recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth - hvor bliver det af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBluetooth - hvor bliver det af?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetooth - hvor bliver det af?
    Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 02:21
Jeg har lige investeret i ny forstærker og er ret grøn på hifi, men jeg blev meget overrasket da det eneste lydudstyr jeg kunne finde som understøttede bluetooth var nogle forholdsvis billige sony anlæg. Dette har fået mig til at undre mig over følgende:

Hvad er den højeste bitrate man kan transportere over a2dp profilen? Wiki'en og en gang googleri gav mig ikke svar, så jeg håber der er nogen her der kan være behjælpelige med et svar :)

Hvorfor er bluetooth ikke en del af flere recievere? Jeg formoder det har noget med kvaliteten af lyden som bliver transporteret over bt, samt prisen er de to styrende faktorer, men det ville da være en rar feature. Personligt planlægger jeg at udbygge mit eget setup med sådan en sag her, men jeg ville da foretrække at det var indbygget

Er der overhovedet nogen generel interesse i at bruge bluetooth til at transportere lydsignaler?

Redigeret af LarsKnudsen - 18-Oktober-2008 kl. 05:21
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 07:47

tror ikke der er den helt store intresse for blåtand i anlæg.

Mere ønske om USB og WIFI

Jeg kender ikke til båndbreden på blåtand.

men hvorfor er du så interesseret i det ?  

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 13:10
Jeg er interesseret i det, fordi jeg har haft et blåtands headset til min telefon i et år efterhånden hvilket kun har været en succes :) Derudover er jeg selvfølgelig interesseret i at minimere mængden af kabler.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 21:12
Bluetooth virker kun over relativt små afstande, og båndbredden er vist rimelig lav.

Dette betyder at du skal overføre musik med en meget lille bitrate - der er altså intet virkeligt smart i at bruge harald blåtand.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 11:16

Oprindeligt skrevet af LarsKnudsen LarsKnudsen skrev:

Jeg er interesseret i det, fordi jeg har haft et blåtands headset til min telefon i et år efterhånden hvilket kun har været en succes :) Derudover er jeg selvfølgelig interesseret i at minimere mængden af kabler.

Jeg håber ikke du også samligner lyden fra dit headset til din mobiltelefon med lyden i dit stereoanlæg. I såfald tror jeg dit stereoanlæg har seriøse problemer

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 18:07
Mit headset er en helt anden oplevelse, ingen tvivl om det, men det jeg mente var at jeg har oplevet meget få udfald og jeg følte egentlig et skridt op i lydkvalitet da jeg skiftede det gamle kablede headset ud.

Men det ser ud som om jeg er lidt ene om det her, det er vel smag og behag. Jeg regner stadig med at købe min modtager, og så må vi se om det er helt af h til.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu