recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD50 progressive scan problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD50 progressive scan problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Emne: BD50 progressive scan problem
    Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 20:16
Jeg har ikke fundet et mønster i det endnu, men hvis progressive står til "auto" i stedet for "video", så introduceres der fejl i nogle film. F.eks. Horton og Støvfolket Hvem. Der er lige som om at frame #25 nogle gange ikke helt slipper igennem ordenligt, og der kommer lidt "uro"/"flimmer" (som er væk lige efter). Det kommer altid samme sted (hvis jeg spoler tilbage). Det giver ikke så meget mening for mig, da jeg troede, at "video" var den, der ville give et dårligere billede?

Jeg har den koblet til en Pioneer 5090h, men problemet var der også på min Samsung M86. Det opstår tilsynelande kun på DVD'er. Nogen forslag til hvad det eventuelt kan skyldes? Jeg regner med at kontakte Panasonic support i morgen og høre dem ad, men erfaringsmæssigt er det utroligt svært at nå igennem til sådan nogen over telefonen.

Mit spørgsmål er nok også, hvor meget mister jeg ved at køre "video" og iøvrigt holde på opskalering til 1080p (som den er sat til) over HDMI?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 20:23

BD50 og BD30 er ikke så brilliante til DVD, så det kan være derfor. har aldrig brugt min BD30 til DVD, så kan ikke sige om de gør det samme. Hold dig til at bruge den til BD, og en DVD afspiller til DVDer. så gør begge maskiner det de er bedst til.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2008
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 09:27

Jeg har siddet og googlet lidt, og det ser ud til, at den har problem med film, hvor 3:2 og 2:2 er mikset ind. Det stemmer overens med, at det er animationsfilm, hvor jeg typisk har bemærket problemet.

Er der nogen, der kan oversætte ovenstående til noget forståeligt, jeg kan videregive til panasonic support?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af pgrundl pgrundl skrev:

Jeg har siddet og googlet lidt, og det ser ud til, at den har problem med film, hvor 3:2 og 2:2 er mikset ind. Det stemmer overens med, at det er animationsfilm, hvor jeg typisk har bemærket problemet.

Er der nogen, der kan oversætte ovenstående til noget forståeligt, jeg kan videregive til panasonic support?

Både og: Når en film ikke er mixet korrekt (hvilket sker ganske ofte), så kommer de-interlaceren kraftigt på arbejde, og kvaliteten af dén vil påvirke billedkvaliteten. Det er ikke altid det KAN lade sig gøre at gengive billedet fuldstændigt korrekt, uanset hvor god de-interlaceren er, men nogle er bedre end andre. Der er altså ikke tale om en fejl i din afspiller, men om at der er forskel på kvaliteten af den konvertering til progressive scan, som forskellige afspillere laver. Det er film som dén du har fingrene i, der viser forskellen på en almindeligt god afspiller, og en high-end afspiller. En DVDO scaler eller en afspiller med en bedre de-interlacer vil formentligt levere et bedre resultat på den film.

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

BD50 og BD30 er ikke så brilliante til DVD, så det kan være derfor. har aldrig brugt min BD30 til DVD, så kan ikke sige om de gør det samme. Hold dig til at bruge den til BD, og en DVD afspiller til DVDer. så gør begge maskiner det de er bedst til.

Det skal så ikke bare være en hvilken som helst DVD-afspiller, da der er mindst lige så stor forskel på kvaliteten af DVD-afspillere, som der er på forskellige blu-ray afspilleres DVD-afspilning.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 18:47

Jeg har som det ses i min signatur en Pana S54, den gør det rigtig godt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 21:05
Men den kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt, så ret grundlæggende har den faktisk det samme (store) problem, som Panasonics Blu-ray-afspillere.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 21:12

Den gør det nu helt godt uden at lave noget "mærkeligt".

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu