|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
banielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Status: Offline Point: 227 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 13:36 |
Hej Jeg skal ud og have nogle nye HDMI kabler. Jeg skal ialt have 5 stk. 2x2 meter 2x3 meter 1x4 meter. Men jeg er meget i tvivl om hvilket mærke jeg skal købe. De skal bruges til at kobler blueray, reciver, xbox, Stofa Zaptor, dvd-optager, tv sammen. ved ikke om det har betydning men blueray, reciver og tv er Pionner De har profigold ved den lokale expert hvor alt udstyret er købt. Men har hørt utrolig meget positiv omkring Supra kabler, så er blevet mega i tvivl Håber i kan hjælpe |
|
![]() |
|
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
![]() |
Har selv profigold, kan kun sige at det er virkelig god samlekvalitet, og oxypure serien er mega fed. Lyd-mæssig ved jeg ikke om der er forskel |
|
Get HIFI or die trying c",
|
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
I de længder kan du lige så godt købe dem i harald nyborg!
Men ellers køb dem så billigt du kan få dem. Det eneste du - måske - opnår med guldkant og whatever de nu prakker på er en connector der holder til lidt mere. Signalet er slet ikke et problem når vi taler <5m. |
|
![]() |
|
xiuxiu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Maj-2007 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
Vil sige det er hips som haps om du køber det ene eller det andet...de er begge af god samlekvalitet og de er begge gode til lange kabeltræk hvis det en dag bliver nødvendigt
|
|
Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG April Stello AI500 Logitech Squeezebox Touch Yamaha YSP-2200 Audiotrak Prodigy Cube Sennheiser 580 |
|
![]() |
|
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
Inden man køber HDMI-kabler, bør man se denne film (tidl. postet af Langemor84): www.cbc.ca/mrl3/8752/marketplace/packing_the_deal.wmv
|
|
![]() |
|
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
![]() |
Fint link du ahr der, men det er jo billed fra en dvd-afspiller. med de nye formater og bedre billedede, kan der jo godt være forskel. Og hvis man skal trække et langt kabel, er der også meget forskel på kvaliteten. |
|
Get HIFI or die trying c",
|
|
![]() |
|
hvemmig ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Der er ikke forskel på et billigt og dyrt kabel!
signalet overføres digitalt, så der er INGEN forskel på billedet fra et billigt og dyrt kabel. Jo måske hvis du skal bruge over 5 meter... Scart-stik er en helt anden sag, der giver dyre kabler et bedere billede fordi signalet bliver overført ANALOGT. Så HDMI = så billigt kabel som muligt SCART = så godt (dyrt) et kabel som muligt altså hvis du vil have den bedste kvalitet :) Dyre HDMI kabler er bare rent blær, for dem der har givet 50.000kr for et 50" B&O tv... |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
1 meter er det lige gyldig om det er Supra eller Profigold, men med 10
meter så ville jeg vælge Supra. |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Det er jeg så ikke helt enig. Måske er der ikke forskel på signalet (men det er der til gengæld mange andre som mener), men der er i hvert fald forskel på byggekvaliteten. Her tænker jeg primært på tykkelse, isolering og kvaliteten af stikkene. Her kan de billige kabler ikke hamle op med et supra, og slet ikkem hvis man tænkt sig at trække kabler gennem væg, loft og lign. Her er det vigtig at vælge i kabel i god kvalitet. |
|
|
|
![]() |
|
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
Selvfølgelig er der forskel på forskellige produkter - man må håbe, at dyre kabler er konstrueret i en bedre kvalitet, så de er mere holdbare. Det kan dog ikke slåes nok fast, at et digitalt signal (i modsætning til et analogt) ikke bliver bedre af at blive ført i et dyrt kabel. Altså, hvis man oplever fejl (f.eks. i form af udfald i signalet), så kan det skyldes, at kablet er i stykker, eller måske bliver påvirket af interferens. Det kan løses ved at skifte til et ikke-defekt eller bedre skærmet kabel. Hvis man ikke oplever fejl, så er der ingen grund til at skifte kablet! |
|
![]() |
|
![]() |
Absolut de fleste HDMI-kabler er 1-2 meter lange, og tilsluttes een gang for alle, hvorefter de ligger trygt og godt bagest i Hi-Fi møblet. Til et sådan formål kan jeg simpelthen ikke se, hvorfor man skulle bruge over 100 kr. på kablet. Har man derimod brug for et længere kabel, som man ofte ruller ud og ind eller slutter til og fra - f.eks. et 'rejse-kabel' til firmaets projektor - jamen så kan man da godt købe et godt kabel, der ikke pludselig er gået i stykker, når kunderne er samlet omkring mødebordet, og præsentationen skal til at gå i gang! |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |