Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
k andersen
Junior bruger
Oprettet: 26-Juni-2008
Status: Offline
Point: 36
|
Emne: bi wire kontra 7.1 Sendt: 27-November-2008 kl. 16:18 |
jeg har lige købt 2 nye fronter som kan biwires, meningen var jo at flytte de nuværende ned som baghøjtalere. det har jeg så ikke mulighed for med onkyoen 606er. den skal bruge udgangene enten til baghøjtalere eller biwiring. nu er så spørgsmålet får jeg den bedste lyd med enten det ene eller det andet.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3730
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:23 |
Hey. Og tak for din pb forresten. har tjekket siden ud og de har mange gode ting. Tak for det
Mht dit spørgsmål, kan du så ikke prøve at biwire dine højtalere og høre om du kan høre forskel på single- og biwire?
Jeg tror du vil få mest ud af at køre 7.1 frem for 5.1 med biwirede fronter.
Men du er nok nød til at prøve dig lidt frem. Det kan også være din onkyo får svært ved at håndtere 7.1 rent effektmæssigt, men det kommer nok an på hvor krævende dine højtalere er.
[edit] læste lige dit indlæg igen. Mener du ikke biamping? Onkyoen bruger jo ikke ekstra terminaler ved biwire, det er kun højtaleren der gør det.
Ellers fatter jeg ingenting
Redigeret af furious jt - 27-November-2008 kl. 16:24
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:29 |
k andersen skrev:
jeg har lige købt 2 nye fronter som kan biwires, meningen var jo at flytte de nuværende ned som baghøjtalere. det har jeg så ikke mulighed for med onkyoen 606er. den skal bruge udgangene enten til baghøjtalere eller biwiring. nu er så spørgsmålet får jeg den bedste lyd med enten det ene eller det andet. |
Ved biwiring behøves egentlig kun en udgang (sæt) på forstærkeren. Det er bi-amping der kræver flere udgange.
Ved biwiring med en udgang, skal de to kabler samles i forstærker enden.

Så du kan biwire alle dine højttalere - hvis højttalerne tillader det.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:31 |
Mon ikke han mener at han både vil bi-wire og bi-ampe? Det lyder i hvert fald sådan!  Jeg ville klart gå efter et 7.1 setup istedet, da det ikke er en "ægte" bi-ampning man laver. Det er lidt snyd og man får ikke så meget ud af det. Tilgengæld kan det være en god ide at bi-wire, så det kan du overveje at gøre alligevel...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
k andersen
Junior bruger
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:33 |
furious jt skrev:
hej igen. ifølge brugsanvisningen skal den bruge surr back kanalerne til det. på svensk kalder de det for bi forstærkning.
Hey. Og tak for din pb forresten. har tjekket siden ud og de har mange gode ting. Tak for det
Mht dit spørgsmål, kan du så ikke prøve at biwire dine højtalere og høre om du kan høre forskel på single- og biwire?
Jeg tror du vil få mest ud af at køre 7.1 frem for 5.1 med biwirede fronter.
Men du er nok nød til at prøve dig lidt frem. Det kan også være din onkyo får svært ved at håndtere 7.1 rent effektmæssigt, men det kommer nok an på hvor krævende dine højtalere er.
[edit] læste lige dit indlæg igen. Mener du ikke biamping? Onkyoen bruger jo ikke ekstra terminaler ved biwire, det er kun højtaleren der gør det.
Ellers fatter jeg ingenting |
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:40 |
Ja, og det hjælper ikke synderligt... Der er ikke meget at hente, så ville jeg kun bi-wire hvis jeg var dig!  Hvilke nogle højtalere drejer det sig om?
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
k andersen
Junior bruger
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:50 |
på side 17 i manualen er det da vist sort på hvidt, ok det er måske mig der lidt tumpet  højtalerne er ymaha 555
|
 |
k andersen
Junior bruger
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:51 |
yamaha 555
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:55 |
Det er også helt rigtigt at man kan gøre det, muligheden er der skam - og nogle benytter den også...  Jeg tror bare ikke effekten er så stor, da man ikke får mange ekstra watt! Der er yderligere beskrivelser af det i en anden tråd, skrevet af Kim Olsen - jeg kan bare ikke lige finde den!  Dog er det jo nogle store højtalere, men sensitiviteten er 89dB, så jeg ville nok ikke bi-ampe - kun bi-wire...
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
k andersen
Junior bruger
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:02 |
ok takker for svar. vil det sige det er de kabler lars henviser til på billedet eller noget ligende jeg skal bruge?
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:47 |
Hejsa,
kort sagt er din Onkyo ikke i stand til at bi-ampe, bi ampe er, som ordet siger, to forstærkere. det onkyon gør er med lidt held intern brokobling, men det er stadig samme udgangstrin, samme lyttebank, sammme strømforsyning osv. det svarer lidt til at få en forhjulstrukket bil til at trække med begge hjul (det er stadigt samme motor) i stedet for at putte en ekstra motor i til baghjulene (en motor til hvert sæt hjul).
Tag dig ikke af hvis det er forvirrende, og bliv ikke sur på Onkyo for at lyve, det gør de alle sammen, dels for ikke at forvirre brugerne, og fordi at det nu en gang er et fint marketing stunt med "bi amp".
Redigeret af kim olsen - 27-November-2008 kl. 17:49
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 19:42 |
kim olsen skrev:
Hejsa,
kort sagt er din Onkyo ikke i stand til at bi-ampe, bi ampe er, som ordet siger, to forstærkere. det onkyon gør er med lidt held intern brokobling, men det er stadig samme udgangstrin, samme lyttebank, sammme strømforsyning osv. det svarer lidt til at få en forhjulstrukket bil til at trække med begge hjul (det er stadigt samme motor) i stedet for at putte en ekstra motor i til baghjulene (en motor til hvert sæt hjul).
Tag dig ikke af hvis det er forvirrende, og bliv ikke sur på Onkyo for at lyve, det gør de alle sammen, dels for ikke at forvirre brugerne, og fordi at det nu en gang er et fint marketing stunt med "bi amp". |
Jeg er så lodret uenig  , man bruger jo netop to udgangstrin per højttaler.
Jeg antager, strømforsyning og ladelyttere er bygget til at føde 7
udgangstrin. Så lad os sige den yder 7x50W, ved bi-amp føder man så
hver front med 2x50W og får samtidig adskilt bas fra mellemtone og
diskant, hvilket også burde give bedre lyd.
|
 |