|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() Sendt: 25-September-2008 kl. 08:06 |
Her den anden aften havde jeg besøg af Christian fra CSN Teknik. Egentlig kom han kun forbi for at aflevere en enhed til anmeldelse, som jeg i bund og grund havde lovet ham for meget længe siden. Naturligvis skulle vi lige have en sludder om dette og hint, og jeg ville ret stolt lad ham høre kvaliteten i mit lille og ret uanselige set-up. Efter kort tid så udbrød Chritian "Lån mig lige fjernbetjeningen (Onkyo AV-receiver)". Så gik Christian ellers i gang med at ændre min indstillinger. Indstillinger som jeg faktisk havde brugt nogen tid på at nå frem til. Ikke én af mine indstillinger var de samme efter at Christian havde haft "fjernbetjeningen" i hånden. "Hvad synes du nu Hother, kan du fornemme/høre dette og hint?". Jo, det kunne jeg skam. Jeg fik et helt andet og langt mere detaljeret surroundlydbillede, som naturligvis er væsentligt mere spændende end det jeg selv var nået frem til. Og forbedringen er ikke kun begrænset til "film-surround", også musikken er blevet bedre og mere detaljeret, og "stereobilledet" langt mere korrekt. Dette er IKKE ment som en reklame for CSN-Teknik, men nu var det altså her jeg fik oplevelsen. Oplevelsen kunne lige så godt være givet mig af en anden professionel "lydmand". Det jeg egentlig vil med dette indlæg er, at fortælle min forundring over, at vi kan bruge mange mange tusinde kroner på højtalere og forstærkere, men vi (inkl. mig selv), bruger ikke lige det sidste, nemlig at få opsat vort surroundanlæg korrekt. Den korrekte opsætning kan ændre lydoplevelsen enormt, og man får dermed endnu mere glæde og en endnu større oplevelse med sit lydanlæg. Faktisk var min lyd oplevelse før og efter "kalibreringen" af mit lille surround anlæg større, end oplevelsen jeg fik efter ISF kalibreringen mit TV - og det siger ikke så lidt! |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Det er bare en skam at det ikke er alle som har råd, eller finder incitement, for at købe hos Christian.
Jeg kunne da godt tænke mig at få en til at kigge mit anlæg igennem, men det er vist ikke muligt når jeg har købt min brugt..? Mvh. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Nu skal du altså holde op med at skifte "Avatar" i en uendelighed! |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at få kalibreret mit surround setup. Jeg har hele tiden fornemmelsen af at jeg ikke får det optimale ud af mit grej.
|
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Mig ligeså - kunne da være rart at få det til at spille optimalt
![]() |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Hvis det bliver aktuelt må du gerne sige til, for så kunne CSN jo køre forbi os begge, når han nu er i jylland Men må vist hellere lige høre ham ad om han overhovdet kan gøre noget ved mit grej, da det jo ikke er det han selv sælger, og måske derfor ikke har så meget forstand på det Redigeret af furious jt - 25-September-2008 kl. 09:01 |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
oecon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Hvilke menu'er snakker vi om i onkyo 606 - skjulte eller hvad? her på arbejde mindes jeg da kun umiddelbart, at der var to (afstand og frekvens).
|
|
Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606 Oppo DV-983H DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte) DALI Silver Wave II-kabler |
|
![]() |
|
stoffer2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
synes at have læst at av precision også foretager kalibrering af surround anlæg, men ved ikke hvor dybdegående det er? Det ligger jo i jylland |
|
MVH
Christopher Pioneer 508xd Onkyo 875 via HDMI Sony PS3 slim via HDMI Motorola fiber HD boks via HDMI Logitech Harmony 525 SR: KEF 5005.2 Stereo: KEF IQ7 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
Jo, AV Precision kalibrerer også lyd.
|
|
![]() |
|
![]() |
Du må helst ikke spørge mig hvor i Onkyo´en det blev ændret, for det gik faktisk ret stærkt, og jeg var mere fokuseret på ændringerne i lyden efterhånden som ændringerne opstod. Men der blev f.eks. også foretaget ændringer i indstillingerne på min sub |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg næsten garantere dig, at dine højtalere langt fra er indstillet optimalt |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Gad vide hvad det koster??
CSN Teknik, where are you? ![]() Edit: kan se AV-P tager min. 500 for det.. Redigeret af Anima - 25-September-2008 kl. 09:48 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |