recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O ?

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: B&O ?
    Sendt: 01-December-2008 kl. 09:48

Jeg sad lige og snakkede med en makker fra skolen af om B&O da vi så en reklame.

Jeg har som udgangspunkt ikke noget imod B&O men for mig og se betaler man meget for design og mærket fremfor hvad produktet egentlig kan.

Vi blev hurtigt enige om at ved deres tv kan du sagtens få noget der billedmæssigt er bedre til en billiger pris, men til anlæg aner jeg ikke rigtigt noget som helst.

Hvordan ser det ud med deres lyd? Er det det samme som med deres tv, fint og fancy men der kan sagtens fåes bedre til samme pris?

Min makker sagde at deres anlæg var rigtig gode men jeg blev en smule skeptisk ved det så hvordan forholder det sig egentlig?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 10:25

De har jo flere patenter på lydområdet, og på deres effektforstærkere - deres ICE power som bruges af flere fabrikanter. Deres Beolab 5 højttaler bruges som ref. i en del lydstudier, og skulle efter sigenden være billige set i forhold til hvad de leverer. Og deres remotes finder du ikke bedre andre steder. Har man en gang haft en B&O remote i fingrene og oplevet at den bare virker - man skal ikke pege (eller for den sig skyld være i samme rum) som det som skal fjenbetjenes, så har man en meget lav tollerance over for de plastik remotes andre firmaer sender med deres produkter.

Det man få når man køber et anlæg fra B&O er mulighed for integration, alt via 1 remote, men det koster. Du er bundet op på at købe produkter fra B&O, og med de priser de efterhånden har - ja så kan alm. mennesker ikke være med længere. Udviklingen går efterhånden for hurtig for dem. De vil ikke satse på en teknologi før de er sikre på at den holder (de brændte deres fingre på CDi ifm deres BeoCenter AV5). Og ders produkter skal jo laves så det tekniske er gamt af vejen - Hr. og Fru. Jensen skal jo kunne finde ud af at betjene.

Det er så med til at gøre at man som teknisk interreseret gå uden om B&O.

Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 11:20

B&O er dyrt, men man får som udgangspunkt ogå meget for pengene på mange punkter.

Deres tv er dyre, rigtige dyre og billede messigt kan man få noget som er bedre til en 3. del af prisen (dog skal det lige siges at deres tv ikke er dårlige, de ligger abselut oppe og leger i den tunge ende). Men med i prisen får man også meget mere end blot et tv. Deres plasma bliver jo leveret sammen med BeoSystem 3 som er en surround processor med 7,2 udgang og kan modtage pcm over hdmi, den kan også styre de fleste 3. parts produkter så man kun behøves en fjernbetjening. Beo 4

Deres anlæg er uden effektforstærkere da de er indbygget i alle deres højtalere. Jeg har altid været lidt on and off hvad angår deres anlæg. De er hammer flotte og extremt nemme at bruge samt de holder i rigtigt lang tid, så bygge kvaliteten er iorden. Men jeg har aldrig været imponeret at deres cd drev eller dac del. det samme gælder da de lavede dvdafspillere, ikke imponerende

Deres højtalere skal efter min mening deles op i 2 kategorier. De nye og "gamle". Med det mener jeg at de før i tiden lavede et flottere design og meget mere stillige højtalere, men lyden var meget tam. Tag nu BeoLab 8000 (blyanten) det er nok verdens flotteste højtaler, men man skal ikke intresere sig meget for lyden før at man ville vælge dem fra. De nye som Beolab 9 og 3 som er med deres ICEpower forstærkere levere meget lyd men det er gået lidt ud over det klassiske design. Deres BeoLab 5 vil jeg ikke komme ind på de de er så langt foran alle deres andre produkter og nok er det eneste B&O produkt som direkte er billig.

Det som også skal siges om B&O er at deres produkter generelt holder en rigtig god brugt pris, ved gensalg. Så i sidste ende har man en stor udskrivning til at starte med, men ved salg får man også en høj pris. Så i sidste ende er nogle af deres produkter billige i det lange løb.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 14:35

Okay, jamen det lyder da alt sammen interessant. B&O er nu bare ikke lige et mærke for mig, ikke kun pga. prisen, men mere fordi at jeg bare ganske enkelt ikke bryder mig så meget meget om det. Men var der noget jeg godt kunne tænke mig var et pio 5090 sammen med deres sc lx-81 receiver og nogle b&w  xt2/4 højtalere og evt b&w's smart runde sub (kan ikke huske navnet) det bliver der dog bare ikke råd til lige forløbig

indtil videre må jeg bare spare sammen til pana pz80 =)

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 16:31

hvilke studier benytter beolab 5? Det har jeg aldrig hørt om, hverken i de par små jeg har været i, eller i "de store".

B&O sælges på design, ikke lyd.

der benyttes 4" standardenheder i beolab9000, og det lyder også derefter, såvidt jeg kan se får de deres enheder fra samme danske producent som så mange andre, og lyden bliver så også derefter.

icepower bølgen gik hurtigt i sig selv igen da folk begyndte at lytte i stedet for at være begejstret over at de kunne få 2000 watt for ingen penge. sandheden er desværre at icepower, selv i supertweakede highend udgaver, får læsterlige klø af selv gamle standard konstruktioner.

Der hvor B&O har deres spidskompetence er deres evne til at manipulerer lyd i et brgrænset rum, eks. i biler. de evner som få at få lyden "spredt" rigtigt godt, men god lyd har det aldrig været.

Deres gamle redline højttalere var dog ganske hæderlige, men på ingen måde et orakel inden for lyd.

Crown - there is no substitute.
Til top
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2008
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 01:06

Tja Pioneer bruger da icePower i deres 3 største receivere sc-lx71, 80 og 90. Uden dog at have hørt dem, så skulle man da tro at de spiller godt. Af B&O højttalere så har jeg hørt beolab3, 4 og 5. Især 3'erne synes jeg gør det godt hvis man sammenligner med andre stander højttalere. 5'erne har jeg hørt demostreret i et meget stort lokale (auditorium) så jeg har lidt svært ved at vurdere hvordan de lyder, men bassen synes jeg var fast og præcis, ligegyldigt om de stod i lokalets hjørner eller med 2m til nærmeste væg. Boelab8000 vil jeg også give pr76 ret i er noget tamme.

Mht tv så har jeg en sony w4500, men ved siden at fx en beovision7 med massiv alu ramme og fuldt dækkende kontrastglas så ligner sony'en noget billigt kina skrammel. Derudover så er farve indstillingerne på sony'en som standard forfærdelige. Og som tidliger nævnt fjernbetjeningen. Simpel og solid. Min sony kan stort set ikke "skyde" igennem et tom glas foran den. Og jeg vil vove den påstand at du ikke får et tv med bedre indbygget lyd.

Generalt synes jeg at B&O, ganske ufortjent efter med mening vel at mærke, får mange hårde ord med på vejen på mange hifi forums. Derudover henvender B&O sig nok ikke til rigtige entusiaster som kan lide at pille ved tingene, men for mange folk så vil der ud af boxen virke, spille godt (afhængig at højttalervalg) (uha den udtagelse er mange nok uenige i), godt billede, se godt ud, men at betjene.

Uha det blev en lang smøre så jeg må heller stoppe, men håber i vil bære over med mig.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 01:21

at pioneer bruger icepower har vist aldrig været et salgsargument. som du selv skriver får de ikke de store ord med på hifi forums, kunne det mon tænkes at det var fordi at det ikke har meget med hifi at gøre?

B&O er lækkert design krydret med nem betjening. and thats it. og det de gør, gør de godt. men hifi/highend/koncert/autentisk/dynamisk lyd bliver det aldrig, det sætter deres valg af enheder, kabinetter, forstærkere osv en effektiv stopper for.

men i min verden er det forkert at dømme B&O som lydproducent, for det er ikke deres markedssegment.

Crown - there is no substitute.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Hr. Dam Hr. Dam skrev:

Generalt synes jeg at B&O, ganske
ufortjent efter med mening vel at mærke, får mange hårde
ord med på vejen på mange hifi forums. Derudover
henvender B&O sig nok ikke til rigtige entusiaster som
kan lide at pille ved tingene, men for mange folk så vil
der ud af boxen virke, spille godt (afhængig at
højttalervalg) (uha den udtagelse er mange nok uenige
i), godt billede, se godt ud, men at
betjene.

Delvist enig. Men grunden til dette tror jeg (det er
ihvertfald grunden til at jeg personligt ikke er
specielt glad for B&O) er at B&O, bevidst eller
ubevidst, har skabt et billede af sig selv som noget af
det ypperste indenfor kvalitet - på alle områder.
Rigtigt mange B&O ejere og "fans" påstår at B&O leverer
den ypperste billedkvalitet på deres fladskærme og det
tror jeg godt at vi herinde kan blive enige om ikke er
hele sandheden. Billedet er godt, ja, men det er ikke
noget nær det bedste der findes.
Om det er på samme måde med lyd,kan jeg kun gisne om, da
jeg ikke har så meget forstand på lyd, og ærligt talt
ikke er så god til at at høre forskel på god og dårlig
lyd
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Generalt synes jeg at B&O, ganske
ufortjent efter med mening vel at mærke, får mange hårde
ord med på vejen på mange hifi forums. Derudover
henvender B&O sig nok ikke til rigtige entusiaster som
kan lide at pille ved tingene, men for mange folk så vil
der ud af boxen virke, spille godt (afhængig at
højttalervalg) (uha den udtagelse er mange nok uenige
i), godt billede, se godt ud, men at
betjene.

Delvist enig. Men grunden til dette tror jeg (det er
ihvertfald grunden til at jeg personligt ikke er
specielt glad for B&O) er at B&O, bevidst eller
ubevidst, har skabt et billede af sig selv som noget af
det ypperste indenfor kvalitet - på alle områder.
Rigtigt mange B&O ejere og "fans" påstår at B&O leverer
den ypperste billedkvalitet på deres fladskærme og det
tror jeg godt at vi herinde kan blive enige om ikke er
hele sandheden. Billedet er godt, ja, men det er ikke
noget nær det bedste der findes.
Om det er på samme måde med lyd,kan jeg kun gisne om, da
jeg ikke har så meget forstand på lyd, og ærligt talt
ikke er så god til at at høre forskel på god og dårlig
lyd

Ja jeg har lidt den samme indstilling til B&O men tror nu godt at du ville kunne hører forskel fra lyd til lyd hvis du fik lov til at prøve dem ordenligt ad med noget film/musik du kan lide. =)

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 09:18

Generalt synes jeg at B&O, ganske ufortjent efter med mening vel at mærke, får mange hårde ord med på vejen på mange hifi forums.

Jeg har det faktisk omvendt. Jeg kan sagtens se at B&O leverer en "pakke" som ingen anden leverer tilsvarende. Men samtidig mener jeg at en meget stor del af de kunder der køber denne "pakke", ville kunne have endnu mere ud af de custom install løsninger der ville være mulige at opnå til de penge B&O tager for sine produkter. Korrekt, en almindelig Sony ser latterlig ud ved siden af et B&O, men for de 100.000,- B&O'et koster kan du jo få pågældende Sony bygget ind i væggen, skjult bag en skænk med en motoriseret lift, eller skjult bag en design-ramme så det ligner et maleri - eller måske endda er et spejl når tv'et er slukket. Og der vil være rigeligt med penge til overs til at få en temmeligt hardcore betjenings-løsning, der ikke står tilbage for B&O's nemme betjening (du kunne sågar ende med at benytte en B&O remote, hvis det skulle komme dértil...)

Forskellen er bare at hos B&O køber du et stykke hardware som er tudenemt at sætte op, så en hvilken som helst radio/tv forhandler der kan finde ud af at sætte et stik i en stikkontakt kan finde ud af at installere det, mens custom løsningen kræver noget know-how og fantasi hos installatøren. Derfor mener jeg at B&O's største bedrift er at de har sammensat et koncept der giver mange af de samme fordele som egentlige custom-install løsninger giver, men gjort det nemt at forholde sig til for forbrugeren og især nemt at installere (sammenlignet med custom install). Det er direkte B&O's skyld at Danmark er kraftigt underbefolket af custom install løsninger i forhold til de fleste andre lande. Forbrugernes psykologi fungerer nu engang sådan, at flertallet hellere vil give 70.000,- for et stykke mere avanceret hardware, end at give 20.000,- for tv'et og 40.000,- ekstra for installationen. De fleste vil rent psykologisk føle at de har givet alt for mange penge for noget der dybest set bare er et 20.000,-s tv, mens B&O køberen jo har fået et tv der psykologisk set HAR en værdi af 70.000,- - selv om det ikke er sikkert at billedet er bedre end 20.000,-s tv'et. Eller hvis vi kigger på det betjeningsmæssige, hos B&O har du betalt for integrationen når du køber tv'et, så én remote til det hele er inkluderet i prisen. Hos Custom install leverandøren betaler du måske 10-15.000,- ekstra for betjeningen. Det betyder bare ikke at det er dyrere, det betyder at B&O allerede har lagt de 10-15.000,- ind i tv'ets pris.

Eller hvad siger folk til dette forslag:

BenQ W5000: 14k

Lift til indbygning af projektor i loft: 25k

Tab-tension lærred til indbygning i loft: 15k

Motoriseret mørklægning af f.eks. 3 vinduer: 20k

Fjernbetjent lysstyring: 5k

Falsk væg til indbygnings-højttalere: 10k

In-wall højttalersystem plus sub: 15k

Surround-receiver: 5k

Fjernbetjening: 5k

Installation, kalibrering og programmering: Alt efter forholdene måske 30k

I alt cirka 145k. Hvad har man så? En sygeligt overprissat BenQ projektor, eller en hjemmebio-løsning der er både mere diskret og væsentligt federe i brug, end et 50" Beovision 4 med Beolab 10, der koster det samme?

Ja, jeg ved godt det er to meget forskellige ting, men jeg synes bare det sætter lidt perspektiv på hvor meget B&O tager sig betalt for de "ekslusive" løsninger, og hvilke muligheder der ellers findes for de penge.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 10:37
Lyder til at være et lækkert setup Otto foreslår.
Dog glemmer han 2-3 ting som hans setup ikke dækker i forhold til B&O.

1: Brugt Prisen ligger sandsynligvis højere på B&O fremfor det andet setup.
2: Status / mærkenavnet B&O har en højere værdi end BenQ.

3: Desuden vil det ofte være lettere at opstille et B&O anlæg. Otto's løsning ville f.x. være fuldstændig umulig at indbygge hvor jeg bor.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Generalt synes jeg at B&O, ganske ufortjent efter med mening vel at mærke, får mange hårde ord med på vejen på mange hifi forums.

Jeg har det faktisk omvendt. Jeg kan sagtens se at B&O leverer en "pakke" som ingen anden leverer tilsvarende. Men samtidig mener jeg at en meget stor del af de kunder der køber denne "pakke", ville kunne have endnu mere ud af de custom install løsninger der ville være mulige at opnå til de penge B&O tager for sine produkter. Korrekt, en almindelig Sony ser latterlig ud ved siden af et B&O, men for de 100.000,- B&O'et koster kan du jo få pågældende Sony bygget ind i væggen, skjult bag en skænk med en motoriseret lift, eller skjult bag en design-ramme så det ligner et maleri - eller måske endda er et spejl når tv'et er slukket. Og der vil være rigeligt med penge til overs til at få en temmeligt hardcore betjenings-løsning, der ikke står tilbage for B&O's nemme betjening (du kunne sågar ende med at benytte en B&O remote, hvis det skulle komme dértil...)

Forskellen er bare at hos B&O køber du et stykke hardware som er tudenemt at sætte op, så en hvilken som helst radio/tv forhandler der kan finde ud af at sætte et stik i en stikkontakt kan finde ud af at installere det, mens custom løsningen kræver noget know-how og fantasi hos installatøren. Derfor mener jeg at B&O's største bedrift er at de har sammensat et koncept der giver mange af de samme fordele som egentlige custom-install løsninger giver, men gjort det nemt at forholde sig til for forbrugeren og især nemt at installere (sammenlignet med custom install). Det er direkte B&O's skyld at Danmark er kraftigt underbefolket af custom install løsninger i forhold til de fleste andre lande. Forbrugernes psykologi fungerer nu engang sådan, at flertallet hellere vil give 70.000,- for et stykke mere avanceret hardware, end at give 20.000,- for tv'et og 40.000,- ekstra for installationen. De fleste vil rent psykologisk føle at de har givet alt for mange penge for noget der dybest set bare er et 20.000,-s tv, mens B&O køberen jo har fået et tv der psykologisk set HAR en værdi af 70.000,- - selv om det ikke er sikkert at billedet er bedre end 20.000,-s tv'et. Eller hvis vi kigger på det betjeningsmæssige, hos B&O har du betalt for integrationen når du køber tv'et, så én remote til det hele er inkluderet i prisen. Hos Custom install leverandøren betaler du måske 10-15.000,- ekstra for betjeningen. Det betyder bare ikke at det er dyrere, det betyder at B&O allerede har lagt de 10-15.000,- ind i tv'ets pris.

Eller hvad siger folk til dette forslag:

BenQ W5000: 14k

Lift til indbygning af projektor i loft: 25k

Tab-tension lærred til indbygning i loft: 15k

Motoriseret mørklægning af f.eks. 3 vinduer: 20k

Fjernbetjent lysstyring: 5k

Falsk væg til indbygnings-højttalere: 10k

In-wall højttalersystem plus sub: 15k

Surround-receiver: 5k

Fjernbetjening: 5k

Installation, kalibrering og programmering: Alt efter forholdene måske 30k

I alt cirka 145k. Hvad har man så? En sygeligt overprissat BenQ projektor, eller en hjemmebio-løsning der er både mere diskret og væsentligt federe i brug, end et 50" Beovision 4 med Beolab 10, der koster det samme?

Ja, jeg ved godt det er to meget forskellige ting, men jeg synes bare det sætter lidt perspektiv på hvor meget B&O tager sig betalt for de "ekslusive" løsninger, og hvilke muligheder der ellers findes for de penge.

Det synes jeg faktisk er en rigtigt god beskrivelse af B&O (som jeg opfatter dem).

Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu