|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Schrank ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 19:59 |
|
Jeg overvejer at anskaffe mig en blu-ray afspiller, der skal spille sammen med min lidt ældre denon avr-2105 reciever. Mit problem er, at jeg intet ved om de nye lydformater. Recieveren har stort set alle ind- og udgange bortset fra HDMI. Vil den kunne gengive de nye hd-lydformater som blu-ray diskene indeholder? Jeg overvejer en Sony bd-350 el bd-550. Hvilken vil være bedst rent lydmæssigt, at kombinere med recieveren, eller er der helt andre modeller jeg burde overveje. Håber der er nogen der kan hjælpe lidt. Jakob |
||
![]() |
||
rasmus_bt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 286 |
![]() |
|
Blu-ray afspilleren kan stå for dekodningen og føre signalet videre til receiveren via analog out. Har nemlig selv lige fået mig en Sony BDP-S500 i stedet for min PS3, da min nye NAD T755 ikke understøtter de nye lydformater. Så jeg har købt nogle phonokabler som bliver ført fra afspiller til receiver og så er det dømt HD lyd. Den kan dog ikke dekode DTS-HD MA (mener jeg det hedder), men det kan jeg godt klare mig uden
![]() |
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|
Af dem du nævner skal du så købe BD-550, da den lille model ikke har 7.1
analogudgange |
||
![]() |
||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
|
Jeg er fuldstændig enig |
||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
||
![]() |
||
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
|
De analoge indgange er det det samme som 'multichannel in' på receiveren?
|
||
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|
ja
|
||
![]() |
||
laurs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
|
kan du høre forskel på alm DD lyd(dekodet i forstærker),iforhold til når du kører HD lyd over analogindgangene? |
||
Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
|
||
![]() |
||
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
|
Hmm ok, jamen så er der jo ikke den helt store grund til at smide adskellige 1000 efter ny receiver hvis den kan klare det vi analoge inputs.
|
||
|
||
![]() |
||
Schrank ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Mange tak for svarene. Kan se at min reciever kun har 6 indgange til multichannel lyd signaler. Betyder det, at jeg må "nøjes" med 5.1 lyd?
|
||
![]() |
||
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() |
|
Jeps, recieveren er flaskehalsen med 6kanaler. Jeg har selv, og er i tvivl om hvorvidt man skal smide penge efter en reciever med HD dekodning, hvis BD afspilleren klarer jobbet, og aner stadig ikke om det er bedst at dekode i afspiller eller reciever :-S Glæder mig dog til selv at få et HD setup :-) |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|
men reciever kan heller ikke dekode de nye formater og er på vej til at købe en bd afspiller som skal dekode lyden. Jeg har fået banket ind i hvoedet mange gange nu at det er fuldstændig lige meget om det er afspilleren eller recieveren der dekoder lyden, så det vælger jeg at tro på |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
![]() |
|
Helt ening med dig Furious, og eftersom fx en BDP-S5500 fåes til ca. 2500 kr. med decodning er det jo ikke helt skidt hvis du i forvejen har en receiver du er glad for. Hvad med den nye Oppo BD afspiller kan den decode HD formaterne? |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |