|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() Sendt: 12-November-2008 kl. 13:18 |
|
Set i lyset af at der tilsyneladende er nærmest en prisaftale hos de forskellige filmselskaber, vil jeg gerne høre om der er andre der gider være med til at forsøge at få ændret deres politiker på dette område.
Pt koster Iron Man på CDon.com (/SE /NO /DK) Hhv 249 199 og 249kr, det giver en prisforskel på 30% i forhold til de norske priser, 30% som vi i danmark (tilsyneladende fuldstændig uden grund) betaler mere for vores film, og det må STOPPE! i forhold til de svenske priser er det lidt mere beskedne 25%, men stadig en helt horribel forskel. Jeg har tænkt mig at lave en lidt mere til bunds gående undersøgelse, og derefter forfatte en "standard mail" som det er min intention at få så mange som muligt til at sende til de forskellige filmselskaber. Det vil formentlig komme til at dreje sig om blandt andet: Universal Paramount SF-Film Warner Disney Sony og vil blive stilet til den danske importør af de forskellige. hvem er friske? EDIT: som Krjstoff og fast2night siger er det selvfølgelig når man regulerer for kurser at det er galt. godt input, og har rettet lidt i teksten. Redigeret af fumper - 12-November-2008 kl. 13:53 |
||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||
![]() |
||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() |
|
Og når du tager valutaforskellene med i betragtning bliver det værre... Danmark: 249 dkk ..... så JA jeg er med! Redigeret af Krjstoff - 12-November-2008 kl. 13:42 |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Det er endnu værre hvis du kursregulerer priserne, for så bliver det lige pludselig 185, 170 og 249 kr.
|
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Fin ide, men hvorfor stoppe med norden? De danske priser ved introduktionen er væsentligt højere end i andre lande. Og det er altså ikke fordi der skal laves et dansk subtitle track. Der er nogen som skummer fløden på os og det skal bare stoppe! Jeg købte for en par måneder siden No Country for Old Men i Australien for ca. 60 kroner + forsendelse. Discen er fuldstændig identisk med den danske udgave (danske undertekster), bortset fra coveret. Prisen i Danmark var vel de "normale" 180-200 kroner da jeg købte filmen i Australien. Hmm, det er den i øvrigt stadigvæk (vejledende 180, MovieZoo skærer en tier af prisen). Money talks, og jeg tror at det eneste effektive middel til at få de danske priser ned er at købe i udlandet, så de danske distributører mister indtjening. Almindeligt brok har de ikke respekt for. Danske undertekster betyder noget for mange, så vi kunne lave tråde på recordere.dk med R2UK og R2/R4 (dual coded) udgaver med danske undertekster. Forsendelse fra Australien med luftpost er faktisk ikke væsentligt dyrere end vores eget PestDK... Jeg har aldrig købt en DVD til dansk introduktionspris. Derimod har jeg købt en del i udlandet til introduktionspris, fordi der uden for Danmark er reel konkurrence. Udover besparelsen får man typisk filmen hurtigere, nogle gange endda med danske undertekster fordi selve discen er den samme, kun coveret er anderledes. P.S. Her er linket til den gode pris for No Country for Old Men (Aussie dollaren må være faldet siden jeg købte...). Der kommer ikke told+moms+gebyrer på til den pris. Redigeret af JesperLund - 12-November-2008 kl. 14:17 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
|
Valutaforskellene er med i de hhv 30 og 25 % men det er rigtigt, jeg burde nok have skrevet dem op sådan :-) dog er det ikke "værre" den norske er ganske vidst 31% men jeg kan bedst det der med runde tal ;-)
|
||
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
|
Det kommer an på, om du kan få den sendt hertil for 30,- ![]() Beløbsgrænsen er 80,- inklusive porto... |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
![]() |
|
Selvfølgelig kan man købe i udlandet, men som jeg ser det, så er der jo ikke nogen grund til det... priserne er kunstigt høje herhjemme, og det er dét jeg vil have ændret, samtidig så syns jeg jo også det er lidt ærgerligt for dem der ikke vil købe i udlandet af forskellige årsager at de skal flås fuldstændigt... jeg er klar over at vi ikke kommer ned på kanaløernes priser, eller amerikanernes... men jeg syns ærligt talt det er noget klamp!
|
||
||
![]() |
||
moweesteffen ![]() -- ![]() Branchemedlem Oprettet: 01-Februar-2008 Status: Offline Point: 731 |
![]() |
|
Der er konkurrence herhjemme, men priserne kan jo ikke beskæres mere end til hvad man kan få dem til. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Så vidt jeg ved taler loven om varens pris til 80 kr grænsen, men told+moms beregnes af varens pris plus forsendelsesomkostninger. CN22 tolddeklarering (mærkat på pakken) er også excl forsendelse. Redigeret af JesperLund - 12-November-2008 kl. 14:59 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Når priserne er så høje og ens hos de forskellige forhandlere vil jeg gætte på at fløden skummes i grossist/import leddet, og at forhandlernes fortjeneste ikke er specielt stor. Med "distributører" mente jeg ikke de butikker, hvor vi almindeligt dødelige køber vores film. Blot et gæt... jeg har ingen inside viden. Redigeret af JesperLund - 12-November-2008 kl. 15:00 |
||
|
||
![]() |
||
moweesteffen ![]() -- ![]() Branchemedlem Oprettet: 01-Februar-2008 Status: Offline Point: 731 |
![]() |
|
Nemlig. Det er distributørerne som tager profit. Forhandlerne har MEGET lidt råderum. Derfor man ikke ser større prisforskelle. Forhandlerne ønsker jo i sidste ende også at alt er billigere. På den måde kan man få solgt mere til samme indtjening :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg vil godt lige understrege at det absolut ikke drejer sig om forhandlerne, har selv stået i Radio/TV i "mange" år, og er udemærket klar over hvad avancerne (ihvertfald for 2 år siden) var på dvd'er... og jeg mener bestemt ikke at det er her fejlen skal findes...
det er distributører/importører der skal have øksen, efter min smag... |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |