|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
casperse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() Sendt: 16-November-2008 kl. 16:25 |
|
Hejsa Jeg står imellen Denon´s Nye AVR-4308 Vs Pioneers nye SC-LX81 ? Forstærkere kan jo nogen gange "Farve" lyden og jeg venter stadig på at kunne høre denne nye Pioneer hos en forhandler. Det er jo noget nemmere at gå ind i hifiklubben og lytte til Denon med B&W speakers. Jeg ved af erfaring at feks NAD giver en varm lyd og det er ikke lykken på B&W højtalere. Så spørgsmålet er om lyden er "U-farvet" eller med andre ord et god match til B&W højtalere. Men kan selvfølgelig sige at hvis jeg synes om lyden på Denon hvorfor så kigge efter en Pioneer...Jo den har jo lige vundet Hifi Awards 2008 Derudover er jeg den lykkelige ejer af et Pioneer plasma så det ville jo snakke godt sammen! samt se godt Så jeg vil gerne høre fra ejere af både Denon og Pioneer og deres personlige erfaringer ? Hvad med surround setup? Denon har jo fået en splinterny GUI med nemmere brugerflade...Har pioneer noget der ligner? Jeg vil også meget gerne køre Bi-amping på fronthøjtalerne og det er der mulighed for på Pioneers nye forstærker...men kan ikke se om Denon også har denne mulighed? Tak til alle for et godt forum! Mvh Casperse
Redigeret af casperse - 16-November-2008 kl. 16:31 |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|
Ja på pio'en er der mulighed for at bi-ampe fornterne, jeg gør det selv. Men er næsten sikker på denonen også kan, for det kunne min ældre denon 2807 Autosetup på pio'en fungerer meget bedre end på denon 2807. Den er mere nøjagtig og lyder bare så meget bedre. Subben spiller bedre nu, og man kan indstille stående kurver og alt mulig andet skidt jeg ikke har forstand på. Jeg tror dog også at autosetup fungerer rigtig godt på den 4308!! Pio'en spiller bedre end denon på mine dali højtalere, men ved ikke hvordan det er med b&w der plejer at være lidt lysere i lyden end dali. No matter what så får du en konge receiver lige meget hvilken af dem du vælger. Redigeret af furious jt - 16-November-2008 kl. 16:37 |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
casperse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Tak for info Mr furious jt Så du tog springet fra Denon til Pioneer...ja det ser jo umiddelbart ud til at man får mere for pengene end for Denon. Må simpelthen ind og pille ved den Pioneer!! Så må jeg jo bare pakke mine fronthøjtalere ned og køre til forhandleren, medmindre man kan låne den med hjem...hmm måske skulle jeg snakke med Milo.. Redigeret af casperse - 16-November-2008 kl. 16:46 |
||
![]() |
||
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
|
Denon' har fået opgraderet sit Room EQ - koster vist en kr. 200-400 ekstra. Tror du på recordere vil høre mange for Pioneer og i Hifiklubben for Denon Jeg har ikke selv hørt 4308 eller Pio 81, men er 100 på de begge er gode køb. Vend lige tilbage når du har gjort dit indkøb |
||
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu er B&W jo kun forhandlet af Hifiklubben i DK så de vil helt klart gerne sælge en Denon receiver til deres højtalere hvilket heller ikke er et dårligt match. Men jeg vil gerne have det bedste jeg kan få for mine surt opsparede "lommepenge". Jeg tror der er mange herinde på recordere som vælger deres udstyr udfra personlige erfaringer frem for hvad deres lokale "Hifi-pusher" siger til dem... Synes feks at Denons trådløse setup er ligegyldigt vil helt klart trække et netkabel til forstærkeren...der skal ikke være mulighed for hakken ved afspilning af feks FLAC. Hvis nogen har set den LX81 i en butik på Sjælland så sig lige til Redigeret af casperse - 16-November-2008 kl. 17:06 |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|
jeps du bliver nok nød til at høre og lege med begge inden du vælger. Jeg valgte selv pio'en uden at have hørt den. Men jeg måtte bare have den pga designet og fordi jeg havde købt pio tv og pio bluray. Det ser ikke helt skidt ud sammen Og husk på at pio'en ikke bliver varm overhovedet!! Dette er et ret stort plus hvis du skal have den stående i noget reol-tvbords-halløj. Så behøver du ikke installere blæser og hvad ved jeg for at skidtet ikke brænder sammen Ved dog ikke om 4308'eren bliver varm, men det gjorde min 2807'er i hvertfald. Men den er sq også lækker, den 4308! Og aj fortæl endelig hvad du vælger og hvad du synes om dit valg Redigeret af furious jt - 16-November-2008 kl. 17:06 |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
Kosmo12 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
![]() |
|
Hej Casperse Har lige linket til anmeldelse af Denon AVR-4308 og Pioneer SC-LX81, og så kan du jo selv vurdere. Ved godt at man ikke altid helt kan regne med anmeldelser, men de kan dog ofte give en fornemmelse af produktet. Der er ikke tvivl om at begge 2 gør det godt. Men ud fra bedømmelsen er Pioneer helt klart vinderen og kåret som bedste i klassen mellem 1000-2000 pund. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Fandt lige en anmeldelse af Pioneers lillebror LX-71 som i USA hedder SC-05
Giver flere detaljer om forstærkeren se link HER Synes tit de reviews man læser er lidt for tynde.... ![]() Hans konklusion: From an audio perspective, you can't go wrong with the SC-05. It plays loud and clear at insane levels and never breaks a sweat—which is what I look for first and foremost in an AVR. Its user interface is easy to navigate, and the Home Media Gallery is simply outstanding. If your net worth is heading south and you're looking for flagship performance at a bargain price, the Pioneer Elite SC-05 brings a lot to the table. Sure, it falls short in its video processing but makes up for it with fantastic audio performance.
Highs
Lows Nogen der ved om det med Video upscalerings delen er den samme på den LX-81 ? Redigeret af casperse - 17-November-2008 kl. 12:02 |
||
![]() |
||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
|
generelt tror jeg Denon'en er lidt længere fremme i skoene mht features end den på Pioneer. Rent kvalitetsmæssigt tror jeg ikke der er den helt store forskel. Netradio på Denon'en er super nice når man gerne bare vil have noget baggrundsstøj. Jeg kender dog ikke ret meget til Pioneer's a/v receivere. Hvilke B&W højttalere har du tænkt dig at parre receiveren med? Det bliver ret let meget skingert til musik. NAD er noget mere at foretrække rent lydmæssigt til B&W |
||
![]() |
||
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
|
Nu er folks smag forskellig, men jeg kører selv med en Denon AVR-3300 og B&W 600 S3-serien, uden at opleve de problemer mange synes at opleve med skinger diskant. Om det er indretningen af min stue, min gode gamle receiver eller noget helt tredje der gør det ved jeg ikke, men jeg synes det virker lidt som om, at det er en historie folk engang har fået fortalt, og så har dannet sig en mening ud fra det, uden selv at have hørt et ordentligt B&W+Denon setup. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ganske enig. Hørte den anden dag nogle b&w 683 koblet til en denon 3808 og det lød rigtig godt. Tror sagtens at de rigtige højtalerkabler (bemærk!! Ikke nødvendigvis dyre, men RIGTIGE) kan gøre en stor forskel på diskanten. Så hvis man synes det lyder lidt skingert så finder man bare et kabel til at kompensere for det. Som med denon tror jeg også at pioneer spiller godt med B&W, så det er egentlig bare at vælge den receiver der har de feauteres som du har brug for Redigeret af furious jt - 18-November-2008 kl. 07:32 |
||
7.2.4 atmosbio
||
![]() |
||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Det er jo et meget interessant emne. Det er klart nogle receivere virker forskelligt i forhold til de højtalere de skal trække men heldigvis er lyd jo også en smagssag. Jeg er selv igang med at opgradere mine højtalere og starter med 2 x B&W 683 Fronter samt deres B&W ASW610XP Sub. Hørte dem naturligvis med Denon i HI-FI klubben men har aldrig været den store Denon fan (fjollet ja men en realitet). Derimod har jeg været super glad for min nuværende receiver fra Pioneer, der har gjort det godt med de højtalere og kilder den nu har haft til rådighed. Derfor kiggede jeg på SC-LX71'eren men blev af min hi-fi pusher anbefalet at overveje VSX-LX70'eren, der giver en bedre dybde i lyden, så det har jeg taget til mig og har valgt 70'eren (den skal dog også stå frit så varme problemet, er ikke et problem). og så er den jo lidt billigere :) Så det glæder jeg mig til at få her sidst i november Redigeret af Smurf - 18-November-2008 kl. 07:58 |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |