Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
RMB4Y
Bruger
Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
|
Emne: Hjælp Tilbud fra CSM i tyskland Sendt: 29-September-2008 kl. 20:48 |
Hej! jeg har fået et godt tilbud på Onkyo og KEF fra tyske CSMusiksysteme
ang. betalingen skriver de
"You can pay with a money transfer in advance or with pay pal."
Hvad er pay pal ???? er der nogle der har handlet med dem og ved en sikker måde at betale på ???
På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Renè
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 20:54 |
Pay Pal er en god måde at betale med, du skal ikke give dine kortoplysninger til forhandleren, det er kun Pay Pal der har dem, og de formidler betalingen til forhandleren, og kontakter dig når varen er afsendt, hvorefter de hæver pengene til forhandleren, og tager et antal % til dem selv.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 21:04 |
paypal fungerer rigtigt fint, bruger det tit på Ebay - Når man betaler har man iøvrigt valget mellem at lade paypal veksle pengene (således at paypal trækker penge i danske kr. hos din bank) eller blot at lade betalingen gå igennem i fremmed valuta (så paypal beder din bank om penge i noget andet end danske kr.)
Så vidt jeg husker scorer paypal ca. 8-10% på denne lille manøvre (ihvertfald fra £ til kr.) - medmindre man altså beder paypal om at trække pengene i den valuta man nu handler i og så omregner til din banks kurs.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 21:15 |
Jeg får dem altid trukket i enten £, € eller $, og får det derefter omregnet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 21:42 |
Radiomanden skrev:
Jeg får dem altid trukket i enten £, € eller $, og får det derefter omregnet.
|
Det gjorde jeg også efter jeg fik øje på det lille link hos ebay/paypal - Det er ikke noget de skilter voldsomt med, og de har endda lidt af en skræmme tekst hvor de fortæller at de ikke kan garanterer hvor meget banker tager i gebyr (det er i sig selv fint nok, men den er formuleret som om man løber en kæmpe risiko på en måde der ligger op til at man naturligvis skal lade Paypal foretage omregningen).
Bortset fra det har jeg kun gode oplevelser med Paypal, betaler med det flere gange om måneden.
Redigeret af Kasper_J - 29-September-2008 kl. 21:43
|
 |
RMB4Y
Bruger
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 173
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 22:29 |
scorer paypal virkelig 8-10% ??? det bliver godt nok mange penge for mig
Tør man at overføre pengene ??? er der nogle der har prøvet ??
mener at CSM er der en del der har handlet med.
|
 |
Corax
Super bruger
Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 22:37 |
Da jeg købte mit KEF sæt fra CSM så betalte jeg med en kontooverførsel. Det tog nogle dage før de fik pengene men sendte varene lige efter de modtog pengene.
Jeg fik en gratis "pengene tilbage i tilfælde af problemer" garenti som CSM tilbød igennem trustedshops.de, fik dog heldigvis ikke brug for den.
Redigeret af Corax - 29-September-2008 kl. 22:37
|
|
 |
A_Nielsen
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 22:54 |
Har ligeledes tidligere handlet hos CSM vha. en kontooverførsel - ingen problemer der, og de sendte varene da de kunne se pengene.
|
|
 |
LightRaven
Ny bruger
Oprettet: 21-August-2008
Point: 9
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 22:59 |
A_Nielsen skrev:
Har ligeledes tidligere handlet hos CSM vha. en kontooverførsel - ingen problemer der, og de sendte varene da de kunne se pengene.
|
Likewise , ingen problemer der. God service.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 23:58 |
kontooverførsel er altid godt hvis man er ligeglad med at miste pengene.
Det går sandsynligvis godt, men opstår der problemer så er pengene tabt.
Går CSM konkurs, hvilke jo er rimeligt sandsynligt i disse tider, så slipper du
da for at få glæde af dit nye udstyr. Du ser det nemlig aldrig ligesom dine
penge.
Tænk f.x. på de danske AlfaView butikker hvor folk var så dumme at forud
betale. De så hverken deres TV eller deres penge.
|
 |
LGR01
Guld medlem
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
|
Sendt: 30-September-2008 kl. 00:04 |
Hvad med Paypal? Har man samme sikkerhed som ved betaling med kreditkort? Leif
|
 |
Hestehave
Ny bruger
Oprettet: 29-April-2008
Point: 18
|
Sendt: 30-September-2008 kl. 10:10 |
Jeg har købt en VSX-LX60 hos CSM for snart 3 måneder siden. Jeg var også tilbageholdende ved at skulle overføre knapt 6000 kr. Men der var åbenbart mange på recordere som havde gode erfaringer med CSM, så jeg tog chancen. Det gik super fint og ca. 10 dage senere havde jeg min receiver. Så jeg kan godt anbefale CSM.
En lille sidebemærkning. Du skriver noget med KEF og Onkyo. Jeg har købt et sæt KEF 5005.2 og prøvede først med en Onkyo 605. Men den var ikke kraftig nok. Hvis det er KEF 5005.2 du kigger på skal du op i en 875 før det spiller. Eller som jeg har valgt en Pioneer VSX-LX60 eller større. Jeg valgte Pioneer da jeg syntes den virkede som bedre kram end Onkyo og så passer den flot til min LX5090H. 
|
 |