|
|
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Forfatter | |
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 12:01 |
"Blu-Ray bliver spået en snarlig død"
Dette er hovedskriften, til mit link. Kig på det, og kom med jeres mening. http://www.comon.dk/index.php/news/show/id%3D38336 /Zirio CineZirio Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra Redigeret af zirio - 02-November-2008 kl. 23:18 |
|
![]() |
|
Mikkel.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Rygtet om Bluray's død er vist stærkt overdrevet Som der bliver nævnt i debatten til artiklen, så eksisterer der ikke, inden for overskuelig fremtid, nogle reelle alternativer til HD film. ISPerne er slet ikke gearet til at skulle levere HD indhold on-demand i større målestok. Og skal man undgå at streame "sine" film skal der immervæk noget storagekapacitet til hjemme i de små hjem. Men bliver udtalelsen modificeret til at 'Blueray aldrig erstatter DVD 100%' er jeg ganske enig. Jeg tvivler endda på at Blueray får overhalet DVD inden Næste Store Teknologi kommer og erstatter dem begge. |
|
![]() |
|
RuzzFrog ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Søborg Status: Offline Point: 230 |
![]() |
Var det ikke også chefen fra Samsung der for nyligt sagde at han mente at Blu-Ray var død om fem år..
Så de har nok noget i gryden.. |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
altså..
blu ray bliver aldrig så stort som DVD. ALDRIG.. men blu ray er et alternativ for dem der vil have lidt mere ud af deres film. der kommer på ingen måde en DVD vs VHS tid som der har været. det bliver DVD kontra Blu ray |
|
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
De kan lige vove! Først HD-DVD, og så også Blu-ray!? Redigeret af musicus - 31-Oktober-2008 kl. 12:36 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
Nu bør man nok også være lidt kildekritisk over for, hvad en såkaldt
'storage-konsulent' siger, idet han formodentlig har en interesse i at fremme forskellige download og online-services. Når det er sagt, så er det naturligvis rigtigt, at Bluray gerne skulle få en noget større udbredelse de kommende år, hvis det ikke skal blive nedprioriteret af filmselskaber til fordel for ikke-fysiske medier. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Nemlig. Både de rendyrkede IT-nørder, og de meget unge, kan ikke se en anden verden end online medier. Og begge grupper ignorer den dårligere kvalitet, bare det er mere tilgængeligt. Der er ingen tvivl om at online media bliver det helt store, da det har åbentlyse fordele i distributionen. Men det er jo ikke det samme som at blu-ray dør, hvorfor skal det altid tegnes sort/hvidt? Blu-ray bliver for videofiler hvad CD'en er for audiofiler, det medie man kan købe, hvis man gerne vil have det stående på hylden. Så er jeg godt klar over, at der over tid bliver færre og færre som gider have det stående på hylden, fremfor liggende på en server, men den tid den sorg. Jeg tror ikke på at blu-ray sådan lige dør, men om 15 år ser verden nok en hel del anderledes ud. Og hvem ved, vi lærer måske at leve med den dårligere kvalitet som disse online media har, allerede inden nettet og bredbåndsforbindelserne giver mulighed for en bedre kvalitet end i dag. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
klander ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
![]() |
Tjae nu er det jo fra comon.dk, "såee deeet jooowww nåe" så kunne det ligeså godt været skrevet i EB og de har vist skrevet om det for et par måneder siden, Men lad om se om 5 år IK |
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
![]() |
|
JoJu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
The Digital Bits har også en kommentar til artiklen de omtaler i hos comon.dk. Digital Bits artiklen findes her: http://www.thedigitalbits.com/#bdrant
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Selfølig udød Blu-ray snart, se bare på alle de billge Blu-ray afspille der er
på vej, plus en prisfald på Blu-ray film, og med den økonomisk krise ville nok få mange til at fravælge en ny format som Blu-ray, så den økonomisk krise kan let få Blu-ray format til at få en noget kort levetid. Og om 10 år. har vi nok en nyt HD format, dette kunne værre UHD, og de HD format vi kende i dag, ville så kun kunne fås som downlod. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Jeg vil have mine film i et fysisk format. Jeg gider ikke og være afhænge af en leverandør som sætter priserne op hvert år. Uanset om indholdet bliver bedre eller dårligere. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Jeg kan nu ikke se, hvordan du kan få det vendt til noget negativt Jo billigere blu-ray afspillerne bliver, jo større er chancen for udbredelse. Det kunne være næste gang DVD-afspilleren skal fornys, med en der har HDMI til den nye fladskærm, så snupper man lige en der kan begge dele. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |