|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
whocarez52 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2004 Status: Offline Point: 57 |
![]() Sendt: 16-December-2008 kl. 12:21 |
|
Hej, Jeg har fået et nyt fladskærms TV med HDMI indgang og begyndte at undersøge, hvad man kan få på BluRay markedet. Der er dog flere ting som slår mig efter jeg er begyndt at undersøge: 1. Man kan kun få store grimme BluRay afspillere (hvor er de små fikse der kan hænge på væggen?) Mvh Whocarez |
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
![]() |
|
1) Skal jeg ikke kunne svare på.. 2) Nej. 3) Den er også på vej ned. Varer nok ikke længe før du kan få en afspiller til de 1000.. :b 4) Blu-Ray er for nylig begyndt at udsælge DVD i Japan.. Så hvis man antager at de er nogle år foran os.. :b Men man ved selvfølgelig aldrig. Hvis det ikke bliver Blu-Ray er det næste nok noget digital distribution... |
||
![]() |
||
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
![]() |
|
TobiasKM svare stort set på det hele. men til 1: en panasonic dmp-bd35 eller 55 er en ganske lille afspiller. en afspiller skal ikke hænge på vægen..! |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
|
Mon ikke der kommer nogle væg modeller indenfor de næste par år. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Dem der har skrevet det har vist aktier i dvd produktion.
en sony s350 fylder mindre eller det samme som dvdafspiller. Den koster ca 1800 kr. den afspiller foruden blueray også dvd og cd. DVD bliver aldrig HD, men kan næsten sige der er 6 gange så meget billede information, det er så en grov måde og sige det på. hvad hjælper opskalering så. en ordenligt dvdafspiller koster også et par tusinde og opefter. jeg kan godt hører du aldrig har set blueray på et ordenlig display. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12430 |
![]() |
|
1. Hvor mange dvd-afspillere er det lige der er lavet til at blive hængt på væggen? Og hvor gode er det lige de er? 2. Nej, det passer så absolut ikke. Det er kun noget man skriver hvis man ikke ved hvad man snakker om. 3. Prisen på hvad? Blu-ray-afspillere koster ned til 1500,-, og det er egentlig ret billigt for en fornuftig afspiller. Vi er stadig tidligt i forløbet, så det bliver ikke lige med det samme, at du kan få en afspiller til 200,-, ligesom man har kunnet til dvd i mange år. Men igen, sådan en kvalitet er heller ikke ønskværdig... Hvis du hentyder til priserne på filmene, jamen så skal man huske, at man får en helt anden kvalitet, end fra en normal dvd-film, og så ér der faktisk også mange film ude nu til 200,-, fra starten. Ellers kan man altid købe over nettet. 4. Blu-ray ér slået igennem. Dark Knight sælger 20% Blu-ray og 80% dvd, og dvd er et KÆMPE marked. De næste mange gange der kommer storfilm som TDK vil Blu-ray-anddelen bare stige og stige. Husk i øvrigt på, at Blu-ray ikke behøver udrydde dvd for at være en succes; der er snildt plads til to formater på markedet. Redigeret af Naiera - 16-December-2008 kl. 13:47 |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
1: I takt med at markedet udvides vil du se større variation i udbud, men alle modeller lige nu følger det normale design for den slags. 2: Det er ganske enkelt ikke korrekt. Journalister der kommer med sådanne udtalelser ved 100% ikke hvad de taler om. Du kan ikke genskabe de detajler som er til rådighed på ordenligt produceret BD ved at opskalere en DVD. Selv oplever jeg dog en tydelig forskel på både min mors 32" Sony Bravia og mit eget 42" Viewpia - begge er bilige TV, men forskellen er naturligvis mere tydelig jo bedre TV du har valgt. 3: Ny teknologi koster penge. Dengang DVD kom på markedet var det også meget dyre og det tog et par år før de faldet i pris. Sådan har det altid været. I dag kan du en BD afspiller fra ned til 1500,- ifølge Edbpriser.dk og for bare få hundtere kroner ekstra kan du få ganske gode middelklasse modeller. F.eks har jeg lige købt en Sony BDP-350 til min mor i julegave for ca. 1840 kroner. Der var så enda 2 film med i prisen. 3: Det er svært at spå om priser, men personligt tror jeg prisen vil falde til 1000,- indenfor de næste 3 måneder for de billigste afspillere og det smitter af på hele markedet. Det er ikke meget anderledes end hvad en rimelig DVD afspiller koster i dag. Næste jul koster de absolut biligste vel omkring 5-600,- hvis kinerserne for alvor får introduceret deres egne mærker på markedet. I dag findes der en afspiller til ca. 750,- i USA. 4: Der har været mange artikler om at downloads vil tage over for BD. Fælles for dem er at de har ophav hos folk der enten tidligere støttede HD-DVD eller som har store kommercielle interesser i downloads pga. deres egne respektive tjenester. Personligt er jeg ikke så meget til køb af film som downloads af flere årsager, men den vigtigste må være at DRM er for ufleksibelt og usikkert (licensen kan tilbagetrækkes og det er set mange gange for tilsvarende musik løsninger). Dertil kommer at kvaliteten er uacceptabelt (for mig) ringere end BD. Som leje løsning er downloads derimod meget interessant, men for at være helt ærligt så er de løsninger der er til rådighed i dag altfor ringe til at jeg kan tage dem seriøst. Her tænker jeg på både kvalitet og udvalg. Men hvis vi kan forvente tjenester hvor man kan streame alle film så tosset man vil for en fast pris hver måned, så vil det da ganske givet tage en del af markedet fra BD ligesom det ville tage noget af markedet fra DVD. Jeg tror dog det er et par år væk før seriøse tiltag er parate på det danske marked - ikke mindst i HD med en god bitrate, men det kan da være man bliver positivt overtasket. Alternativt så kan man selvfølgelig gætte på nye formater som alternativ til BD. Det tror jeg ganske enkelt ikke på. Der har været tale om flashram, men en optisk disk er så billig at trykke, at jeg tvivler på at flashram nogensinde vil kunne nå samme cost niveau. Så kunne man snakke om andre optiske formater. Tvivler på at nogen vil tage kampen op lige nu med de mange milliarder det koster at introducere den slags til markedet. Skulle der komme et nyt optisk format, så tror jeg personligt det ville blive som en udvidelse til Blu-ray da diske med 400GB fornyligt blev præsenteret. Men det er ren spekulation og i så fald årevis væk. Men om måske 5 år kunne jeg da personligt godt forestille mig en Blu-Ray Ultra standard hvor udvalgte film blev leveret på 400GB diske i en alm. HD udgave og i en 4K udgave (som vi iøvrigt dårligt nok har fået i biograferne endnu). Retningen kunne også være en anden istedet for bedre opløsning kunne man forestille sig film i 60fps eller måske bedre farvekodning (nååe ja.. Man har vel lov at drømme
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Der er ingen tvivl om at udviklingen stopper ikke ved Blu-ray. Der vil komme noget der er bedre, ingen tvivl om det. Det vil sandsynligvis også blive rasende dyrt, da det vil fordre opgradering af hele systemet fra afspiller over surroundprocessor til display. Samtidig vil blu-ray blive billigere og mere udbredt da alle vil have råd. |
||
![]() |
||
whocarez52 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2004 Status: Offline Point: 57 |
![]() |
|
Okay, hvad anbefaler i så af afspiller? Har hørt noget med den skal indeholde BluRay profile 2.0 eller sådan noget... Mvh |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|
panasonic BD35 har det hele. også profile 2.0. og er bare en fed maskine. |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Nu kommer det jo an på hvad du ellers har af udstyr, men afhængig af dit budget ville jeg starte med at kigge på Sony BDP-350 til ca. 1800 kroner incl 2 film og/eller Panasonic DMP-BD35 til ca. 1900 kroner. Tag eventuelt et kig her på Dvdpriser.dk for priserne udvikler sig hele tiden. F.eks er Sony'en lige faldet 150-200 kroner på en uge. Begge ovenstående er BDLive afspillere som som kan det meste til en rimeligt pris. Jeg vil mene begge passer ind i langt de fleste almindelige menneskers setups.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
|
Hvis du også vil spille, ville det være bedre at købe en PS3 - den har også det hele, og samtidig er den pt. også den hurtigste ved opstart ![]() Redigeret af A_Nielsen - 16-December-2008 kl. 15:02 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |