recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTS8140 fra Philips er præmenstruel..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTS8140 fra Philips er præmenstruel..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Emne: HTS8140 fra Philips er præmenstruel..
    Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 16:09

Har et HTS8140 anlæg fra Philips, som jeg netop har opgraderet til seneste firmware 26, da HDMI CEC ikke altid snakkede ordentligt sammen med mit TV (47PFL9703), og lyden nogle gange ikke kom med.

Firmwaren klarede dette problem, men har så her en uge efter introduceret et nyt; Nogle gange når jeg sætter en DVD på tænder TV' et korrekt nok, slår over på HDMI1 indgangen, lyden kommer på anlægget - men intet billede... grrrr

Jeg kan så forsøge frem og tilbage mange gange, tænde og slukke, switche mellem USB/DVD/radio osv, og pludseligt kommer billedet frem. Nogle gange kan billedet komme blot ved at vente et par minutter. Jeg har forsøgt følgende:

- skiftet HDMI kabel
- skiftet HDMI indgang på TV
- SCART kabel (virker fint men damn, savner ikke det signal)
- switched ned til 1080i og 720p

Andre der har samme anlæg med lignende problemer? Nogen der har konstruktive forslag til hvad man kan forsøge - udover at vente på ny firmware eller smide anlægget i havnen en sen aften ved fuldmåne?

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 16:14
Det er ikke ligegylde i hvilken rækkefølge, at man tænder HDMI kilderne.

Mene at der HDMI kilden føst, så TV og til sidst anlæget.
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 11:35

Nej det er jo netop meningen med HDMI CEC, det virker ligesom scart i gamle dage; tænd dvd' en og tv' et tænder, og slår over på den rigtige indgang, med det ektra plus at tv-lyden slukkes og anlægget spiller istedet - volume styrken justerer så anlægget uanset hvilken rcu du bruger.

Men nu virker det igen - ved ikke hvorfor...tror bare at jeg krydser fingre og håber på det bedste...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu