recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pioneer AV Receiver VSX-LX51
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpioneer AV Receiver VSX-LX51

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Emne: pioneer AV Receiver VSX-LX51
    Sendt: 23-November-2008 kl. 17:20
hej jeg har et spørgsmål ang. pioneer VSX-LX51 som har HDMI (1080p upscaling) og på deres high end reciever står der de har HDMI (1080p transferring)

jeg er ved at købe et pioneer lx5090h tv med lx71 som blu-ray afspiller og pioneer lx51 som receiver så er spørgsmål hvad er forskellen på upscaling
og transferring?

jeg kan godt regne ud at upscaling er opskalering og transferring betyder overførelse

kan 1080p signalet komme igennem receivere når den kun har upscaling jeg er blevet lidt usikker om den nu også kan håndtere et 1080p signal og med en pris på 10.000 kr vil jeg ikke bare satse på at den kan 1080p

Redigeret af ferrarimik - 23-November-2008 kl. 17:39
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 17:56
Kan desværre ikke svare, men vil lige oplyse dig om at man hos KT-radio i KBH ifølge deres hjemmeside sælger receiveren til 7999,-. Blot til orientering og det er trods alt en pæn besparelse
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Kan desværre ikke svare, men vil lige oplyse dig om at man hos KT-radio i KBH ifølge deres hjemmeside sælger receiveren til 7999,-. Blot til orientering og det er trods alt en pæn besparelse

mange tak for din oplysning
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 20:14
Kan ikke give nogen garanti, men kan ikke forestille mig at den ikke kan sende signalet igennem uden at gøre andet end at tage lyden fra HDMI signalet. Det kaldes for pass-through af video signalet og mig bekendt findes der ikke nogen receivere med HDMI der ikke kan lave pass-through. Derimod findes mange der ikke kan opskalere f.eks et 720p signal til 1080p. Dette er dog ikke specielt problematisk da lx5090H selv kan opskalere signalet.

God fornøjelse med det nye isenkram. Tv'et leverer forrygende billede. Og så er mit ikke engang kalibreret endnu
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Kan ikke give nogen garanti, men kan ikke forestille mig at den ikke kan sende signalet igennem uden at gøre andet end at tage lyden fra HDMI signalet. Det kaldes for pass-through af video signalet og mig bekendt findes der ikke nogen receivere med HDMI der ikke kan lave pass-through. Derimod findes mange der ikke kan opskalere f.eks et 720p signal til 1080p. Dette er dog ikke specielt problematisk da lx5090H selv kan opskalere signalet.

God fornøjelse med det nye isenkram. Tv'et leverer forrygende billede. Og så er mit ikke engang kalibreret endnu

jeg er også en glad ejer af et pioneer 428xd men det er blevet lidt for "småt"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu