Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
|
Emne: Dali Mentor 6. Sendt: 19-Februar-2009 kl. 21:10 |
Hej 
Er der nogle der har errfaring med Dali Mentor 6 højttaler ?
Jeg er i gang med at finde et surroundsæt der også kan spille stereo.
Jeg vil meget gerne høre fra jer med erfaring med denne højttaler
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 22:36 |
Er der slet ikke nogle der keder denne fantastiske højttaler?
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 22:37 |
du har ikke overvejet at en time ikke er meget tid
Du kunne jo starte med at scanne nettet for anmeldelser på dansk og engelsk.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 22:41 |
kim olsen skrev:
du har ikke overvejet at en time ikke er meget tid
Du kunne jo starte med at scanne nettet for anmeldelser på dansk og engelsk.
|
Hej Kim 
Jo det har du da ret i,men der er rigtigt mange der har set tråden, så jeg ville bare lige holde den varm..
Jeg vile gerne have en personlig reference, da der så er mulighed for at spørge lidt ind til dem.
|
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 07:27 |
Jeg har ikke "personlig" erfaring med denne højtaler, men har fået en demo af den et par gange i HFK. De spiller satme godt!
Når mine dali suiter skal skiftes ud engang så kommer der til at stå et komplet Dali mentor setup i min stue. Dog med Mentor 8.
Jeg har hørt dem på en denon 3808 og det lød rigtig godt. Og da jeg bedre kan lide lyden i pioneers receivere så tror jeg bestemt det er et godt match.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 08:05 |
furious jt skrev:
Jeg har ikke "personlig" erfaring med denne højtaler, men har fået en demo af den et par gange i HFK. De spiller satme godt!
Når mine dali suiter skal skiftes ud engang så kommer der til at stå et komplet Dali mentor setup i min stue. Dog med Mentor 8.
Jeg har hørt dem på en denon 3808 og det lød rigtig godt. Og da jeg bedre kan lide lyden i pioneers receivere så tror jeg bestemt det er et godt match.
|
Ja men det er også min "demo erfaring" super lyd og detaljer.
Jeg er lidt spændt på hvordan de spiller med en digitalforstærker
|
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 08:09 |
Digitalforstærker?
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 08:10 |
lunddal skrev:
Digitalforstærker? |
Ja. Ice-power (den er da digital? eller??? ) 
|
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:49 |
Nej, icepower er ikke digital. Udgangstrinnet er stadigt analogt så vidt jeg husker. Faktisk er der stort set ingen af de man normalt kalder digital forstærkere der rent faktisker det, det er ofte blot markedsførings-stunts.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
Rob801
Super bruger
Oprettet: 03-November-2005
Point: 322
|
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:53 |
Jeg var til en "Mentor aften" i HiFi klubben i Randers sidste år og jeg var ”blown away by the experience”!!!
Vi kunne høre musik fra nede i kælderen da vi kom ind i butikken, og det var som om der var en akustisk blues band der spillet Live der nede. Da vi kom derned var det kun mentor 2 som spillet !
Da Dali manden var færdig med den tekniske snak (som efter 1½ timer var til dels interessant, men for mit velkommende mest kedelig ) kom vi endeligt til lyttedelen af aftenen og vi blev IKKE skuffet!
Jeg har faktisk aldrig oplevet noget lignende og fik ”the chills” den ene gang efter den anden. Jeg har nogle rigtige gode ”studio monitors” (Genelec 8040a) men jeg har aldrig oplevet et stereo image og diskant lige som jeg hørte den aften!
Jeg var meget imponeret over Mentor 2 men kunne tydeligt høre forskel i bassen fra 2 til 6. 8 var for store efter min mening (eller smag). Jeg synes at der var mindre kontrol over bassen og de lyttede lidt rodet i det. De vil i vært tilfælde være for store til min stue.
Jeg havde en kollega fra mit arbejde med. Han har et sæt Dali 850 med et par store mono blok foran og han tog med til HiFi Klubben med den indstilling at Mentor vil nok være godt, men ikke så god eller meget bedre end det han har i dag… Han havde en helt anden mening efter demonstrationen!
Nu er jeg nødt til og vente og se om jeg er købt eller solgt på mit arbejde (er desværre i en branche som er ved at blive påvirket af Finans krisen ), men hvis og når jeg har penge til det så er der ingen tvivl at det er Mentor 6 som skal stå i min stue (helst sammen med en SC-LX81)!
PS. De var koblet op til en NAD M3 og en Lyngdorf CD afspiller (ved ikke model# men det var en til omkring 10000dkk).
|
Pioneer 5090H/ SC-LX71 Elac FS-247/CC-241/IW1230 Sony BDP-S370
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 16:38 |
Rob801 skrev:
Jeg var til en "Mentor aften" i HiFi klubben i Randers sidste år og jeg var ”blown away by the experience”!!!
Vi kunne høre musik fra nede i kælderen da vi kom ind i butikken, og det var som om der var en akustisk blues band der spillet Live der nede. Da vi kom derned var det kun mentor 2 som spillet !
Da Dali manden var færdig med den tekniske snak (som efter 1½ timer var til dels interessant, men for mit velkommende mest kedelig ) kom vi endeligt til lyttedelen af aftenen og vi blev IKKE skuffet!
Jeg har faktisk aldrig oplevet noget lignende og fik ”the chills” den ene gang efter den anden. Jeg har nogle rigtige gode ”studio monitors” (Genelec 8040a) men jeg har aldrig oplevet et stereo image og diskant lige som jeg hørte den aften!
Jeg var meget imponeret over Mentor 2 men kunne tydeligt høre forskel i bassen fra 2 til 6. 8 var for store efter min mening (eller smag). Jeg synes at der var mindre kontrol over bassen og de lyttede lidt rodet i det. De vil i vært tilfælde være for store til min stue.
Jeg havde en kollega fra mit arbejde med. Han har et sæt Dali 850 med et par store mono blok foran og han tog med til HiFi Klubben med den indstilling at Mentor vil nok være godt, men ikke så god eller meget bedre end det han har i dag… Han havde en helt anden mening efter demonstrationen!
Nu er jeg nødt til og vente og se om jeg er købt eller solgt på mit arbejde (er desværre i en branche som er ved at blive påvirket af Finans krisen ), men hvis og når jeg har penge til det så er der ingen tvivl at det er Mentor 6 som skal stå i min stue (helst sammen med en SC-LX81)!
PS. De var koblet op til en NAD M3 og en Lyngdorf CD afspiller (ved ikke model# men det var en til omkring 10000dkk).
|
Hej Rob801. 
Det var lige det jeg havde brug for at høre, og så ved jeg godt at vi har forskellige ønsker/krav i forhold til lyd, men din beskrivelse får mig til at være endnu mere tæt på beslutningen..
Super at du gad bruge tid på en så levende beskrivelse.
Glæder mig allerede 
|
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
|
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 17:19 |
Skyum skrev:
Rob801 skrev:
|
Hej Rob801. 
Det var lige det jeg havde brug for at høre, og så ved jeg godt at vi har forskellige ønsker/krav i forhold til lyd, men din beskrivelse får mig til at være endnu mere tæt på beslutningen..
Super at du gad bruge tid på en så levende beskrivelse.
Glæder mig allerede 
|
Hvad med at låne dem med hjem i stuen og høre?
|
 |