Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
andersb
Ny bruger
Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 15
|
Emne: støj Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 21:02 |
Hej..
Jeg har et mærkeligt problem med min forstærker/sub..
Der kommer et dybt "bump" lyd fra subben, når jeg tænder forstærkeren. Og det lyder kun som om det kommer fra subben..
Har prøvet at demontere alle phono kabler til forstærkeren, så det er ikke dér, der skabes støj..
Kan man sætte en kondensator på 230v. siden, vil det hjælpe? Eller hvad kan man gøre..
På forhånd tak
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 10:33 |
Næ, prøv evt. med et bedre kabel til din sub. Det er et typisk problem, hvis kablet ikke er godt nok.
|
|
 |
andersb
Ny bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:02 |
Kandersen skrev:
Næ, prøv evt. med et bedre kabel til din sub. Det er et typisk problem, hvis kablet ikke er godt nok. |
Hmm, tror næppe det er det.. Og hvad skulle et bedre kabel gøre af forskelv? Har ikke hørt om skærmet højtaler kabel
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:19 |
andersb skrev:
Kandersen skrev:
Næ, prøv evt. med et bedre kabel til din sub. Det er et typisk problem, hvis kablet ikke er godt nok. |
Hmm, tror næppe det er det.. Og hvad skulle et bedre kabel gøre af forskelv? Har ikke hørt om skærmet højtaler kabel | Men den kan man nu godt få, især hvis ikke alle dine andre kabler er skærmet, så er det smart...! Men det hjælper, det plejer det i hvert fald at gøre de steder hvor jeg har hørt om det, inkl. herhjemme.  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
andersb
Ny bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:21 |
Hmm, ok..
Synes bare det er skummelt! Den gjorde det også i mit gamle hus, og der var intet andet i nærheden af højtaler kablerne...
Det kan ikke være forstærkeren der er dårlig?
|
 |
huiron
Super bruger
Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:39 |
Kan det sådan set godt. Jeg har en lille 2 kanals forstærker jeg bruger til Pc'en som jeg selv har flikket sammen engang for længe siden. Den laver også lige sådan en bum lyd ved tænd og sluk. Ret sikker på at ved min er det en design fejl, men kunne jo være noget lign ved din.
|
 |
jeje
Guld medlem
Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:40 |
Måske sidder der et relæ i højttalerudgangen, som kobler ind for tidligt.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:45 |
Det kan det selvfølgelig også være... Altså alt det der er nævnt ovenfor, også det der ikke er nævnt!  Jeg syntes bare, tit(?), at jeg har oplevet, at der er kablet der driller, eller det er stikkene/indgangene...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
andersb
Ny bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 17:03 |
Jeje...
Det lyder sandsynligt, men det er en ældre sony forstærker.. Mærkeligt de har lavet sådan noget "lort"?
Tror bare ikke det er kablerne desværre :) Eller terminalerne for den sags skyld, der er INTET når forstærkeren først er tændt..
Har bare ihc i hytten, og hvergang jeg kommer hjem, tænder anlæget, men med et "knald" :S
|
 |
jeje
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 17:03 |
For at se, om det har noget med højttalerkablet at gøre, kan man anbringe forstærker og sub med ryggen mod hinanden og forbinde med korte tykke ledninger. Phono-kabler skal så selvfølgelig være taget af.
|
 |
andersb
Ny bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 17:05 |
Nemlig Jeje..
Kan lige prøve, men tror bare ikke det kan være det!
|
 |
jeje
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 17:14 |
Næh, jeg tror heller ikke rigtigt på det, men når Asklepios' erfaring siger det modsatte, så vil jeg da ikke udelukke det på forhånd.
Måske har forstærkeren en lækkende kondensator, så relæet kobler ind for tidligt. Måske endda et relæ, som ikke længere åbner. Flere kendte og respekterede fabrikanter brugte for nogle år siden kondensatorer, som viste sig at lække efter nogle år. De findes fx på bundkort fra Dell.
|
 |