|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 22:26 |
Hejsa Jeg er påudkig efter en god bluray-afspiller, der kan finde ud af at spytte det, der ligger på en skive, ud ubehandlet: 576i ved DVD-afspilning, 1080i ved bluray med videomateriale (og apocalypto - fy Scanbox!) samt 1080p24 ved bluray filmmateriale. Det skal den kunne gøre automatisk, da jeg vil tilslutte en ekstern videoprocessor. Desuden skal den helst kunne dekode både DTS-HD MA og Dolby Digital True HD. Jeg har læst at Sonys BDP-S550 kan outputte 576i i modsætning til de fleste andre afspillere, men det skal vælges manuelt, og så vil HD materiale også blive nedskaleret til 576i. På auto spytter den bare den højest understøttede opløsning ud. Redigeret af AndyK - 13-Oktober-2008 kl. 22:47 |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Alle Pioneer's afspillere kan sættes til "Source Direct", og så sender de dét ud der er på skiven, præcis som du ønsker. Det er mig bekendt de eneste på markedet p.t. med den feature, dog er jeg usikker på Sony, men det lyder som om du har undersøgt dén mulighed. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12428 |
![]() |
Jeg mener at Denon DVD-2500BT også skulle få en firmwareopgradering, der tilføjer en rigtig 'source direct' mode.
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Interessant Naiera, hvornår kan man forvente at den bliver implementeret? Og har du snakket med HFK om det? For så bliver Denon'en straks mere interessant i forbindelse med køb af BD-afspiller... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
![]() |
DVD-2500BT sammen med en edge vil jo ikke være en dårlig ide (i mine øjne
![]() Denons topmodel (kan kke lige huske navnet) er jo temlig dyr, og den enste grund til jeg ville købe den var på grund af video behandlingsdelen. De analoge udgange har jeg ikke brug for... Krydser fingre for den opatering! ![]() |
|
![]() |
|
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() |
Tak for svarene Problemet med Pioneers afspillere er: 1: At de er ret dyre (jeg skal ikke bruge deres eventuelle bedre analoge udgange til noget) 2: De har ikke Dekodning af både DTS MA og Dolby TrueHD (eller hvad pokker de nu hedder) - jeg gider nemlig ikke spendere flere tusind ekstra bare for at opnå dekodning i forstærkeren Så... med mindre I kender til andre muligheder det kan godt se ud til at jeg må nøjes med en Sony og så leve med at skulle skifte output opløsning manuelt.... Men... man skal da i det mindste ikke skifte lige så tit som når man skal have det originale signal fra en yousee boks. Jeg hader yousee/samsungs fuldstændigt tåbelige måde at tænke på: Hellere implementere en tåbelig zoom-funktion end at tackle problemet ved roden så at sige - og bare lade boksen spytte det ubehandlede signal ud. Zoom-funktionen kunne man så implementere senere for dem, der synes om den løsning.
|
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
Pioneer lx 71 får dekodning af alle formater ,med firmware opdatering til januar.Kan pt.dekode alle formater undtagen dts hd master.
|
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
|
tvit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Sony's BDP-S 300 har Source direct, den spytter det ud som er på disc'en Og så har den jo også 24 fps |
|
m.v.h
John Winther |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |