recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Onkyo 706?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af Onkyo 706?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af Onkyo 706?
    Sendt: 02-November-2008 kl. 10:49

Hej

Jeg var med på fælleskøbet af Onkyo 706 og 5.1-sættet fra HarboSound.

Jeg har dét problem at de fleste TV-programmer kun giver lyd gennem centerhøjttaleren og sub'en. På nogle kanaler, TV1000 og Canal+, kommer lyden af og til ud i alle højttalere, men ikke hver gang.

Det kan da ikke være rigtigt at f.eks. DR og TV2's programmer er optaget i mono??? Hvilke listening modes skal Onkyo'en stå til for at jeg får den rigtige lyd ud?

Med venlig hilsen

Jon

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 10:52
Hvordan modager du kanalerne, og hvordan har du forbundet modtageren (TV, STB el.lign) til din forstærker?
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 10:54

Åh ja, sorry.

Jeg har digitalt kabel-TV fra Yousee via den nye Samsung-boks.

Har HDMI fra digital-boks til Onkyo og HDMI fra Onkyo til TV.

Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:06
hvorfor sætter du ik bare HDMI mellem tv-boks og TV og et toslink-kabel tyil lyden fra boks til Onkyo?
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af nybym nybym skrev:

hvorfor sætter du ik bare HDMI mellem tv-boks og TV og et toslink-kabel tyil lyden fra boks til Onkyo?

Det ville jeg også have gjort... Men OPs løsning virker jo også fint nok...  Eller det burde den i hvert fald!
Men det er jo rigtigt forbundet, det lader det i hvert fald til!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:14
jeg altid min til at stå på all channels Stereo og så skifter den selv til dolby digital når en udseendelse er det.. men det er med Toslink kabel, ved ik hvordan det virker uden den, da jeg ik har prøvet det.
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:26

Fordi jeg ikke ved hvad et toslink-kabel er  Hvorfor er bedre med sådan ét end med et HDMI?

Det undrer mig dog stadig at det kun er center'en der spiller når Onkyo'en står på THX og DTS og jeg ved ikke hvad.

Kan man ikke indstille den til selv at hoppe over på dén mode der passer til TV-programmet den viser?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Fordi jeg ikke ved hvad et toslink-kabel er  Hvorfor er bedre med sådan ét end med et HDMI?

Det undrer mig dog stadig at det kun er center'en der spiller når Onkyo'en står på THX og DTS og jeg ved ikke hvad.

Kan man ikke indstille den til selv at hoppe over på dén mode der passer til TV-programmet den viser?

Jo, det burde du kunne ved at lave en direkte forbindelse med HDMI fra STB til TV og en toslink eller coax forbindelse fra STB til reciever.
Toslink eller coax er digitale lydforbindelser, og der er lidt forskel på hvordan sådan et stik ser ud. Hvis du skal trække over kortere stræk skulle coax være at foretrække...
Dog lader det til at det er en toslink der sidder bagpå din stb, og så er det sådan en du skal have:

http://www.av-connection.dk/?ML=312
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:55

Så jeg skal have sådan et - http://www.av-connection.dk/?PNo=HQ-TOS0150&ML=312 - fra den udgang der hedder SPDIF på digitalboksen og så over i den der hedder Optical IN på Onkyo'en?

En anden ting jeg har tænkt på: Der er både en Right og en Left input på HarboSUB'en, men på Onkyo'en er der kun én der hedder Subwoofer. Skal jeg så have et kabel der går fra 2 til 1? - sådan et her, f.eks.: http://www.av-connection.dk/?PNo=CT410-200&ML=851 ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 12:09
Du har helt ret i ovenstående... Det er netop sådan to kabler du har brug for. Jeg bruger altid Supra pga. kvaliteten, men det andet kan sagtens bruges!
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 12:11

En sidste ting!

Jeg oplever at billedet og lyden af og til hakker efter jeg har fået min digitalboks. Kan det skyldes at jeg skal have et eller andet fancy antennekabel fra mit "hul i væggen" over til digitalboksen? Eller skal jeg vente på at der kommer en software-opdatering som løser det?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 12:25
Det tror jeg ikke... Det lader mere og mere til, at der er et problem med din STB. Eller også er din STB og Onkyo ikke så glade for hinanden!
Dog har jeg aldrig hørt om særlig mange problemer med Onkyos recievere, så det er nok nærmere din STB der er problemet...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu