recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TMPG DVD Author Pro.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTMPG DVD Author Pro.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Emne: TMPG DVD Author Pro.
    Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 19:36

Nu er jeg igang med ovennævnte program i trial version.

Hvordan fortæller jeg den at jeg vil redigere på frame niveau og ikke GOP niveau?

Oprindeligt skrevet af FAQ FAQ skrev:

1. Can I edit the video at the frame level?

TSUNAMI MPEG DVD AUTHOR PRO allows you to cut-edit your projects at the frame level. You can also cut-edit at GOP level, provided the MPEG file contains closed GOP, by using the thumbnail pictures as reference.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 19:49
Jeg tror faktisk jeg er ved at forstå det - de enkelte thumbnails er en GOP, men man kan navigere på frame nivieau med "pilen med en lodret streg."

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 20:07

Men, nu er der noget andet jeg ikke helt forstår: Et redigeret afsnit af serien varer normalt ca. 40 minutter, når jeg redigerer på DVD-optageren.

Her i DVD Author Pro varer det 43-44 minutter. Hvorfor? Er der en fejl? Den står til MPEG-2, 352x288, 25 fps, 4:3, PAL, Dolby Digital, 48000 Hz, stereo, 192 kbps.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 21:10

Oprindeligt skrevet af </FONT><FONT face=Times New Roman, Times, serif>MichaelS MichaelS skrev:

Ulead Movie factory er jo netop beregnet til at lave DVD'er med, Men DVD Author Pro er nok bedre, mere avanceret og vanskeligere at bruge.

Indtil videre synes jeg faktisk kanongodt om DVD Author Pro - det er slet ikke spor vanskeligt at bruge. Det er supernemt at redigere optagelserne (længere er jeg ikke nået endnu) - men jeg vil tro at resten af programmet er lige så nemt (jeg skal ikke lave filtre og alt det "fis" man vist nok kan med programmet).

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 22:46

Hej Thorvald,

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Ulead Movie factory er jo netop beregnet til at lave DVD'er med, Men DVD Author Pro er nok bedre, mere avanceret og vanskeligere at bruge.
Indtil videre synes jeg faktisk kanongodt om DVD Author Pro - det er slet ikke spor vanskeligt at bruge.

Jeg kan kun være enig (du havde vel heller ikke ventet andet ). Efter min opfattelse har Ulead noget af den mest kluntede måde at opbygge brugerflader på. De forsøger at gøre det så simpelt at komme igang med at bruge deres programmer at de i længden desværre er så langsommelige at bruge (da den mere avancerede bruger stadig er underkastet deres 'Wizard' måde at arbejde på).

DVD Author er tilpas 'komprimeret' (simpelt) til at det ikke bliver uoverskueligt eller langsommeligt.

Et redigeret afsnit af serien varer normalt ca. 40 minutter, når jeg redigerer på DVD-optageren.

Her i DVD Author Pro varer det 43-44 minutter. Hvorfor? Er der en fejl? Den står til MPEG-2, 352x288, 25 fps, 4:3, PAL, Dolby Digital, 48000 Hz, stereo, 192 kbps.

Mon ikke din optager 'lyver' (ca. 40 minutter kunne vel sagtens være 43 minutter). TMPGEnc DVD Author tæller antallet af billeder og udregner den præcise længde udfra afspilnings-hastighed (25 billeder per sekund).

Iøvrigt spurgte du til hvordan du kopierer fra DVD til HDD - og om du kan omdøbe optagelserne. Jeg vil kraftigt anbefale at du bevarer VIDEO_TS folderen (og alle filer heri). Opret istedet en folder på PC'ens HDD med titlen på optagelserne (eks. Charmed - Episode 94-99) og læg VIDEO_TS heri. Med DVD Author vælger du Indlæs fra DVD Video - og udvælger VIDEO_TS folderen (titlerne kan herefter vælges i Author programmet).

Grunden til at jeg ikke vil anbefale at omdøbe til MPG er, at længere optagelser kan strække sig over flere VTS_xx_y.VOB filer (hvilket besværliggør indlæsning i DVD Author en anelse) samt at DVD author kan bevare evt. kapitelinformationer i DVD Video strukturen (lagret i IFO filerne).

/Lars

Redigeret af laursen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 23:53
Nå, ok - nu har jeg godt nok omdøbt filerne og har ikke noget problem med at hente dem ind i Author Pro og redigere dem. Men filerne er heller ikke så store så længe det kun drejer sig om serieafsnit.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 02:19

Lige nu er computeren ved at lave min allerførste DVD, lavet med DVD Author Pro! Hvis man følger tråden kunne man godt tro at jeg har brugt hele aftenen på det, men det har jeg nu ikke, jeg har også redigeret optagelser på JVC'en ind i mellem og jeg har kopieret omkring 50 optagelser ned på DVD-RW.

Men jeg må sige at jeg er begejstret for DVD Author Pro. Det er meget hurtigt at redigere i (hurtigere end dvd-optageren), f.eks. fedt at man kan "spole" bare ved at trække i tidslinien. - Til gengæld kan man komme til at bruge en del tid på at opbygge DVD-menuen fordi der er en del muligheder. Såsom at indlægge et personligt baggrundsbillede, flytte rundt på de forskellige dele i menuen, såsom titel billederne og tekst, farve og font på tekst osv. Og der er grid og snap to grid til at hjælpe en med at placere tingene pænt. Ærgeligt at jeg med trial versionen ikke kan gemme min personlige DVD-menu, men pyt det går nok - nu ved jeg hvordan jeg skal lave den.

Det bringer mig lidt videre. Jeg tror næsten at jeg vil erhverve mig programmet - men da programmet kun kan købes via internet og sandsynligvis kun med plastikkort - og ikke pr. efterkrav (?) så får jeg et problem, da jeg ikke har plastikkort... Så hvordan kan jeg mon lige gøre det?

Og nu er computeren iøvrigt færdig med at lave den første DVD - DVD-building og efterfølgende brænding tog totalt ca. 20 minutter - det er da fint nok. Jeg er spændt på at lægge den i JVC'en...

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 07:34

...men da programmet kun kan købes via internet og sandsynligvis kun med plastikkort ... jeg ikke har plastikkort... Så hvordan kan jeg mon lige gøre det?

Jeg vil tro, at du også kan købe det ved at sende dem en bank-check på beløbet, men det er ret dyrt og ret besværligt.

Det nemmeste ville nok være at alliere dig med en du kender, som har et Visa eller MasterCard, og så betale ham de ca. 650,- som programmet koster, og så lade vedkommende købe det til dig.

Hvis du ikke har andre, der kan hjælpe, så kan jeg da godt gøre det - jeg har alligevel lige købt en udgave til mig selv og lavede min første disk i går med 16:9 menu (det kunne den gamle version ikke) og baggrundsmusik (det kunne den gamle version heller ikke).

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 12:05

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Grunden til at jeg ikke vil anbefale at omdøbe til MPG er, at længere optagelser kan strække sig over flere VTS_xx_y.VOB filer (hvilket besværliggør indlæsning i DVD Author en anelse) samt at DVD author kan bevare evt. kapitelinformationer i DVD Video strukturen (lagret i IFO filerne).

Årsagen til at jeg foreslog omdøbningen af filerne til MPG var to ting:

* For det første kunne Thorvald så afspille filerne og se dem på sin computer.

* For det andet er der mange ældre (og billige) programmer fx Uleads der kan redigere MPG filer og ikke VOB filer.

/MichaelS

Redigeret af MichaelS
mvh MichaelS
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Årsagen til at jeg foreslog omdøbningen af filerne til MPG var to ting:

* For det første kunne Thorvald så afspille filerne og se dem på sin computer.

* For det andet er der mange ældre (og billige) programmer fx Uleads der kan redigere MPG filer og ikke VOB filer.

Det er da også fint at få klarlagt mulighederne. Dog mener jeg at kunne huske at Ulead DVD Moviefactory burde kunne importere en DVD Video struktur. Se f.eks. tråden Sony HX-900.

/Lars

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 12:56

Jeg har indtil videre ikke omdøbt til .mpg, men kun omdøbt selve filnavnet for bedre at kunne holde styr på optagelserne.

HeartWare: Med hensyn til at købe programmet, har jeg jo en måned at overveje det i. Det kan jo også være at en bankoverførsel er mulig.

Redigeret af Thorvald

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 15:17

Den første DVD, var ret flot synes jeg - flot DVD-menu og absolut freezeless og frame præcist redigeret. Og man kan vel også sige at der er high-speed copy til DVD...

Og når det kan lade sig gøre på computer kan det vel også lade sig gøre på DVD-optager... Eller hvad? Er det ikke bare at købe en licens til at få lov til at putte DVD Author Pro i DVD-optageren...?

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu