|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
vonbylov ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 17-Februar-2009 kl. 13:40 |
|
Jeg har et gammelt fjernsyn og en Playstation 3 som jeg selvsagt bruger som BR afspiller. Uheldigvis kan den kun vise filmene i sort/hvid og jeg antager at Colorfix kabel kan være løsningen. Nu kan jeg ikke helt lurer hvad jeg skal købe Colorfix kabel? Jeg bruger et PS3 AV kabel med Scart konverter til at forbinde med... Hvordan inkorporere jeg et colorfix stick i denne sammenhæng?
|
||
[indsæt lang liste af AV/HIFI/IT gear her]
[indsæt sjov katte-gif her] |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
|
Hvad er et 'Colorfix' kabel/stik?
Køber du et RGB-Scart kabel bliver afspilning af dvd og BD grøn. Du kan ikke gøre noget med dit nuværende setup for at få farver på dvd og blå. |
||
![]() |
||
vonbylov ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|
et colorfix er eksempelvis sådan et kabel her. Forstår ikke helt det du skriver med Grøn og Blå? |
||
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
|
Blå = Blu-ray. Blu-ray- og dvd-afspilning på PS3'en (ligesom dvd på PS2'en) giver et grønt billede hvis du bruger et RGB-Scart kabel, men det kunne ellers løse dit problem med manglende farver.
Jeg kan ikke se hvad et kabel der konverterer S-Video til Composite skulle kunne gøre for dig. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej det kan du have ret i... mit spørgsmål går også på om man kan få et colorfix til scart/AV kabel
|
||
||
![]() |
||
NoNameDesigndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 625 |
![]() |
|
et colorfix stik/kabel bruges ved s-video.. med scart brude der da ikk være problemer med at dit tv ikk kan vise farver ?? tjekket pal/ntsc indstillinger på dit tv ?
|
||
Mvh
Stephen |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
|
Et Scartkabel/stik indeholder jo også s-video. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
![]() |
|
er jeg den eneste som undre mig over han vil afspille blu-ray film på et gammel crt tv ?
![]() ![]() |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
|
Nej du er ikke den eneste, men hvis han nu ikke har andet end det gamle TV. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Vil en bedre kilde ikke altid betyde et bedre billede? Da jeg havde mit nyere crt tv var det da en voldsom forbedring med en DVB-T box. |
||
![]() |
||
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
![]() |
|
jo har du skam ret i.. men syntes bare blu-ray er som at skyde gråsburve med kanoner på et crt tv.. En go dvd-afspiller ville give det samme billede med dvd film vil jeg da mene ![]() Redigeret af MC_Disko - 18-Februar-2009 kl. 18:41 |
||
![]() |
||
![]() |
|
først og fremmest undskyld til alle på tråden at jeg har været så lang tid til at svare.
Der er selvfølgelig noget om at Blueray på et gammelt tv ikke er optimalt, men når jeg nu engang har afspilleren (ps3) kan jeg jo lige så godt udnytte det.... Da det har vist sig at et colorfix kabel ikke vil kunne løse mit sort/hvide problem så vil jeg gerne vide hvad fanden jeg så kan gøre? |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |