recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste opsætning...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste opsætning...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
roldsgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste opsætning...
    Sendt: 03-December-2008 kl. 13:50

Til alle hjælpsomme - Hi-Fi – entusiaster…

Jeg står i den vidunderlige situation at jeg nu har fået sat alt mit Hi Fi op i huset, trukket kabler osv. osv., men er dog stødt på en ”lille” forhindring” som jeg naturligvis håber der er nogen herindefra der kan og vil være mig behjælpelig med.

Den korte version er, at jeg har nogle apparater som jeg gerne vil have sat bedst muligt sammen så jeg får fuld udnyttelse af de enkelte fordele og funktioner som hver apparat har.

Udstyr:

-         Forstærker: Denon AVR-2808

-         Afspiller: PS3

-         Billede: Sony KDL 40E4000 (teknisk set magen til W4000 serien)

-         Sub: B&W ASW 608

-         Højttalere: Minipods

Ønsker:

-         Mindst mulige klik på fjernbetjening(er) når jeg skal se blue-ray film/spille PS3 spil og med lyd gennem anlæg (2.1 setup)

-         Mulighed for at få lyd (og billede) fra PS3 ud gennem TV uden at skifte ledninger/kabler rundt (de gange man ikke ønsker at høre lyden gennem sit anlæg)

-         Have muligheden for enten at få lyd fra Sony tv ud gennem dets egne højttalere eller via minipods/subwoofer/forstærker på letteste måde.

-         TV selv tænder eller lignende når PS3 tændes og/eller får signal fra forstærker om at PS3’en er tændt osv.

-         Benytte/udnytte de korrekte lydformater der bliver sendt fra PS3 spil og/eller blue ray film.

-         Bedst mulige lyd/opsætning når der lyttes til musik (enten via iPod Touch og docking station eller via CD på PS3).

-         Generel bedste opsætning af Sony KDL 40E4000

-         Generel bedste opsætning af Sony PS3 passende til øvrige udstyr (lyd/opskallerings indstillinger osv.)

Nuværende ”midlertidige” opsætning”:

-         PS3 er forbundet via HDMI til forstærker (DVD HDMI indgang)

-         Forstærker er forbundet med Sony tv via HDMI kabel via forstærkerens HDMI ”monitor out” port.

-         Højttalere er direkte forbundet til forstærker

-         Subwoofer er direkte forbundet til forstærker

Håber virkelig der er nogen derude der kan og vil hjælpe med ovenstående til trods for jeg godt er klar over, at indlægget og ønskerne er lidt lange og måske ”komplekse”. Selvom jeg vil mene, at mange af tingene burde være lige til – jeg ved bare overhovedet ikke hvordan jeg skal få det indstillet så jeg opnår ovenstående behov/ønsker.

På forhånd tak for jeres tid og hjælp!

Sony KDL-40E4000
Sony KDL-26E4020
Forstærker: Denon AVR-2808
Højttalere: Scandyna Minipods White
Sub: B&W ASW608
Afspiller: PS3
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 13:55
For at folk ikke skal google sig til svaret, er det nemmer du skriver hvilkent tilslutnings muligheder dit tv har, ind og ud...

Henrik
+100HD Film
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 14:40

Du har naturligvis ret....jeg kigger på det når jeg kommer hjem igen i aften.

...tænkte blot, at mange kendte modellen sidne det stort set er teknisk magen til W4000 serien.

Forstærkeren derimod har stort set alle de tilslutningsmuligheder man kan ønske sig og som der sikkert er brug for til dette "projekt".

Sony KDL-40E4000
Sony KDL-26E4020
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 11:30

Sorry jeg ikke lige har fået skrevet herinde, men har været lidt hængt op de sidste par dage.

Nedenfor kan I se hvilke tilslutningsmuligheder der er til mit Sony KDL 40E4000:

Og så lige et billede af hvordan tilslutningsmulighederne er på min forstærker:

Håber stadig der er et par venlige sjæle derude der kan hjælpe lidt med mine problemstillinger/ønsker med dette setup, da jeg ikke selv aner hvad jeg helt skal stille op og gøre for at få det som jeg gerne vil ha' det. Troede egentlig det ville være mere "simpelt", men okay...komme rogså fra en 12 år gammel stereo forstærker uden fjernbetjening.

Alt hjælp modtages med den største ydmyghed...

På forhånd tak

Sony KDL-40E4000
Sony KDL-26E4020
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 11:37

Du har gjordt det rigtigt, men du kan ikke få lyd og billede fra ps3 i tvet alene uden receiver er tændt, med mindre du køber en hdmi scwitch mellem ps3 og receiver eller du kan leve med komponent fra ps3 til TV.

Lyd fra tv skal ske med lyd ud bag på dit sony og ind i tv bag på receiver.

Det var den hurtige version, men jeg har lidt travlt.

SVP03
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:35

Tak for svaret SVP03....

Jeg er dog MEGET STOR nybegynde rpå dette område og jeg må nok derfor krybe lidt til kors hvad angår denne type opsætning osv. og jeg håber derfor der er flere derude der har gode ideer til opsætning/fiduser osv.

Gerne forklaret i et enkelt og detaljeret sprog så det er til at forstå...også for ikke "kendere" :-)

Er der i øvrigt nogle derude der har en Denon AVR 2808 som kunne tænke sig at hjælpe mig lidt mere direkte (evt. "hjemme-konsultation" så jeg derved kan få udnyttet nogle af alle de muligheder der ligger i denne forstærker og fjernbetjening).

Er naturligvis villig til at betale for denne hjælp så vidt der skulle være nogen der gad hjælpe en fellow recorder.dk....

Sony KDL-40E4000
Sony KDL-26E4020
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 10:04

På dit tv har du den rød/hvide phone stik udgang eller optisk ud, er på din tegning, En af dem tilslutter du til din receiver tv ind  eller aux ind.

Din ps3 kører du hdmi ind i receiver og hdmi fra hdmi out på receiver til hdmi1 ind på tv. Hvis du også vil have billede og lyd til tv uden du tænder receiver, skal du enten bruge det medfølgende kabel fra ps3 til lyd og komposit (gul,rød og hvidt stik) eller købe et komponent kabel specielt til ps3, det giver bedre billedkvalitet.

Jeg konder ikke din denon, så opsætningen her kan jeg ikke hjælpe med.

SVP03
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 13:34

Hej Roldsgaard

Umiddelbart er dine tilslutninger lavet korrekt via HDMI kabler...Jeg har tilsvarende tilslutninger på min Hjemme-bio. Jeg kan via HDMI control opnå følgende automatik:

1. Når jeg tænder min Blu-Ray afspiller tænder den selv for fjernsynet samt forstærkeren.

2. Når jeg tænder fjernsynet for at se alm. fjernsyn tænder det automatisk forstærkeren.

3. Jeg kan vælge mellem lyd fra fjensynet eller forstærkeren via en fukntion som hedder HDMI control på mit fjernsyn.

4. Når jeg slukker fjensynet slukker alle de tilsluttede "maskiner" med undtagelse af min kære Samsung STB

5. Min Samsung STB fra Stofa kan omvendt ikke lave en skid i relation til HDMI control et "Super dyrt skod produkt" fra en monopol forhandler som Stofa 

6. Min Panasonic DVD-HDD kan ikke selv tænde fjernsynet og forstærkeren men kan godt skifte input på forstærkeren når denne er tændt.

Som du kan læse ud af ovenstående er HDMI control, noget lidt mystisk specielt når man skal have flere produkter til at tale samme på trods af de findes international standard for opbygning af HDMI signalet, taler de ikke altid samme sprog desværre

Fejlmuligheder kunne efter min erfaring være, at du ikke benytter HDMI kabler af 1.3 typen, idet dette er krævet for at opnå fuld HDMI control.....eller måske et eller flere af dine produkter i menuen ikke er indstillet til Ja i HDMI control.

Redigeret af Puma - 07-December-2008 kl. 14:18
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 15:11
PS3 understøtter ikke tænd sluk over hdmi. Sikkert heller ikke tv.
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu