|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
T800 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() Sendt: 25-August-2008 kl. 19:07 |
Jeg leger med tanken om at anskaffe mig et HD Surround system. Som jeg
skrev i et tidligere emne, så forsøger jeg i skrivende stund, at finde
et setup som passer til mine Jamo 507 front højtalere, men jeg vil nu
forsøge at finde et alternativt setup, bestående af 5 helt nye
højtalere.
Jeg sidder og surfer en smule, og jeg må sige at jeg er faldet lidt for B&W's M-1 højtalere: ![]() De er små er ok pæne, men jeg ved ikke helt om de har nok i sig, til at kunne hamle op med de Jamo 507 som de erstatter? Sidst men ikke mindst, så kommer mit valg af en subwoofer nok til at falde på en fra 'Pod Speaker' serien, hvordan mon de spiller sammen? ![]() Jeg håber lidt flere svarer dette emne, gerne med nogle gode råd og fif om højtalere i et surround system. M.v.h. BF |
|
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver
...We have no fate... HD Film |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg kan i det mindste fortælle dig, at B&W M-1 synes jeg i forholdet til størrelsen spiller rigtigt godt. Lyden er deltaljeret og dynamisk. Jeg benytter dem nu som baghøjtalere, men havde dem tidligere hele vejen "rundt". Sub´en kender jeg desværre ikke. Selv har jeg en Velodyne SPL-800i - super |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
T800 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Hey det er godt at høre fra en bruger!
Bruger du KEF højtalerne som front og ELAC som center, eller hvordan fungerer resten af din opsætning? Jeg overvejer nemlig også den mulighed, at beholde mine Jamo front + købe en Jamo center og så købe disse her M-1 til bag. M.v.h. BF |
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Nej - ELAC som front og KEF som center |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, jeg bliver ellers advaret imod at "blande" højtalere, altså at jeg
f.eks. SKAL ud og finde en Jamo center til mine Jamo front højtalere.
Hvad siger du til sådanne udtalelser?
M.v.h. BF |
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det er en udemærket tommelfinger regel, at man som hovedregel i det mindte bør vælge HT fra samme mærke. MEN, dette er jo udelukkende for at sikre samme klang, lydbillede osv. Dette kan man også opnå med andre højtalere, så det kan lade sig gøre. |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Mikkel.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Jeg har 4 styk hængende som side- og baghøjtalere og det er jeg rigtig godt tilfreds med. De lyder som de skal og de er pæne og diskrete at se på.
Jeg ved ikke om jeg ville bruge dem som fronthøjtalere. Helt uvidenskabeligt mener jeg at der skal et par ordentlige tårne til, når AC/DC skal have fuld skrald :) Resultatet af eksperimenterne med 7.1 stereo er for mit vedkommende lidt blandede. Kvaliteten af lyden er fin, men jeg synes bare ikke det lyder... rigtigt... så mine forudsætninger for at vurdere dem som andet end surroundhøjttalere er lidt svag. |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
De giver super god lyd MEN de skal have en SUB til, ellers er de som et drengekor - lyse uden bund.. Med den kombination du skriver her, skal du nok få god lyd og spare en masse gulvplads :) |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Drengekor *fnis*
Lyder lovende, det setup er en smule pænere at se på end mit nuværende, jeg bryder mig faktisk ikke om synet af mine Jamo, men de er simpelthen bare super gode, omkring 200w mener jeg. @Asklepios Ja det er jo en mulighed, men svært bliver det nok. Jeg overvejer derfor at købe en Jamo center, som er grim, men passer til mit setup. Jeg vil så gemme den af vejen når jeg ikke skal se film i surround. M-1 ser jeg dog stadigvæk som nogle super gode baghøjtalere som Mikkel også kan rapportere. Alternativt må der indkøbes nye front med matchende center. Der er en masse kombinations muligheder lige pludseligt ![]() M.v.h. BF |
|
|
![]() |
|
skirk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Jeg har netop købt 5 stk sølv. i Hifi-klubben og en Harbo SUB10 fra harbosound.dk. Jeg har dog ikke fået prøvet dem endnu da jeg mangler min Onkyo 606 men den burde jeg få i dag. Så kan jeg lige vende tilbage med min oplevelse. Men jeg hørte dem i Hifi-klubben og der var jeg ikke i tivil om at det var dem jeg skulle købe. Jeg har desværre ikke plads til store front højtallere men jeg synes også de gjorde det godt som front. Skirk |
|
![]() |
|
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
Har selv en minibass, og den spiller kanon godt
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jeg var ude og lytte til M1'erne i dag... Og de var ikke dårlige, de kunne bestemt noget. Dog falder man heller ikke ned af stolen af beundring. De gør det de skal, og kan det de gør - størrelsen og prisen taget i betragtning. Så de er bestemt ikke noget dårligt bud som baghøjtalere, men jeg ville aldrig bruge dem som fronter, til det er de for fesne... Og så er de meget afhængig af en god sub, og der tror jeg måske du kommer lidt til kort med dit valg af sub. Der ville jeg nok vælge en noget højere kvalitet, og så gå på kompromis med designet. For som kombination, der ved jeg ikke om M1 og POD-subben vil spille godt sammen. Men en flot løsning er det... ![]() Jeg valgte så nogle helt andre højtalere, men de kostede også noget mere stk. Så jeg fik 2 baghøjtalere, istedet for 3 M1'ere, om det er en god ide, det skal jeg berette om når jeg har fået testet dem... ![]() Venlige hilsener |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |