recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Supra eller Profigold HDMI kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSupra eller Profigold HDMI kabler

Besvar Besvar Side  12>
Afstemningsspørgsmål: Supra eller Profigold
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
11 [78.57%]
3 [21.43%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Supra eller Profigold HDMI kabler
    Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 13:36

Hej

Jeg skal ud og have nogle nye HDMI kabler. Jeg skal ialt have 5 stk.

2x2 meter

2x3 meter

1x4 meter.

Men jeg er meget i tvivl om hvilket mærke jeg skal købe. De skal bruges til at kobler blueray, reciver, xbox, Stofa Zaptor, dvd-optager, tv sammen.

ved ikke om det har betydning men blueray, reciver og tv er Pionner

De har profigold ved den lokale expert hvor alt udstyret er købt. Men har hørt utrolig meget positiv omkring Supra kabler, så er blevet mega i tvivl

Håber i kan hjælpe - og på forhånd tak

Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 13:53

Har selv profigold, kan kun sige at det er virkelig god samlekvalitet, og oxypure serien er mega fed.

Lyd-mæssig ved jeg ikke om der er forskel

Get HIFI or die trying c",
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 13:54
I de længder kan du lige så godt købe dem i harald nyborg!
Men ellers køb dem så billigt du kan få dem. Det eneste du - måske - opnår med guldkant og whatever de nu prakker på er en connector der holder til lidt mere. Signalet er slet ikke et problem når vi taler <5m.
Til top
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2007
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 13:56
Vil sige det er hips som haps om du køber det ene eller det andet...de er begge af god samlekvalitet og de er begge gode til lange kabeltræk hvis det en dag bliver nødvendigt
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2005
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 14:37

Inden man køber HDMI-kabler, bør man se denne film (tidl. postet af Langemor84):

www.cbc.ca/mrl3/8752/marketplace/packing_the_deal.wmv

Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 18:45

Fint link du ahr der, men det er jo billed fra en dvd-afspiller. med de nye formater og bedre billedede, kan der jo godt være forskel.

Og hvis man skal trække et langt kabel, er der også meget forskel på kvaliteten.

Get HIFI or die trying c",
Til top
hvemmig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 19:25
Der er ikke forskel på et billigt og dyrt kabel!

signalet overføres digitalt, så der er INGEN forskel på billedet fra et billigt og dyrt kabel.

Jo måske hvis du skal bruge over 5 meter...

Scart-stik er en helt anden sag, der giver dyre kabler et bedere billede fordi signalet bliver overført ANALOGT.

Så HDMI = så billigt kabel som muligt
   SCART = så godt (dyrt) et kabel som muligt

altså hvis du vil have den bedste kvalitet :)

Dyre HDMI kabler er bare rent blær, for dem der har givet 50.000kr for et 50" B&O tv...
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 19:28
1 meter er det lige gyldig om det er Supra eller Profigold, men med 10
meter så ville jeg vælge Supra.
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af hvemmig hvemmig skrev:

Der er ikke forskel på et billigt og dyrt kabel!

signalet overføres digitalt, så der er INGEN forskel på billedet fra et billigt og dyrt kabel.

Jo måske hvis du skal bruge over 5 meter...

Scart-stik er en helt anden sag, der giver dyre kabler et bedere billede fordi signalet bliver overført ANALOGT.

Så HDMI = så billigt kabel som muligt
   SCART = så godt (dyrt) et kabel som muligt

altså hvis du vil have den bedste kvalitet :)

Dyre HDMI kabler er bare rent blær, for dem der har givet 50.000kr for et 50" B&O tv...

Det er jeg så ikke helt enig. Måske er der ikke forskel på signalet (men det er der til gengæld mange andre som mener), men der er i hvert fald forskel på byggekvaliteten. Her tænker jeg primært på tykkelse, isolering og kvaliteten af stikkene. Her kan de billige kabler ikke hamle op med et supra, og slet ikkem hvis man tænkt sig at trække kabler gennem væg, loft og lign. Her er det vigtig at vælge i kabel i god kvalitet.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 14:31

Selvfølgelig er der forskel på forskellige produkter - man må håbe, at dyre kabler er konstrueret i en bedre kvalitet, så de er mere holdbare.

Det kan dog ikke slåes nok fast, at et digitalt signal (i modsætning til et analogt) ikke bliver bedre af at blive ført i et dyrt kabel.

Altså, hvis man oplever fejl (f.eks. i form af udfald i signalet), så kan det skyldes, at kablet er i stykker, eller måske bliver påvirket af interferens. Det kan løses ved at skifte til et ikke-defekt eller bedre skærmet kabel.

Hvis man ikke oplever fejl, så er der ingen grund til at skifte kablet!

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 14:36

Absolut de fleste HDMI-kabler er 1-2 meter lange, og tilsluttes een gang for alle, hvorefter de ligger trygt og godt bagest i Hi-Fi møblet. Til et sådan formål kan jeg simpelthen ikke se, hvorfor man skulle bruge over 100 kr. på kablet.

Har man derimod brug for et længere kabel, som man ofte ruller ud og ind eller slutter til og fra - f.eks. et 'rejse-kabel' til firmaets projektor - jamen så kan man da godt købe et godt kabel, der ikke pludselig er gået i stykker, når kunderne er samlet omkring mødebordet, og præsentationen skal til at gå i gang!

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Absolut de fleste HDMI-kabler er 1-2 meter lange, og tilsluttes een gang for alle, hvorefter de ligger trygt og godt bagest i Hi-Fi møblet. Til et sådan formål kan jeg simpelthen ikke se, hvorfor man skulle bruge over 100 kr. på kablet.

Har man derimod brug for et længere kabel, som man ofte ruller ud og ind eller slutter til og fra - f.eks. et 'rejse-kabel' til firmaets projektor - jamen så kan man da godt købe et godt kabel, der ikke pludselig er gået i stykker, når kunderne er samlet omkring mødebordet, og præsentationen skal til at gå i gang!

Delvist rigtigt, bare lidt surt at have købt et 4 m kabel til sit plasma, prøver det og det virker, bagefter rigler du det ind i væggen op til skærmen, pudser hele skidtet og maler, for at konstatere at det ikke virker, så brug da de 500,- på et ordentligt bygget kabel og stik. Men det er jo også det du skriver ved lange længder, men det kan også gælde ved korte længder.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu