|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
MDJ82 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 12:17 |
|
Hej alle sammen.. Jeg er ny herinde og har brug for lidt hjælp til køb af hjemmebio.. Jeg har overvejet dette HT sæt http://www.harbosound.dk/shop/system-hs62-hoejttalersaet-177 p.html fordi det passer godt i min prisklasse og skulle yde rigtig godt til pengene.. findes der bedre for 4000kr til både musik og film? Men det er mere i receiver delen jeg er i tvivl.. Vil onkyo 875 være overkill? Det er mest pga Reon chippen jeg er lokket lidt da jeg har flere ting der skal upscales.. ellers er det om 606 eller 706 er bedst til de HT? jeg håber på god og objektiv hjælp fra jer kloge hoveder Mvh MDJ82 |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Du har lagt dit budget lidt skævt synes jeg.
Køb hellere nogle bedre højttalere, og brug færre penge på recieveren. 875 ER overkill til de højttalere. |
||
![]() |
||
MDJ82 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|
Så bliver det nok en 706.. Nogle HT til ca. 5-7000kr du kan anbefale? |
||
![]() |
||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
|
Hvor stort et rum skal du spille op, og hvor meget "GEJL" har du, der skal tilsluttes din reciever? Hvis vi taler en ganske alm. stue eller en mindre hjemmebio på op til 25 m2., ville jeg nok holde mig til en onkyo 606 og et sæt Harbo Sat 10 eller Teufel System 4. 606'eren har 4 HDMI indgange, og 1 udgang, hvilket er nok til de fleste hjem (med mindre man har fx. tv og projektor, og ikke gider skifte kabel). |
||
![]() |
||
![]() |
|
Stuen er nok ca 20m2 og jeg skal ha tilsluttet xbox360 med component, en ps3, en wii og så også pc.. Hvor meget betyder det at onkyo 706 er THX Select2 Plus Certified? Men jeg hælder også til harbosat 10 pga de gode anbefalinger.. Jeg er ik super kræsen men vil bare gerne ha god lyd for pengene. også til musik.. |
||
![]() |
||
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 358 |
![]() |
|
Spændende tråd. Jeg er lige med på en lytter da jeg har bestilt en Onkyo 606'er og selv er på udkig efter et fremtidigt HT-sæt som passer dertil. :)
|
||
![]() |
||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
|
Med de ting du skal have tilsluttet er 606'eren ganske udmærket. THX Standarden er noget der er blevet diskuteret til hudløshed. Min mening er, at så længe man har en ganske alm. stue med et ganske alm. setup, skal man ikke kaste sig ud i at betale ekstra for THX. THX er udviklet til, i korte træk, at sørge for at et givent produkt spiller rent, uanset hvor højt op du skruer... I meget korte træk. Havde du derimod en dedikeret hjemmebiograf på 30 - 50 m2. ville jeg nok kaste mig over THX. Anyways! Jeg kører selv med Onkyo 606 og et cinema set af Teufel System 4... AAAAH! Du kan se lidt til det her. Min biograf er kun i et 13 m2 rum, så heller ikke her, er THX vigtigt. |
||
![]() |
||
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 358 |
![]() |
|
Det er en rigtig lækker hjemmebio du er ved at få smækket sammen der. Og lækkert højtaler sæt. Det kunne bestemt godt blive en mulighed i mit tilfælde. Inde i din bio tråd skriver du noget om at man kan tjekke op på om receiveren kan spille højtalerne op eller om den vil komme til at mangle kraft. Har du eventuelt nogle gode links til steder hvor man kan sammenligne? Jeg kunne godt tænke mig at vide, præcis hvilke højtalere min 606'er kan klare, altså hvad jeg har af muligheder. Synes der snakkes meget om at 606'eren mangler kraft i forhold til flere af de større gulvhøjtalere etc. Det skal siges at jeg er ret grøn indenfor hifi, men lærer hen af vejen. Og selvfølgelig en lille undskyldning til trådstarteren for at kapre tråden med egne spørgsmål. :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er rigtigt at Onkyoen ikke er så kraftig i lyden, som en fx. en Harman Kardon i samme prisklasse. Tilgengæld har den flere indstillingsmuligheder. Men der findes da en side. Den er selvfølgelig baseret på Teufels højtalere. Men da de laver højtalere fra de små på skrivebordet og til de store 150 + m2 store biografer. Her. Vælger du fx. det THX Select certificerede System 5, er det klart din Reciever også skal være certificeret, for at få noget ud af det. Men igen... System 5 passer til rum fra 50 m2. og op. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kunne ikke lige finde 606'eren på listen, men den passer ind samme sted som 605'eren, ikke? Mere så jeg har et udgangspunkt at starte fra. Teufel virker som et udmærket valg. Tak for link, der var lidt ekstra til mine overvejelser. :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja jeg har også fået lidt ekstra at tænke på men også klarhed.. Det bliver en 606 med enten Harbosat 10 eller det her sæt jeg fandt hos teufel http://teufel.eu/Homecinema/Theater-2.cfm Nogen der ved hvad der er bedst til pengene og også hvad der er bedst til musik samtidig med biograf.. |
||
![]() |
||
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|
Bare for at forvirre lidt mere, se også nærmere på SVS og XTZ. Præcis som de to andre du vurderer er det tale om direktesolgte produkter.
SVS finder du her www.lsound.no og XTZ her www.fyndborsen.se Begge mærker er både forum- og testfavoritter. Det der er den største forskellen alle de her fire mærkene i mellem er at SVS producerer nogle ikke bare fysisk store, men også hel del mere kapable subwoofere end de andre, så om du kan lide en fysisk og støjfri filmoplevelse bør de medtages i vurderingen. Om du vælger norsk sprog på lsounds hjemmeside er der en overflod af tests. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |