Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
|
Emne: Att: Sandal + andre Elgiganten/Jura Sendt: 13-November-2008 kl. 13:05 |
Jeg er rystet over Elgiganten og håber nogen kan hjælpe mig med at fortælle om jeg er helt galt på den. Evt. Sandal som jeg ved er inde i jura.
Jeg har købt et 32” TV til mine forældre i Elgiganten. Vi finder herefter ud af at der er en skønhedsfejl på rammen udenom TV’et, to små luftbobler / buler.
Det synes jeg ikke er i orden når man har købt et nyt TV, så jeg ringer til Elgiganten og siger at jeg mener at jeg gerne vil have en af to ting:
1. Et afslag på prisen
2. At de afhenter TV’et og erstatter det med et nyt.
Ingen af delene kan i henhold til dem lade sig gøre. De siger at jeg selv skal returnere TV’et for at få et nyt eller betale dem for at komme og afhente det og erstatte det med et nyt.
Hvis jeg ikke tager helt fejl er loven sådan at hvis et produkt har en fejl eller en mangel skal køber sørge for at erstatte det med et nyt produkt uden at det er til besvær for køber. Det er til besvær at aflevere det selv da jeg ikke kan låne en bil at transportere det i.
Jeg spurgte så om det kan passe at hvis det i fremtiden gik i stykker så skulle man selv komme ind med det. Til det blev der svaret ja, det skal man, medmindre man har betalt for en ekstra forsikring. Kan det virkelig være rigtigt at de må ovennævnte ting? Skal jeg ikke have et afslag i prisen, eller også skal de afhente produktet med manglen og erstatte det med et nyt uden udgift og besvær for mig?
Jeg kunne forstå hvis det var fordi jeg havde modtaget TV’et og inden for de 14 dage fundet ud af at det ikke var noget for mig, så skulle jeg naturligvis selv sørge for at komme ind med det. Men i dette tilfælde har produktet jo en fejl / mangel og det er da DEM der skal udbedre det ved at levere et nyt. TV’et er ikke 14 dage gammelt endnu.
Jeg ser frem til at høre fra jer!
Redigeret af Strange - 13-November-2008 kl. 13:46
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:11 |
Er det købt/betalt på nettet eller har du købt det i deres fysiske butik?
Redigeret af thor-thor - 13-November-2008 kl. 13:13
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:31 |
Det er købt fysisk i deres butik!
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:41 |
Håber I hurtigt kan melde tilbage! Jeg vil nemlig gå videre med det såfremt jeg har en sag.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9427
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:45 |
Prøv at ringe igen, måske får du en anden medarbejder der ved hvad han snakker om.
Jeg fik afhentet mit 42" uden det kostede mig noget. Det var dog hos TC og ikke El-giganten.
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:45 |
Det mener jeg ikke du har. Når det er købt i deres fysiske forretning er det der du skal tilbage og klage.
Det er kun i forbindelse med internethandel at de skal betale evt. hente/bringe
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:48 |
Jeg har henvendt mig i den pågældende forretning. Det ændrer jo ikke ved at de skal komme med et nyt.
Sandal, er du der?
Redigeret af Strange - 13-November-2008 kl. 13:48
|
 |
pgrundl
Super bruger
Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:48 |
Prøv at rejse spørgsmålet i "Jura". Så er der nok større chance for at en af juristerne læser det.
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:50 |
lahan skrev:
Prøv at ringe igen, måske får du en anden medarbejder der ved hvad han snakker om.
Jeg fik afhentet mit 42" uden det kostede mig noget. Det var dog hos TC og ikke El-giganten.
|
Tror nu nok at medarbejderen ved hvad han taler om i dette tilfælde.
Dit eksempel med en 42" kan ikke bruges, da der så vidt jeg ved er noget med at størrelsen spilller ind! Hvis du har et stort tv som ikke umiddelbart kan transporteres skal butikken sørge for transport. Derudover kan du jo heller ikke slutte at bare fordi TC gjorde det for dig er det en ret man har. De kunne jo også bare have ydet god service
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9427
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 14:00 |
thor-thor skrev:
lahan skrev:
Prøv at ringe igen, måske får du en anden medarbejder der ved hvad han snakker om.
Jeg fik afhentet mit 42" uden det kostede mig noget. Det var dog hos TC og ikke El-giganten.
|
Tror nu nok at medarbejderen ved hvad han taler om i dette tilfælde.
Dit eksempel med en 42" kan ikke bruges, da der så vidt jeg ved er noget med at størrelsen spilller ind! Hvis du har et stort tv som ikke umiddelbart kan transporteres skal butikken sørge for transport. Derudover kan du jo heller ikke slutte at bare fordi TC gjorde det for dig er det en ret man har. De kunne jo også bare have ydet god service |
Nej det afgørende punkt er netop størrelsen. Men et 42" skal de hente det, selvom de ofte prøver at snakke sig uden.
|
 |
morteng
Super bruger
Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 14:04 |
I princippet kunne du jo købe TV'et i Glostrup og så køre hjem med det til Rumænien, det er ikke fair at de skal stå for fragten - måske der er nogle regler for hvor langt væk man bor osv?
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 14:22 |
Det var godt nok et vildt eksempel der er helt ude af proportioner Morten. Jeg bor desuden få kilometer fra butikken
|
 |