|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() Sendt: 29-August-2008 kl. 02:29 |
Jeg håber at kunne få nogle gode råd herinde vedr. valg af receiver/forstærker.
Jeg overvejer på sigt at investere i et godt højttaler-setup, hvor jeg i øjeblikket har følgende i kikkereten: 2 stk. B&W 803 D 2 stk. B&W DS8S 1 stk. B&W HTM2D 1 stk. KEF PSW 4000 Jeg var så en tur i HIFI-klubben forleden for at snakke lidt om højttalere og forstærkere. Her fik jeg at vide, at man faktisk ikke mente at f.eks en Denon 4308 var god nok/kraftfuld nok til et sådant setup - man anbefalede i stedet et NAD setup med forstærker på eller evt. en Denon AVC-A1HD. Hvad siger I til det - kan det virkeligt passe, at 4308 eller evt. Onkyo 905 ikke kan "trække det"? Jeg er ikke i tvivl om at NAD laver gode produkter, men umiddelbart er jeg mere stemt for Denon eller evt. Onkyo. En anden mulighed kunne evt. være Yamaha, som jeg også har kigget lidt på - er der nogle herinde der har erfaringer med Yamaha? Og hvilken model skal det i så fald være? Vil en RXV3800 kunne gøre det eller skal man helt op i Yamaha DSP Z 11? På forhånd tak! |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Fik den samme historie bundet på ærmet fra HFK. Jeg har dog rigeligt med kraft til mine B&W gulvhøjttaler med den Onkyo 605 jeg senere købte via dette forum.
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
NAD laver nogle super produkter, men det gør de andre nok også. g jeg er slet ikke i tvivl om at 800 serien er RIGTIG tung at trække.
Jeg mener det er Ironman der har dem, og han bruger NADs master serie som effekt. Alternativt kunne du finde effektblokke fra Crown eller Rotel, der også kunne være et godt alternativ. Og så have en processordel for sig... ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
NAD skulle komme med en ny udgave af NAD M15, nemlig NAD M15 HD,
det skulle værre med Gennum VXP, HD-lyd og Audyssey MultEQ XT, så den ville jeg vente på, og så smiden nogle stor effektblokke fra Rotel på, så som Rotel RMB-1095 og Rotel RB-1090 (de kan fås bruge til en god pris), da Rotel er kendt for at passe god til B&W, så for du med garanti HIGH-END surround lyd. Kilde: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1648 Redigeret af Startrek - 29-August-2008 kl. 12:53 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Sådan en NAD M15 HD kunne sgu være lækker, lækker... ![]() Redigeret af Asklepios - 29-August-2008 kl. 12:55 |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Har desværre kun det info fra linken
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Æv, må høre i HFK hvornår den evt. kommer...
![]() MVH |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
Har ikke endnu forhørt mig i HFK om denne, da jeg lige har funde denne
info, håbe at HFK også læser med i denne tråd. |
|
![]() |
|
![]() |
Er Jan Ryz ikke medlem herinde, eller er det kun på Hifi4all?
Han arbejder da i HFK... ![]() |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() |
Tak til de mange der allerede har skrevet her i tråden!
Ja, Ironman har bl.a. 803D'erne og jeg har faktisk også skrevet til ham, men har ikke hørt fra ham endnu - det kan jo være at han er på ferie. ![]() Selvom flere anbefaler NAD + forstærker, så synes jeg at kunne læse mellem linjerne, at HFK måske har overdrevet lidt over for mig - er det korrekt tolket? Det er da ikke fordi at jeg ikke gerne vil have en "Yamaha DSP Z 11" eller en "Denon AVC-A1HD" - men det er jo også noget af en investering, det kommer man jo ikke udenom. Jeg vil ikke beskrive mig selv som værende nogen stor HI-FI-nørd, til trods for det ambitiøse fremtidsprojekt. Men efter en del år med et fesent setup i en lille lejlighed, vil jeg godt snart have noget "ordentligt" lyd/billede i hjemmebiografen. Spørgsmålet er så, om jeg som nogenlunde alm. bruger, vil bemærke en væsentlig forskel på lyden på de nævnte højttalere, om jeg køber en 905'er/4308'er eller en A1HD'er/DSP Z 11'er - for nu at nævne nogle eksempler - det skal siges at min hørelse ikke fejler noget, forstået på den måde, at jeg ikke har behov for at spille helt vildt højt, med fare for at taget flyver af hytten - men selvfølgelig vil man da gerne have lidt "knald på" når man smider en god film på eller skal høre sin favoritmusik engang imellem. |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Hvis de er så besværlige de højttalere, så find dog nogle andre, der er masser af gode højttalere. Det er så min personlige holdning, men jeg gider sgisme ikke have højttalere som i så stor grad "begrænser" mit valg. Ville så hellere vælge en Onkyo TX-SR 875/6 eller Onkyo TX-NR 905 parret med enten nogle ELAC, Canton eller KEF. |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Vil det ikke være noget af et spring fra 803'erne til eks. de små elac stattelit-papkasser? Hvis du har pengene til den denon 4308 så vile jeg ski købe den, og så måske nogle dali højtalere som hælder lidt til den mørke side mht lyden. Ellers så snup de dejlige b&w'er og hvis du så synes du mangler power, hvilket jeg tvivler på, men HVIS nu, så kunne du købe en effekt dertil. Eller hvis man er lidt fræk kunne du snuppe en af de nye H/K (hvis de er udkommet). Ved bare ikke hvordan de lyder sammen med B&W Redigeret af furious jt - 29-August-2008 kl. 14:17 |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |