recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Focal SIB vs. Logitech Z-680
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFocal SIB vs. Logitech Z-680

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Focal SIB vs. Logitech Z-680
    Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 00:16
Der skal lige indledningsvis siges at jeg ikke har meget forstand på lyd, så kan være dumme spørgsmål :)

Jeg har pt. et lidt ældre logitech Z-680 5.1 PC speaker surround system.. med en 8" sub..

Jeg har bestilt et Focal SIB surround anlæg for at få et rigtigt hifi surround sæt som kan bruges i en rigtig surround reciever for forhåbentlig bedre lyd og flere tilkoblingsmuligheder ved brug af en surround reciever (der er nemlig ikke noget normal stik på subben som kan sættes til en reciever)..

Vil focal sib give en bedre lyd end mit logitech?

Specs på Logitech Z-680:
http://hothardware.com/articles/Logitech-Z680-51-Channel-Spe aker-System/
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 11:32

Jeg er ikke et sekundt i tvivl, at svare må være et rungende JA!!!

Logitech er bestemt ikke HiFI præget nørder. Af det udstyr jeg har hørt fra dem, der er det min opfattelse, at det er det tætteste man kommer på begrebet "dåselyd", og jeg kan kun anbefale sæt som disse som absolut nødløsning til computerbrug.

Focal Sib er en helt anden verden. Der er langt mere lyd i dem, meget mere gennemslagskraft og ikke mindst en klang, der giver væsentlig mere fornemmelse og fylde.

Uden at man skal tro man får absolut det bedste i Focal, så vil en forskel mellem Focal og Logitech nok svare nogenlunde til at hoppe fra en gammel slidt Skoda 120 til en nyere VW Golf.

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 14:44

helt enig. de kan ikke sammenlignes. focal laver gode ht'er logitech laver gode tastaturer og andet computer gejl.

Gad vide om Kandersen har en nyere VW golf

Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 17:15
Jeg har lige fået dem ind ad døren.. mangler dog min centerhøjtaler SIB XL æv...

Jeg har en gammel Sony STR-DE475 reciever.. burde den snildt kunne spille det sæt op eller skal jeg igang med at spare op til Okyo 606? Altså vil lyden blive bedre af det, eller skal jeg kun købe onkyo 606 hvis jeg vil gøre brug af de ekstra input/output stik?

Specs på DE475:

Dolby Digital receiver
80W x 5 power output
Dolby Digital
DTS
New DSP (32bit x 1)
Digital Cinema Sound Studio Modes
5.1 Channel input
Subwoofer output
RDS EON
Auto tuning
1 optical input
1 coaxial input
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

logitech laver gode tastaturer

De er måske gode, hvis man kan finde ud af at trykke helt lodret ned på tasterne, eller hvis man er ligeglad med, at man efter nogle måneder skal trykke tre gange hårdere, hvis trykker en smule skævt.

For nu at komme tættere på noget, der er relevant for tråden:
Jeg har lige fået Focal Sib-sættet ind ad døren i dag, inkl. 3x Sib XL til front og center. Mens jeg bøvlede med vægophæng, havde jeg de små Sib til at stå og spille musik. Det lød noget anstrengt. Der kom en del mere ro på tingene, da jeg fik XL'erne sluttet til i stedet.

Så jeg vil anbefale, at man bruger de ekstra penge på XL og kun bruger de små Sib som baghøjttalere.

Det er naturligvis muligt, at jeg ændrer mening, når højttalerne er spillet til. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu