Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
LarsKnudsen
Bruger
Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
|
Emne: Fremtidssikret surround Sendt: 29-August-2008 kl. 12:08 |
Jeg er i færd med at finde ud af hvad mit surround anlæg skal bestå af og har i denne forbindelse en række spørgsmål. Efterhånden som jeg har snust omkring synes jeg nemlig mit budget bliver større og større, hvilket bekymrer mig lidt. Er det muligt at fremtidssikre sig nogenlunde med et lydanlæg? Går de til over tid? Mine erfaringer med fjernsyn og computere taler imod dette, men det er ikke et område jeg har særlig meget erfaring på.
Mine planer er pt. at købe en onkyo 606, og hvis der kan blive penge til det kunne jeg godt tænke mig et sæt 5.1 dali, men jeg har ikke fundet nogen sub endnu. Vil dette sæt være noget jeg kan benytte mig af om 10 år for eksempel (hvis man ser bort fra eventuelle nye kabeltilslutninger som forstærkeren ikke understøtter), eller vil jeg skulle erstatte udstyret løbende for stadig at have en god lydoplevelse?
Jeg vil hellere bruge penge på et ordentligt anlæg og så være sat på den front, end jeg vil købe nye anlæg løbende. Hvad er folk erfaringer på den front?
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
|
Sendt: 29-August-2008 kl. 12:37 |
Man kan ikke være fremtidssikret på det hele, men omvendt er det heller ikke alle de nye ting, der kommer i fremtiden, som er nødvendige for at få god lyd.
En ting, som jeg ville tænke på, hvis jeg ville have en receiver længe, er at den skal have preouts, så man kan sætte en effektforstærker på til fx at trække mere krævende højttalere, eller hvis man får en større stue. Uden preouts er du bundet til de højttalere, som 606 kan spille godt nok på af sig selv.
Jeg mener ikke Onkyo 606 har preouts
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 29-August-2008 kl. 12:45 |
Onkyo TX-SR 606 har IKKE pre-out, så det er korrekt, der er en begrænsning der, hvor stor den reelt er så spørgsmålet, går man fra 12m2 stue til en 70m2 stue så er den måske lidt klejn  . Ingen kan vide hvad der kommer fremover af andre lydformater, flere kanaler (ikke tv-kanaler). Jeg kunne godt forestille mig man får endnu flere kanaler, det giver jo mersalg  .
|
 |
ARTISTEN
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 474
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 14:07 |
Hej
Det er en meget sjov overskrift, intet er vel mere usikkert end hvad der sker på surround fældtet. Jeg er lige ved at sig at alt kan ske, bare se en god siensfiktionsfilm, det man ikke trode muligt i 1980 er i dag en realitet. Jeg har købt en Onkyo 805 Den har 7 HD lydkanaler i 24 bit 192 Hz og en lavfrekvent kanal fra 18 til200 Hz. Den er koblet til en Sony PS3 som hele tiden opgraderes over internettet. Så jeg har gjort det så godt jeg kunne. Men der kommer sikkert flere kanaler og Reciverne kommer til at bruge mindre strøm vil jeg tro.
Redigeret af ARTISTEN - 07-September-2008 kl. 15:05
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
 |
KillBoxOne
Bruger
Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 202
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 15:18 |
Hej
Mange gange er det billigere og lettere at skifte receiveren, efterhånden som der kommer nyt på markedet, nyt lydformat, nye kabelformater osv.
Højttalerene vil altid kunne bruges
kører selv med dali og kan varmt anbefale Dali Ikon sub
|
Panasonic TH-50PZ800 Epson TW3200, Hivilux TX 120" Panasonic DMP-BDT 110 Onkyo NX-NR609 DALI Concept 8 DALI Concept CT DALI Concept 2 DALI IKON SUB Harmony One
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 23:59 |
nye kabelformater?
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 08:08 |
KillBoxOne skrev:
Hej
Mange gange er det billigere og lettere at skifte receiveren, efterhånden som der kommer nyt på markedet, nyt lydformat, nye kabelformater osv.
Højttalerene vil altid kunne bruges
kører selv med dali og kan varmt anbefale Dali Ikon sub
|
Jeg er enig. Sats på nogle gode højtalere. Gode højtalere i dag er også gode højtalere om 10 år.
Ikon sub styre
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |