|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ticarno ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 17:06 |
Hej alle sammen. Nu skal jeg snart til at anskaffe mig en ny sub, da den gamle ikke rigtig kan føle klangen på de nye speakers. Den gamle er Sub'en fra kef 2005.2 Har haft meget kig på Velodine, men har fået et rigtig godt tilbud på Elac'en via en connection Den skal være i et rum på ca. 20 kvadrat meter +-5. Lige nu er jeg klart mest hooked på Elac'en, da den også vil matche højtalerne. Min pris på Elac'en er 6.500 kr. eksl kabel. Vil meget gerne have jeres mening, da jeg altid syntes der er gode råd at hente fra alle jer herinde |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Tja - jeg ville stadig vælge en Velodyne, f.eks. 800i. Efter min aller bedste overbevisning er der mere saft og kraft i Velo´en + at jeg synes at den understøtter musik en anelse bedre. Du kan endda vælge en Velodyne MicroVee (se evt min anmeldelse af denne). Held og lykke med valget |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Som Hother, så vil jeg også anbefalde Velodyne SPL-800i, super subwoofer som lyder som en subwoofer skal.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Øhhhh....jeg er vist nødt til at trække mit første indlæg tilbage. Det skyldes at jeg forvekslede Elac 2060 med en anden Elac Subwoofer. Jeg kender ikke den subwoofer du spørger til Ticarno - sorry Redigeret af Hother - 23-Oktober-2008 kl. 18:23 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Ticarno ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Præcis - og der var der jeg fandt ud af at jeg ikke kendte den - har lyttet til den |
|
|
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Den Elac vil ikke passe særligt godt til dine KEf jeg sælger den også men den er alt for kraftig til dem, jeg vil nu også gøre som andre vil sige, snup en Velodyne SPL-800i, selv den er meget kraftig men kan nemmere temmes til dit setup.
|
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Når du siger matcher højtalerene, tænker du da på lyd eller design? For subwoofere skal i modsætning til feks centerhøjtalere ikke lydmatches, så der står man frit til at handle hvilket mærke som man ønsker.
Er Elacen kraftigere end Velodynen og prisen ca den samme, så snup den. En sub temmes meget nemt vha gainkontrollen, ekstra headroom er altid ønskelig, 20m2 er et pænt antal kvadratmeter, og måske køber du en gang siden større højtalere. Elacen har umiddelbart også en lille fordel med at den har to enheder i hver sin ende. Det kan føre til en marginalt bedre frekvensrespons i dit rum da bassen kommer fra to forskellige kilder. Forvent dog ikke nogen stor forskel. Vil du dog "fremtidssikre" dig endnu mere, og få endnu mere ydelse for ca samme penge, så se nærmere på to stk BK XLS200, eller en SVS SB12-Plus |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm.. må indrømme jeg er lidt i tvivl. Nu bliver min kef center snart snart udskiftet til en Elac CC241, så lydmæssigt tror jeg ikke der vil være problemer. Har bare aldrig ikke hørt dem over for hinanden, og Velodyne for så mange gode anmeldelser herinde på Recordere. Gider bare ikke gå ud i en forretning for at virke interesseret, for derfor at handle et andet sted. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvor bor du henne - hvis i København, så er du velkommen til at høre min Velo 800i For den sags skyld kan du endnu høre Velo MicroVee´en da jeg stadig har den efter recordere.dk´s anmeldelse Blot skal jeg have min nye Elac center højtaler hjem. Jeg har nemlig pt ingen center ht - ren tortur Redigeret af Hother - 25-Oktober-2008 kl. 13:20 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |