recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling på Cub2 fra focal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstilling på Cub2 fra focal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling på Cub2 fra focal
    Sendt: 22-September-2008 kl. 15:57
Hej!

Jeg har nu kørt i et godt stykke tid med sib pack sættet som var med i fælleskøbet på et tidspunkt.

Jeg er super glad for det, men ret tit synes jeg bassen lyder af H til.. Den går helt amok i film, altså det lyder bare ikke godt.

Jeg har sat crosover på 90 og volume ca på 2 streger efter min, og kan ikke forstå, at den sådan brummer for den er jo næsten ikke skruet op. Den er sat oppe foran henne i et hjørne til højre for tv'et, godt nok tæt op af en skråvæg med skulle det ha en stor betydning?

Håber på lidt inputs!

Tak
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 16:00
Ja, placeringen er nok ikke den bedste, i et hjørne med skråvæg, så er der dømt bas...
Men umiddelbart så kan det også være nogle indstillinger, hvad er det muligt at skrue på?

Et andet godt trick er, at stille subwooferen der hvor du normalt sidder, og så selv kravle rundt og lytte. Der hvor det lyder bedst, bør subwooferen stå...  Det kræver bare lidt musik med god bas, eller nogle test-tracks, som burde være at finde på div. kalibrerings DVD'er, og som der vidst nok også ligger herinde et sted...

Venligst
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 17:12
Jamen på subben kan jeg indstille volume samt crosover, men burde det ikke stå korrekt? Kan godt ske, at det er placeringen den er galt med.

Mvh
Til top
sund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2007
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 17:17

Måske du har stillet den med for meget niveau i forstærkeren. Hvis den spiller fult niveau der kan du godt risikere at den overstyrer selvom den kun står på to over minimum.

Placeringen er sådan set ok, den skal lave mindst muligt når den står i et hjørne, men igen er det måske derfor den spiller meget højt under film så du må lige tjekke niveauet på forstærkeren.

mvh sund,I'm only in it for the music
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 17:49
Har kigget lidt på forstærkeren, men kan ikke lige finde noget hvor jeg kan indstille noget.

Jeg køre med en Yamaha RX V-650

Der medfølger sådan en mickrofon som jeg har brugt da jeg startede. Den målte hvad alt skulle stå på. Jeg har forbundet Subben med LFE.

Mvh
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu