recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RMA hos Wester Digital 10/11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRMA hos Wester Digital 10/11

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Emne: RMA hos Wester Digital 10/11
    Sendt: 04-November-2008 kl. 10:58

For lidt over et år siden købte jeg en extern harddisk hos PRC-data.dk

den er så stået af her for nylig. kan ikke kopiere filer fra HDD til Min computer. jeg så inde på PRC-data.dk de vider sender RMA sager til producenten.

så jeg har nu lavet en RMA sag hos Western Digital og de skulle efter sigende sende en ny når de har modtaget min. Jeg synes det er rigtig god service og der er masser af god information på WD hjemmeside. når man taster S/N tjekker den oven i købet om der stadig er garanti på.

så nu skal jeg bare sende den og så håber jeg der kommer en hel tilbage. er der nogen der har prøvet at sende produkter til Wester Digital?

Edit. Jeg kan se at jeg selv skal stå for betaling af transporten kan det være rigtigt???

jeg har købt for en dansk hjemmeside så det må da være rimeligt jeg maks skal betale for at få sendt til danmark?! nu skal jeg sende til tyskland og det koster 190,- kr. . er det i virkeligheden ikke prc-data der skal betale det eller hvordan forholder loven sig til dette? det vil jeg rigtig gerne høre!

Redigeret af jrued - 10-November-2008 kl. 11:59
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 11:00
Der er ingen problemer i det. Der går et par uger og så modtager du en renoveret disk med UPS.

Den ombyttede disk vil have et serienummer, som svarer til restgarantien på den oprindelige disk.

Redigeret af fast2night - 04-November-2008 kl. 11:06
Mvh Hans
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 12:02
jeg må hellere lige bgive den et bump da jeg har et nyt spørgsmål i første besked
Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 14:58

Jeg syntes da bare du skal sende den til prc-data, så de kan betale fragten til western digital.

Du har jo lavet en handel med prc-data så de skal også stå for garanti/reklamationsret. Så du ringer da bare til prc-data og beder dem sende en retur fragt sedl til dig så de kan få den ind og enten ombytte den selv eller sende den videre.

Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 16:54
det var også det jeg tænkte. jeg har nu skrevet en mail til PRC-data for at høre om det ikke er retfærdigt de betaler porto. eller lader mig sende den til dem på dansk adresse. det er alligevel 100,- billigere at sende til dk end tyskland når det er en pakke.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 17:01
Juridisk set er der ingen slinger i valsen...

Du har indgået en aftale (et køb) med PRC-data. Det betyder, at det er dertil, at du skal sende disken. De kan IKKE forlange, at du selv sender den til Tyskland. Det er dig komplet irrelevant, hvor henne i verden den skal sendes - du skal blot sende den til det sted du har købt den.

Ligeså, så skal du have refunderet alle omkostninger i forbindelse med forsendelse, hvis det viser sig, at det er en reperation/ombytning indenfor garantien, dvs. at de skal enten sende dig en returfragtseddel, eller også skal de refundere pengene efterfølgende.

Sidst, men absolut ikke mindst, hvis du får enheden OMBYTTET, så træder der 24 måneders reklamationsret igang fra den dag du modtager den nye enhed. Det kan godt være, at producentens garanti ikke starter forfra, men reklamationsretten gør uden tvivl ved ombytning.

Sidst vil jeg så lige nævne, at selv om du har retten på din side, så kan det som regel ikke betale sig at stille sig på bagbenene. Afhængig af, hvor sure de bliver, så kan de jo vælge at trække sagen i langdrag uden at du kan gøre noget ved det. Ofte vil det også være hurtigere at selv sende disken direkte til distributøren, hvis det alligevel er der den skal hen, men forretningen kan altså ikke FORLANGE, at du gør det.

Redigeret af HeartWare - 10-November-2008 kl. 17:02
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 17:41
tak for svaret.
jeg har heller ikke i sinde at stille mig på bagbenene. har skrevet til dem om de helst vil have sagen går uden om dem og de sender mig en betalt label så skal jeg nok sende den til tyskland.

hvis de hellere vil have jeg sender den til dem er det også fint.

western digital skriver bare på deres side at de ikke vil betale for transporten fra mig til dem.

men vis der står i loven som du siger de skal betale fragt skulle det vist ikke være noget problem.

det er vel også rimeligt da de i principelt kunne have soglt mig noget hvor firmaet stammer fra sydpolen. og det ville jo koste tusind vis af kroner og få sendt det der til
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

tak for svaret.
jeg har heller ikke i sinde at stille mig på bagbenene. har skrevet til dem om de helst vil have sagen går uden om dem og de sender mig en betalt label så skal jeg nok sende den til tyskland.

hvis de hellere vil have jeg sender den til dem er det også fint.

western digital skriver bare på deres side at de ikke vil betale for transporten fra mig til dem.

men vis der står i loven som du siger de skal betale fragt skulle det vist ikke være noget problem.

det er vel også rimeligt da de i principelt kunne have soglt mig noget hvor firmaet stammer fra sydpolen. og det ville jo koste tusind vis af kroner og få sendt det der til

Der er en væsentlig forskel. Det er forhandleren du har købt disken af, og ikke WD. Det er derfor kun hos forhandleren at du kan stille krav om, at de skal holde dig fri for udgifter til forsendelse.

Mvh Hans
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 08:27

fik vist ikke forklaret det ordenligt. Har skrevet til PRC-data om at de skal betale min fragt hvis jeg skal sende den direkte til western digital og altså uden om PRC-data

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu