunstig begrænsning, som kræves hvis man vil have rettighederne til at bygge en BD-afspiller.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:52 |
De der BDer med bookmark, er det dem med en smart tidslinie når man trykker pause? Har fundet ud af at efter et stykke tid afbryder den og går på stop. Men det smarte er at den _har_ lavet et bookmark, for når jeg trykker på Pop-up Menu knappen på min BD30, kommer jeg tilbage til hvor jeg pausede.
|
 |
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:51 |
flemming larsen skrev:
lunddal skrev:
Film lavet med BD-J (de fleste efterhånden) har en bookmark funktion som betjenes med de farvede knapper. |
Jeg har prøvet at lave en bookmark på sådan en film. Men hvordan kommer man tilbage til den, når man vil starte igen? |
Det er desværre op til filmselskabet, så de farvede knapper kan have forskellig funktion i forskellige film, men en del af dem har da en hjælpefunktion der dukker op når man trykker på en af knapperne.
|
 |
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:53 |
Allan Olesen skrev:
flemming larsen skrev:
Der er nogle selskaber, hvor filmen godt kan huske hvor du er stoppet. | Eftersom BD-disken er et read-only-medie, må det nødvendigvis være afspilleren, som husker, hvor man kom til. Og det er naturligvis teknisk muligt at
gøre uden at være afhængig af, at skiven understøtter det. Det kræver bare, at afspilleren husker sin tilstand, som den var, da der blev trykket på Stop, og så skal den sørge for at komme tilbage til samme tilstand, når der igen trykkes Start.
Jeg skal så ikke kunne sige, hvorfor de ikke har gjort det. Måske - atter - en kunstig begrænsning, som kræves hvis man vil have rettighederne til at bygge en BD-afspiller. |
Det er måden en BD-J baseret film er lavet på, der er begrænsningen - filmen bliver reelt afspillet inde i sit eget lille Javaprogram
|
 |
Svuppe
Junior bruger
Oprettet: 15-November-2006
Point: 39
|
Sendt: 02-Marts-2009 kl. 19:45 |
LarsSB skrev:
Hvis jeg på min BD35 blot stopper en afspilning, dvs ikke m pause knappen, men stop knappen "glemmer" den det hele
|
Du kan sandsynligvis gøre dette ved blot at slukke afspilleren, mens filmen kører. Min BD55 kan i hvert fald, og de to modeller er jo i familie. Jeg trykker så bare Play (mens den er slukket), så tænder den og fortsætter fra hvor den var nået til.
|
 |