|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Frossenfisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() Sendt: 26-November-2008 kl. 23:11 |
|||
Jeg har kigget rundt i forummet, men har ikke fundet nogle tråde der var til stor hjælp, derfor denne tråd. Jeg er den glade ejer af et Pioneer Lx 5090h, og skal derfor (selvfølgelig) have en Blu Ray-afspiller. Jeg kører i øjeblikket kun med stereolyd, og er derfor ligeglad med diverse analoge lyd-udgange. I det øjeblik jeg opgraderer mit setup vil jeg selvfølgelig gå efter digital lyd. Det skal derfor også siges, at lyden ikke har højeste prioritet lige nu. Jeg har ikke den store DVD samling (en 30 stykker vil jeg tro) så derfor er det ikke så vigtigt hvordan den klarer DVD-afspilning, men det er alligevel med i mine overvejelser. Jeg har kigget på disse tre afspillere: Sony BDP-S550 (2.496 kr.) Sony BDP-S350 (1.896 kr.) Panasonic DMP-BD35 (2.449 kr.) Jeg kan ikke rigtig finde de store forskelle på de to Sony modeller, udover 7.1 analog audio outputs på S550. Er der ikke anden forskel, er der ikke rigtig nogen grund til at kigge på S550. Så er der S350 og BD35 tilbage. De fleste anmeldere skriver, at BD35 er bedre på nogle få punkter, men specielt pga. den lavere pris. Nu er det bare sådan, at S350 er billigere i Danmark. Hvilken afspiller er så det bedste køb? Jeg hælder lidt mere mod Panasonic, men kunne ligeså godt ende med Sony'en pga- designet, størrelsen og selvfølgelig prisen. Jeg ved at tidligere Pansonic-modeller havde problemer med 2:2 cadence. Er dette rettet i BD35, og lider Sonys modeller under samme problem? Alle råd vil blive værdsat Redigeret af Frossenfisk - 27-November-2008 kl. 00:27 |
||||
![]() |
||||
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|||
Jeg er i ca samme situation som dig, og har kigget på de samme afspillere.
Personligt regner jeg med det blir sony 350, da 550 som du skriver ikke gir mening hvis man alligevel overfører digitalt og receiver kan klare TrueHD og DTS-Master. DTS-Master kan 350 nemlig ikke klare selv, den kan dog bitstreame det. |
||||
![]() |
||||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
|||
Hej Frossenfisk.
Jamen hvis du ved at du vil køre alt digital (DTS-MA, Dolby TruHD via HDMI) i den nærefremtiden, så er BD35 og S350 de rigtige valg. BD55 og S550 vil kun være en fordel hvis du har en ældre reciever ![]() ![]() http://recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48091&PN=1 http://recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44112&PN=3 |
||||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
||||
![]() |
||||
david79 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2008 Sted: mn, USA Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|||
Når jeg laver en sammenligning på sony's hjemmeside er der følgende forskelle:
BD-ROM (BD-Live; Profil 2.0) S550: Ja S350: JA (nødvendigt at opdatere) Afkodning af DTS-HD Master Audio S550: Ja S350: NEJ 7.1-kanals analog udgang S550: Ja S350: NEJ Baggrundsbelyst fjernbetjening S550: Ja S350: NEJ Lokal opbevaring for BD-Live S550: JA (1 GB USB Flash-hukommelse) S350: NEJ Men jeg håber at der er nogle som har mere styr på det, som kan sige hvor meget de forskellige ting betyder - især Lokal opbevaring for BD-live ville jeg gerne vide hvad betyder. Derudover er der nogle som siger at S550 har en bedre DVD chip, men om det er rigtig kan jeg ikke finde ud af. |
||||
![]() |
||||
Jammer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|||
Jeg har selv en Sony BDP-S350 og er super tilfreds med den. Jeg overfører lyd digitalt til min receiver som kan dekode både DTS-Master og TrueHD. Der har været noget snak omkring at Sony Blu-ray afspillerne manglede noget bund i bassen, men det er jeg overhovedet ikke enig i. Jeg oplever at der er masser af lækker bas (og det gør min underbo sikkert også
Maskinen opdateres super nemt i løbet af et par minutter. Tilslut den til Internettet og vælg opdater fra menuen.
Korrekt. Men har man en receiver der kan dekode signalet er dette intet problem. Hvis ikke vil jeg nok anbefale S550'eren så man ikke kommer ud for at man må kompromis med lyden. Det er jo mere end den halve oplevelse. Men har du en ny receiver på ønskelisten så se at få den købt.
Køb selv et USB stick og sæt i. Jeg havde selv et 2GB USB stick liggende som jeg bruger. Bemærk dog at det skal være smalt og kompakt da USB porten sidder et par cm inde i et hul på bagsiden.
Som jeg forstår "lokal opbevaring af BD-live" så downloades BD-live materialet via Internettet og gemmes på din USB stick. Jeg har i hvert fald noget data der er downloadet til en af mine film liggende. |
||||
![]() |
||||
Frossenfisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
|||
Jeg har lige bestilt Panasonic DMP BD35 fra God Pris, så hvis der er nogen der mener Sony'en er et bedre, valg skal i skynde jer at skrive, så jeg kan nå at afbestille Tak for svarene til alle. Er der flere der har noget at sige, er I velkomne. Jeg tror der er flere end mig, der har problemer med at finde den rette afspiller. Specielt i dette prisleje. |
||||
![]() |
||||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|||
Jeg overvejede selv BD35, men på bestillings tidpunktet, så var kun BD55 på lager og jeg læste en artikel om at den var ganske marginalt bedre til at vise billedet. Så tænkte jeg - 500 kroner. Fuck det! Og hapsede BD55.
Der fulgte forresten et lille 1 Gb SD-RAM kort med til BD55 i manualen. Sådan til at test vise billeder og video via den. Meget rart, hvis man mangler et lille ekstra kort til digitalkameraet ![]() |
||||
![]() |
||||
Biojensen ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
|||
For at kunne bruge BD-live kræver det at der sidder et 1 GB kort i afspilleren så derfor levere Panasonic et med |
||||
Film skal ses i hjemmebiografen :-)
Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk |
||||
![]() |
||||
loveduck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|||
Jeg er måske ikke den skarpeste kniv i skuffen, når det omhandler reciver og BR-afspillere, så derfor har jeg lige et spørgsmål :) Når du siger, at køre alt lyd digitalt gennem et HDMI-kabel, vil det så betyde at du forbinder din reciver og BR-afspiller med HDMI-kabel, og så har du et HDMI-kabel mere fra reciver til fjernsynet? |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
Det hedder BD afspiller! Ja det er rigtigt at afspilleren forbindes med recieveren, som forbindes med TVet. Både lyd og billede kommer så digitalt igennem. Lyden stoppes dog i recieveren og sendes til højttalerne. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hmm, jeg går ud fra du ikke har en receiver selv? Der er mange måder at sætte sin lyd op, men metoden Kampus så fint beskrev er nok den mest almindelige. Pointen i min første post var nu det her: Mange gamle receivere kan ikke håndtere digital lyd. Har man en gammel receiver, skal man derfor gå efter en BD-afspiller med analoge lydudgange, men dette skal man betale ekstra for. Da jeg ikke ejer en receiver i øjebliket, og bare kører med stereolyd jeg trækker gennem mit tv, er der ingen grund til at give mere for anlog lyd. Når/hvis jeg køber surround sound vil jeg selvfølgelig købe en receiver med HDMI indgang. Hvis jeg har ret i min antagelse om du ikke har en receiver, vil det samme være gældende for dig, med mindre du vil købe brugt el. lign. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har et problem med min DMP BD35, og vil derfor høre om andre har oplevet det samme. Jeg har kun lige haft tid til at prøve 4-5 dvd'er i maskinen, det var alt sammen helt fint, med undtagelse af Star Wars Episode 3. Maskinen larmer helt enormt meget når lige denne disk afspilles, ca. lige så meget som min Xbox360, måske lidt mere. Det er dog lang mere irriterende, da det ligesom er en pulserende lyd. Den larmer meget i starten, når man er ca. 30 min. inde i filmen halveres støjen (det sker gradvist) og efter en time er den helt væk. Nogen ideer om hvad det skyldes? Og er der nogen der har chance for at prøve samme film i deres afspiller? (Også postet her) |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |