|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Rekvium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 26-November-2008 kl. 14:51 |
|
Inspireret af den fantastiske "Blu-ray tekst filmoplysning", tænkte jeg at vi kunne lave en liste over udenlandske forhandlere af DVD og blu-ray. Listens formål er at gøre opmærksom på hvilke sider hvor der er en risiko for at blive opkrævet told fra, og hvad fragtprisen ligger på. (Fragtprisen ved én film) www.dvd.co.uk - Film sendes fra Schweiz, men de accepterer ikke ordrer over 17£, og man vil derfor lande under toldgrænsen. Fragtprisen ligger på 1£. www.play.com - Play.com sender fra Jersey, og der er derfor mulighed for at man bliver opkrævet told. Gratis fragt! www.cdwow.com - Sender for det meste fra Hongkong, så der er mulighed for toldopkrævning. Gratis fragt! www.zavvi.co.uk - Nogle produkter sendes fra Guernsey, og der vil være mulighed for told. Ikke alle produkter sendes fra Guernsey, og det står under hvert enkelt produkt, hvis det sendes derfra. OBS! Det står med småt! Hvis der ikke står noget sendes produktet fra England, og du vil ikke blive opkrævet told. Fragtprisen er 2£, +2£ pr. item. Dvs. 4£ for én film. www.thehut.com - Sender fra kanaløerne så der er risiko for told. www.axelmusic.com - Sender fra en EU afdeling, og derfor ingen risiko for toldopkrævning. Fragtprisen er 0.99£ pr. 100 gram.
Redigeret af Rekvium - 26-November-2008 kl. 20:17 |
||
![]() |
||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
Blu-ben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2008 Status: Offline Point: 869 |
![]() |
|
Kunne måske være en ide også at skrive hvad de tager for fragt....
|
||
![]() |
||
Rekvium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
Det kunne det da!
![]() Fragtprisen vil så udregnes ved én film. Jeg går igang med at finde ud af det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Axelmusic har centraler i både Europa og USA. Jeg skriver den på når jeg er helt sikker på hvordan det forholder sig. |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
DVD.co.uk acceptere fint ordrer over 17pund - det er bare ikke alle film de
gider sende. Spil har jeg fx. aldrig haft problemer med at få sendt trods en pris på 400,- og film køber jeg sjældent prisen ikke altid er "rigtig". choices.co.uk sender fra UK! :) Mener fragten er 0,99 men er ikke helt sikker. Bortset fra det så er alt over 80,- vel i risikozonen? Så er det bare "kun" moms man opkræves (sammen med det folkelige og altelskende gebyr) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er altid chancen for moms opkrævning, da det jo er de færreste der bestiller for under 80,-. Den her liste omhandler kun told. Mht. dvd.co.uk, så mener jeg at alle deres film, sendes fra Schweiz, deraf formuleringen. Jeg kan ihvertfald ikke bestille film over 17£. Står der på pakkerne med spil, at de er sendt fra Schweiz? Hvis ikke, så er det jo forklaringen. Måske sender de spil fra et andet sted. |
||
![]() |
||
![]() |
|
choices.co.uk handler med boliger, så vidt jeg kan se. Tvivler på at de sender til Danmark, og specielt til en pris af ~1£.
![]() |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Yes - de spil jeg har fået derfra kom fra CH.
Jeg ved godt din liste omhandler told, men problemet er vel gebyret? Tolden er jo så lille i forvejen... momsen ligeså. Det er gebyret der gør det problematisk IMHO. Det nytter ikke noget at holde sig under 160,- hvis man alligevel risikere at blive "holdt ind til siden" pga. momsgrænsen ligger så lavt. Det er længe siden jeg har forsøgt at bestille "dyre" film derfra så måske de har ændret det til at være konsekvent nu. |
||
![]() |
||
![]() |
|
ARG min fejl.. adressen er http://www.choicesuk.com/ :-)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er helt enig, det er gebyret der er træls. Men det er ligeså meget for at folk kan få et overblik over hvor de forskellige firmaer sender fra. Der er dagligt spørgsmål omhandlende forskellige sider og hvor de sender fra. Edit: Og så får vi jo også samlet nogle af alle de sider som vi bruger. Redigeret af Rekvium - 26-November-2008 kl. 15:35 |
||
![]() |
||
hajenraj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 142 |
![]() |
|
Hvis man køber på www.axelmusic.com sender de altid dine vare via en af deres EU afdelinger og derfor er der ikke chance for told/moms. Koster euro 0,99 pr. 100 gram man for sendt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |