|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
klink ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2008 Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 01:00 |
Hej.. Er kommet lidt i tvivl mht. køb af blue-ray.. står mellem PS3 og DMP-BD55..! Skal tilsluttes et jvc homecinema rx-f10s..4 år gammelt..måske det har noget at sige mht. optimalt udnyttelse af lyden..?? Er den ene at foretrække frem for den anden..? Håber på lidt hjælp.. klink Redigeret af klink - 14-Oktober-2008 kl. 01:01 |
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
Tror desværre det på nuværende tidspunkt er begrænset med brugbar hjælp på et dansk forum med et sådan ellers udemærket spørgsmål. Hvis nogen så kun få hvis nogen som er objektive, altså ikke forhandlere, der har set BD55 i aktion her i landet. |
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hej og velkommen til. Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er jvc homecinema rx-f10s et 6.1 ch. system hvilket betyder, at du ikke vil kunne udnytte de 7.1 ch. analoge udgange i bd55'eren... hvis du kunne det så ville jeg henvise til den Men mht. til lyd så mener jeg, at de begge vil kunne dekode alle de nye formater via HDMI (du må ik hænge mig op på ps3'eren Så kommer det vel egenligt ned til om du er en gamer, for hvis du er så vil jeg da helt klart henvise til ps3'eren Håber det hjalp lidt |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Jeg går ud fra, at din JVC ikke har HDMI-indgang? Så derfor vil jeg uden tvivl, anbefale dig en Panasonicen.
Som 83 skriver, så kan de begge dekode via HDMI, og Pana'en kan også gøre det, via analogudgangen. Da PS3'en kan kun kan dekode de nye formater via HDMI, så kan jeg ikke se andet valg, end Panasonicen. PS3en er ellers en dejlig maskine, har lige selv købt en (havde en Pana 30 før) ![]() /Zirio CineZirio Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, Custom Cables, Supra Redigeret af zirio - 14-Oktober-2008 kl. 11:14 |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, mit jvc anlæg har ikke hdmi, men den har digitale ind/ud gange 2 optiske og 1 koaksial.. ville de ikke kunne bruges i forbindelse med panasonic bd-55, mht. digital lyd..? Klink |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Dine digitale indgange kan ikke klare den høje bitrate på HD-lyd, så afspilleren vil være nødt til at nedgradere lyden til en lavere bitrate. Som jeg har forstået det, vil den nedgraderede bitrate dog stadig være væsentligt bedre end den typiske bitrate på DVD-lyd. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror min receiver har 5.1 ch..2 audio indgange +4indgange(center-subw-surr-L og surr-R)DVD Multi-In... Vil jeg stadig kunne få perfekt lyd med Panasonic-BD55..7.1ch..? Hvad skal jeg bruge af phonokabler..2monokabler og 4 stereokabler..?? håber nogen kan hjælpe... Klink |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
hvis du ikke spiller eller den ikke skal bruges som media center så er en |
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE=xcardman]
hvis du ikke spiller eller den ikke skal bruges som media center så er en Har set at den har 5.1 ch(4+2 indgange)som beskrevet tidligere.. Hvormange kabler skal jeg bruge i det hele..? |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Du skal bruge 3 par af disse. foreksempel disse Redigeret af xcardman - 15-Oktober-2008 kl. 23:32 |
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE=xcardman]
Du skal bruge 3 par af disse. foreksempel disse Har besluttet mig for Panasonic..! I min brugsanvisning er vist 2 enkelte monokabler/subw.kabler til hhv.subw.indgang og centerindgang og 2 par til hhv.baghøjtaler og fronthøjtaler...til det der hedder DVD Multi-In.. Men hvorfor egentlig analogindgang/udgang..når de begge har mulighed for digital indgang/udgang..?? Har det nået med mit anlæg at gøre..?? Hvad er bitstream..?? Mange spørgsmål på engang..men er lidt ny på det område..vil gerne have lidt kendskab..-- klink
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du kun bruger digital kabel (optisk eller coax kabel) er der ikke nok
båndbrede til de nye lydformater. Du får et almindeligt digtal signal dog med lidt større bitrate(bedre lyd), men kun fra blueray. hvis du kun afspiller dvd, er et optisk eller coax nok. HD lyd er jo kun på blueray. bitstream betyder kort at din afspiller bare sender lyden videre. Jeg har lavet en fejl, den skal stå på PCM, så decoder din afspiller nemlig |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |