|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Theisw ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 22:20 |
|
Efter at have nydt surround med mit logitech z-5500
anlæg(!) har jeg nu fået blod på tanden! Nu vil jeg have ægte suround. Men desværre er pengene ret små, så ser det her lidt som en skattejagt på BEDSTE enheder til de færreste penge, og meget gerne brugt! Jeg har lige købt en denon 3803 7.1 forstærker på 7*110 watt som kostede 12.000 tilbage i 2003. Den gav jeg 1000 kr for da den var lidt ridset og fjernbetjningen manglede. Men jeg ser det stadigt som et supert køb. Nu mangler jeg bare alle højtalerne til. Krav: Fronthøjtalere: Ikke for store gulvhøjtalere, men heller ikke for små. 6-8" bassenheder, gerne B&W, Dali eller lign. Vil give max 3500 for det sæt. Centerhøjtaler: Er på fuldstændig bar bund!Har aldrig ejet en før. Samme mærke som fronthøjtalere måske, eller er det lige meget? Helst omkring 1000-1500 kr Baghøjtalere: Noget i stil med B&W 602 S3, eller lignende. Ikke for store, men heller ikke for små! ;) max 1800 kr for sættet. Sub: 10-12" Hellere hurtig og kontrolleret end buldre. Og er den nødvendig hvis fronthøjtalerne er store nok? Går der "basdata" tabt ved at vælge 5.0 fremfor 5.1? Max 1800-2000 kr hvis den ikke kan vælges fra. Alle tips og råd er mere end velkomne! Er meget novice indenfor surround så vil være glad for alle meninger. Anlægget skal bruges til at afspille mine mere end 160 HD-film med :P Så det er DD/DTS signal hele vejen igennem. Vil sende det direkte til forstærkeren via optisk kabel. Håber på mange svar og forslag, gerne med ca. priser på enhederne. //Theis Redigeret af Theisw - 19-Oktober-2008 kl. 22:27 |
||
LG C1 77"
Denon X2700H Argon onwall 5, 7 stk i atmos opsætning |
||
![]() |
||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
|
Hm... Det er jo ikke en nem opgave.
![]() Søg selv lidt rundt på det store web. B&W er absolut ikke noget dårligt valg, og du kan sagtens købe et sæt B&W brugt. Højtalere er jo en langtidsinvestering. Hvis det skal være nyt kan jeg anbefale dem her. Godt sæt 5.2 med bassen indbygget i gulvhøjtalerne. Under dit budget. Eller kig ind på harbosound.dk. Han har nogle ganske tilforladelige 5.1 anlæg til gode penge. Også under dit budget, vel at mærke. Det er bare mine bud. ![]() |
||
![]() |
||
Theisw ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
|
Tak for svaret, de ser godt nok spændende ud de
højtalere med sub inbygget. Men jeg ville nu helst have noget godt brugt. Synes det er vildt at man kan spare 50-70% på højtalere der er et par år gamle. Er ligeglad med en skinnende papkasse, eller helt nye enheder. Som du selv siger er højtalere jo noget man har glæde af i mange år frem ;) |
||
LG C1 77"
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
Med 5k på det hele ville jeg nok se mig om efter et 5.1 sæt til ca de 5k samlet.
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
|
Men hvis du skal købe brugte højtalere, så pas lidt på. Sørg for at du hører dem inden du betaler noget som helst. Og er du det mindste i tvivl om det du hører, så lad være med at købe dem.
![]() Iøvrigt er der 12 års garanti på Teufel højtalerne. Så de er ikke dårligere end et sæt "gode brugte højtalere". Jeg ville nu nok også spendere mine penge på noget nyt. |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Hvis du "kun" har at gøre, med 5k, så vil uden tvivl anbefale dig at starte med et stereo-setup. Du kan ikke få meget kvalitetssurround for 5k, sorry to say. Så et par gode fronter, og evt en center, det vil du få meget mere ud af længden.
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Budgettet er 8 - 9.000 kr. Læg tallene sammen i første indlæg. Og han kan sagtens få noget ordenligt for de penge, så længe han har en reciever i forvejen.
![]() |
||
![]() |
||
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() |
|
Jeg har faktisk et glimrende Dali surround setup til salg. Det er dog kun front, center og baghøjttalere, men det koster kun 4K og så er der pæn plads til sub og sidehøjttalere. Sættet er utroligt pænt og desværre alt for lidt brugt, da mine underboer ikke deler min musik og filmsmag :-S http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47785& KW=dali Sælges grundet flytning og befinder sig i århus. Skulle du være interesseret, så er du velkommen til at tage din reciever med for at teste dem. Du kan evt. parre sættet med en sub: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/dal i_basis_100_subwoofer_sort.htm (Hvis det skulle være nødvendigt) og et par sidehøjttalere http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/dali_ concept_1_hoejttaler_sort.htm (kan sikkert findes brugt) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, glimrende setup, fronthøjtalerne er bare et nummer for store. Ikke et år siden jeg skilte mig af med et par CW DC 15, og 909(alt respekt for dali) må siges at være lidt i samme boldgade, både i størrelse og effekt, eftersøger noget lidt mindre og måske en smule mere raffineret ;) |
||
LG C1 77"
||
![]() |
||
![]() |
|
Selvom du lige missede at budgettet var lidt større, så er jeg enig i den fremgangsmåde. Er ligeglad med at få 5.1 på en gang. Det skal bare ende som 5.1 til sidst. Så et par gode front højtalere samt en center står øverst på ønskelisten. Hvad jeg savner er forslag til konkrete højtalere som er til salg af og til. Jeg synes jeg har læst et sted at front og center skal være af samme fabrikat. Passer det og hvorfor? Redigeret af Theisw - 20-Oktober-2008 kl. 10:40 |
||
LG C1 77"
||
![]() |
||
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() |
|
Jeg vil nu ikke begynde at sammenligne Cerwin Vega og Dali :-p Men ja, 909 er en stor og effektfuld højttaler, ingen tvivl om det, men den spiller i forhold til CV godt, CV spiller bare højt :-p Dali 909 fylder mindre gulvplads. Du kan sammenligne den med deres Concept serie. Der er også en concept serie til salg her på sitet som måske passer mere til dit værelse i størrelse. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hvis du har lidt tålmodighed, så kommer der en anmeldelse af Harbosound HS62 samt HS82 lige om snart (i løbe af idag/imorgen satser jeg på). Indtil da kan du læse lidt om det her: http://www.harbosound.dk/shop/system-hs62-hoejttalersaet-177 p.html http://www.harbosound.dk/shop/system-hs82-hoejttalersaet-178 p.html Jeg kan ikke huske priserne på de andre sæt vi har testet, men du kan da evt. læse under vores anmeldelser HER |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |