recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Progressive scan - hvilken dvd-afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProgressive scan - hvilken dvd-afspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: Progressive scan - hvilken dvd-afspiller?
    Sendt: 05-Juni-2005 kl. 22:30
Hej.
jeg skal give mine forældre en god, billig dvd-afspiller med progressive scan til deres nye plasma TV.
Hvilket mærke anbefaler I?
Venlig hilsen

Sven

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 22:34

Hej Sven

Glem det.

Progressive scan er kun godt hvis det er lavet ordentligt, ellers er det bedre uden. De billige DVD-afspillere har ikke en progressive scan som kan bruges på et plasma TV (med godt resultat).

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Dan1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2004
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 23:11

Helt enig.

Har prøvet at se dvd film med progressive fra min Medion dvd-optager, og billedet er væsentlig ringere end via alm. video scart. Og det er jo ikke ligefrem meningen.

Har indtryk af at der er brugt en uhyre billig (og ringe) løsning, med det ene formål at pumpe specifikationerne.

Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2005 kl. 02:09

Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

Hej.
jeg skal give mine forældre en god, billig dvd-afspiller med progressive scan til deres nye plasma TV.
Hvilket mærke anbefaler I?

Det kommer an på hvad du mener med billig. Jeg har selv denne Pioneer DV-470 til 1299,- kodefri. Den er rimelig god.

Redigeret af johnlindgreen
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2005 kl. 06:52
I mener altså, at det er ligegyldigt med Progressive Scan på de billige dvd-afspillere? Mine forældre er begge over 70, og går absolut ikke op i om det er det bedste af det bedste. De har lige købt en LG RZ-42PX10 plasma-skærm og jeg vil så gerne give dem en dvd-afspiller dertil, da de gerne vil låne min Matador serie, samt et par gamle danske film på DVD. Altså ingen DTS eller andet til dem, så en DVD-afspiller i den billige ende er godt nok. Min far har "sunget" for at få min Denver 438, men den vil jeg ikke af med, da den også kan vise DivX, hvilket min Panasonic E95 optager ikke kan.
Jeg går ud fra, at alle DVD-afspillere i dag har RGB ud gennem scartstikket? Eller er det forkert? (Min billige Denver har det)

Venlig hilsen

Sven

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2005 kl. 12:03
JVC XV-NA77 kan fås til 1499, der er også andre JVC afspillere f.eks. én til 799,- men om den har progressive scan ved jeg ikke. Spørg på www.godpris.dk Jeg har selv XV-NA77.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2005 kl. 00:17

Jeg har en Pioneer DV-470 med Progressive scan

Den nye Pioneer DV-380 (faktisk identisk med min 470'er) har også Progressive scan i både PAL og NTSC Jeg bruger min til projektor og kan absolut kun anbefale den.

http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id =10508&taxonomy_id=42-84

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ;emne=produkt&gruppenr=23

380'eren er lidt nyere men har faktisk samme features. bl.a. en 108MHz/12 bit video D/A converter og mener også at den ligesom 470'eren har 192 kHz/24-bit D/A Converter fra Burr Brown - normalt kun noget man ser i langt dyere afspillere.

999,- for vidunderet i Tapeconnection.dk man får VIRKELIGT meget for pengene + at det er værd at smide et par hundrede ekstra for pioneers kvlitet, der er virkelig en kæmpe forskel fra de billige "føtex" modeller til den her. Kan ikke anbefale noget bedre til prisen.

P.S. den fås både i sort og sølv

Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 22:38
Hej Tarzan
Giv dog din far din Denver, når han nu så gerne vil have den. Så er han glad, det burde du så osse være - du ville jo netop gøre noget for ham. Så har du oss en grund til at gå i Fona - og din misstress kan dårligt sige dig imod.

mvh

Redigeret af Hapsdog
Til top
Thomasref Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2005 kl. 17:31

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er "Progressiv scan" egentlig og hvordan bruges det?

Jeg har et panasonic tv med progressiv scan og får en en ny DVD-afspiller i næste uge der også har det, og det er egentlig bare en tilfældighed, for jeg aner ikke hvad det er for noget.

Med venlig hilsen

Thomas

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu