recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutninger på et meget lavt niveau
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutninger på et meget lavt niveau

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutninger på et meget lavt niveau
    Sendt: 05-November-2008 kl. 13:01

Hejsa

Jeg har et spørgsmål omkring tilslutning af forskellige ting i forbindelse med opsætning af et system derhjemme.

Jeg har idag et PZ80 med tilhørende yousee boks.

Jeg påtænker at købe en blue-ray afspiller også og slutte den til tv´et.

På sigt vil jeg gerne anskaffe mig en receiver med tilhørende højtalere for at få glæde af en bedre lyd end den der er i tv´et.

Og nu til spørgsmålet. Hvis jeg vil have lyden ud af en receiver og billedet til selve tv´et, hvordan lader det sig så reelt gøre hvis der kun er én hdmi udgang på blue-ray og yousee boks?

Er der noget der hedder en splitter eller noget, eller skal det hele ind i receiveren og derfra videre..

Det er meget lavt niveau, jeg ved det, men jeg skal jo starte et sted. Blue-ray afspilleren der overvejes er Pana´s BD35.

På forhånd tak

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 13:04
Der er flere muligheder

1) Receivers med HDMI indgange + udgang (tager lyden, sender billedet videre til TV)
2) Andre lydudgange til receiver (coax eller optisk), nogle HD lydformater kan dog kun køre over HDMI

Redigeret af JesperLund - 05-November-2008 kl. 13:05
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2008
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 14:05

Der findes ligefrem receivere med flere HDMI indgange og udgange??

Det er jo nok lidt fremtidssnak det her, men alligevel.

Så sender man signalet fra udbyder og f.eks. blue-ray ind i receiveren og den sender så videre?

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 15:57
Jep

Det kræver så at du har tilslutning fra afspiller til indgang på reciever (1 per. komponent), og dernæst et kabel som går fra udgangen på recieveren, og over til dit tv.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu