recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søges - DVD authoringprogram
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøges - DVD authoringprogram

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Emne: Søges - DVD authoringprogram
    Sendt: 01-September-2005 kl. 12:21

Jeg leder efter et DVD authoringprogram der direkte kan importere filer i mpeg2 transport stream format (TS). Filerne kommer fra min satellitmodtager. Det eneste program jeg kender med denne funktion er DVR Studio, men det har en nærmerst ubrugelig redigeringsdel. I øjeblikket bruger jeg så Womble MPEG2VCR til at redigere og omdanne filerne til mpeg2 system stream. Efterfølgende danner jeg så DVD strukturen med Tmpgenc DVD Author. Denne fremgangsmåde er lidt tidskrævende, så jeg kunne tænke mig ét program der kan klare det hele.

Har i nogle gode forslag?

Flemming

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 14:28

Hej Flemming,

Har du prøvet DVD-Lab?

Hvis du har mod på at bruge lidt tid på at lære det at kende har det alle avancerede Author muligheder (et professionelt værktøj til en rimelig pris). Dog er jeg måske ikke sikker på at jeg helt forstår dit problem. Et Author program er ikke beregnet til redigering i optagelser men derimod til at opbygge DVD menuer, styring og struktur (derfor har du stadig brug for eksempelvis Womble til redigering).

Jeg har nu aldrig selv forsøgt at indlæse en Transport Stream direkte i TMPGEnc DVD Author, men fra DVD-Video indlæser den det jo fint!?! Du har selvfølgelig prøvet at åbne din TS fil med 'Add File' knappen i programmet? (måske den kun kan indlæse TS's som en del af DVD-Video - der er ingen måde at 'snyde' programmet på her?).

Jeg må skynde mig at sige at jeg heller ikke har prøvet import af TS fra DVD-Lab (kun DVD-Video), men at det vil undre mig hvis den ikke kan da den ellers betegnes som referencen indenfor Authoring.

/Lars

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 15:21

Hej Flemming,

Faldt lidt tilfældigt over Project X. Den kan konvertere TS til Video stream (Program stream) uden tab af kvalitet og rette op på eventuelle fejl.

Det kunne også være en løsning at køre dine optagelser gennem Project X og bruge TMPGEnc DVD Author.

/Lars

Redigeret af laursen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 15:35

Hej Lars.

Jeg kender godt både DVD Lab og Project X.  Det jeg er ude efter er en alt i et løsning. Dette for at spare tid, hvis det hele kunne klares i et hug.  Hverken DVD Lab eller Tmpgenc DVD Author kan importere TS filer. Det kan Womble derimod, men det kan til gengæld ikke danne DVD struktur, men kun det forberedende arbejde med at omdanne filerne til system stream, som også Project X kan. Jeg har også kun brug for simpel redigering, såsom fraklip af reklamer m.v. Dette kan Tmpgenc DVD Author, dog ikke frameaccurate. Så ingen af de nævnte programmer kan det hele. Det kan DVR Studio, men med en elendig redigeringsfunktion.

Flemming

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 15:48
Har du prøvet TMPG's MPEG editor? Den kan importere DVD-VR diske, så det er da muligt, at de også har taget højde for .TS filer.

Ellers kan du jo som registreret bruger henvende dig og forespørge om de har tænkt sig at supportere .TS filer i en kommende version.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 15:54

Hej heartware

Tmpgenc Mpeg Editor er et redigeringsprogram, ligesom Womble. Det kan ikke danne DVD struktur.

Flemming

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 16:02
Nej, men hvis den kunne importere .TS filer, så kunne man med den redigere frame-accurate (det var mest den problematik jeg henviste til) og levere .MPG filer til DVD Author. Jeg vil tro, at de har lavet det nemt for de to programmer at arbejde sammen.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 16:19

Det lyder til at Flemming vil have et komplet redigerings og author program der understøtter alt (og vel helst gratis  ).

Jeg kom til at tænke på Ulead DVD MovieFactory (Disc Creator Edition) som jeg engang hentede i en Trial udgave. Jeg bryder mig ellers generelt ikke om Uleads måde at opbygge omstændige Wizard brugergrænseflader på - men måske det kunne være en løsning i dit tilfælde (de reklamerer i features listen af at den understøtter alt, selv DVB-T - dog noget med 'capure' - kaffebrygning er vist også undtaget ).

Måske du skulle prøve en 30-dages trial af DMF?!

/Lars

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 16:58

Desværre, Uleads Moviefactory understøtter heller import af  mpeg transport stream filer. Jeg kommer nok til at leve med Womble/Tmpgenc DVD Author kombinationen.

Flemming

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 17:38

Hvad med Ulead VideoStudio? - den kan en del, er nem at bruge med gode brugergrænseflade.

Laursen - er der TS filer af den type fltk efterspørger, i det jeg fik af dig, så kunne jeg jo prøve??

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 17:54

Hej Thorvald,

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvad med Ulead VideoStudio? - den kan en del, er nem at bruge med gode brugergrænseflade.

Laursen - er der TS filer af den type fltk efterspørger, i det jeg fik af dig, så kunne jeg jo prøve??

Nej, det er ikke samme format. Det format du hentede er DVD-Video format (VTS i DVD-Video strukturen står for Video Title Set).

MPEG2 System specifikationen definerer to måde at lagre/opbevare optagelser på,  MPEG2 Program Stream (MPS) som bruges på DVD, HDD mv. ('fejl-fri' lagring) samt MPEG2 Transport Stream (MTS) der bruges til transport af MPEG2 over 'skøbelige' (fejl-behæftede) kommunikationsforbindelser (som f.eks. Satellit).

Det nytter derfor ikke at teste DVD-Video optagelserne her.

/Lars

Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2005 kl. 22:42

Flemming skrev
 Jeg kommer nok til at leve med Womble/Tmpgenc DVD Author kombinationen.

Du kunne prøve Total Video Converter i stedet for Womble.
Det er måske lidt hurtigere og mere brugervenligt.

Erik Helmer Nielsen

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu