recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebiograf.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Collar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebiograf.
    Sendt: 28-September-2008 kl. 22:23
Jeg går med drømmen om at få den perfekte hjemmebiograf men har desværre ikke pengene til det.

Jeg kunne forestille mig at sparer 10000,- op og se hvor langt jeg når for det.
Vi snakker her kun en reciever samt et surround sæt. Planen var at slå mit monster af en computer til recieveren via et DVI--> HDMI kabel. Regner med både lyd og billede kan kører sådan.

Ellers skal det bare være DVI--> HDMI kabel til min fladskærm og så optisk kabel fra computeren til forstærkeren/reciveren alt efter hvad pengene rækker til.

På den måde skulle jeg kunne afspille hd/blu ray film i fuld kvalitet fra min computer og se dem på min fladskærm samtidig med lyden er perfekt over surround sættet.

Jeg vil hører hvad i experter mener er det bedste til pengene. Jeg ville også gerne hører om det kunne lade sig gøre med et system til endnu billigere penge 5-6 tusind. Som sagr rækker pengene ikke langt og derfor kunne det bestemt også være en mulighed at finde noget brugt.

Forslag (10k)
Forslag (5k)

Mht til Reciveren så jeg helst at den havde minimum 2 hdmi stik. Et fra min computer og et fra min PS3.

Tak på forhånd :) .

EDIT:

Min fladskærm er desværre kun en Samsung 40" HD Ready og understørrer kun 720p . Er bange for at der vil opstå problemer mht til at smide dvi->hdmi kabel fra computer til fladskærm. Men i så fald skal der også invisteres i en ny fladskærm så snart det kan lade sig gøre.

Redigeret af Collar - 29-September-2008 kl. 12:19
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 23:01
Du skal kun bekymre dig om dit tv har pixelmapping via HDMI porten - hvilken model er det?

Jeg vil nok kigge nærmere på Harbosound eller JM Focal Lab. Der er fælleskøb her på siden lige her og nu, og det kommer der sikkert nok også igen på et andet tidspunkt hvis ikke du når at spare pengene op i tide.

Mvh.
Til top
Collar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 23:35
Mit tv er et Samsung LCD - LE40R71B.

Jeg ved ikke om det har pixelmapping.

Pengene er der ikke nu men det er bestemt en mulighed.

Jeg håber bare jeg kan få skruet et system sammen så jeg fra min computer kan afspille blu ray film i fuld billede og lyd kvalitet.

Samtidig ønsker jeg mest 7.1 men som sagt skal jeg have hvad der bedst for pengene og der må jeg nok nøjes med et 5.1 setup.

Er helt ny i det her så må ærligt indrømme der mange specifiktioner der forvirre mig.
Til top
Collar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 12:14
Jeg ved godt i får et ton af disse indlæg med folk der burde læse lidt på sagerne selv. Jeg har nu læst diverse artikler og har derfor fået en smule mere forståelse for det.

Dog er jeg stadig meget i tvivl mht til hvor mange penge jeg skal skrabe samme for at få et godt system. Som sagt ønsker jeg at opleve HD, afspillet fra min computer eller min ps3, i fuld billed samt lyd kvalitet. Jeg ønsker meget gerne at kører et 7.1 surround sæt.

Som Anima skriver afhænger det af om mit TV har pixelmapping eller ej - hvilket jeg ikke ved? Nogen der bedre til at læse manuellen end jeg er?

Dog ved jeg godt jeg skal invistere i en nyere, fuld hd, skærm hurtigst muligt for at få netop den oplevelse ud af min hjemmebiogram som jeg ønsker.

Håbede bare på jeg kunne nøjes med at opgradere på lyd siden og at jeg alligevel kunne få et fantastisk billede via et DVI - -> HDMI kabel fra computer til fladskærm.

MHT til ovenstående forslag af fælleskøbet som løber på siden nu synes jeg at de ligner et 5.1 computer surround sæt. Det ik størrelsen men gørelsen - måske ja. Men påpeger det bare

Selv havde jeg kigget på nogen Dali højtaler og en denon reciever og ramme de ca 10tusind der. Men i er jo experterne.

Endnu engang vil jeg påpege at jeg helst gerne vil længere ned - men ikke så langt ned at det tager for meget af kvaliteten så vil jeg skam hellere sparer en god slat penge op og så vende tilbage -  men tror os lige jeg tager et kig i køb/salg tråden for den sags skyld.

Redigeret af Collar - 29-September-2008 kl. 12:24
Til top
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2008
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 20:01
prøv også at se harman kardon´s receivere og måske yamahas ns-serie højtalere, det ligner da ihvertfald ikke pc surround ! imo.
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top
Collar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 00:50
Jeg kigger. Fælleskøbet af habbosound sættet inkl Onkyo 606 reciveren passer meget godt ind. Har desværre ikke pengene men må jo hoppe på næste gang eller på lignende sæt.

Kunne nogen give svar på om netop mit TV vil kunne afspille hd via et DMI- -> HDMI kabel fra computer til tv.

Godt nok mit tv kun 720p men havde håbet på det kunne lade sig gøre alligevel. Mht til pixelmapping på mit tv må jeg melde pas - aner jeg ikke om der er.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu