recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 606 + Lyd fra TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 606 + Lyd fra TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2004
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 606 + Lyd fra TV
    Sendt: 17-August-2008 kl. 20:55

Jeg er den, synes jeg selv, heldige ejer af en Onkyo 606, som jeg lige har investeret i sammen med et sæt Kef 2005.2. Det er min første Sorround reciever og derfor er der halv meget for en rookie som mig at sætte sig ind i.

Jeg har en Sony X3500 LCD som har en Digital optisk udgang og derfor har jeg prøvet at tilslutte via et optisk kabel for at hente lyden fra TV til recieveren. Men selvom jeg synes jeg sætter Onkyoen op til at afspille lyden fra den optiske udgang, får jeg ikke noget lyd.

Så mit spørgsmål er om det ikke kan lade sig gøre at få TV lyden via et digital optisk kabel?

Jeg kan selvfølgelig sagtens få lyd via et sæt phono kabler, men giver det ikke bedre lyd at benytte et optisk kabel?

Håber der er en som kan hjælpe

Lange

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 21:00

Det er ikke det store der vindes, det vil stadig kun være Stereo, men for at vende tilbage til dit problem, har du aktiveret Digital In, det Input du bruger har sikkert en Analog genpart, så medmindre at du fortæller Reciveren, at det er Digitalt der skal anvendes, så vil den kun modtage fra det Analoge input.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
skirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 21:32

Det kan også være du skal indstille dit TV til at benytte modtageren og ikke de indbyggede højtalere i TV'et. Det skal jeg fx på mit Sony 40W4000 (Options knap->Speaker->Audio system og så spiller det) Menuen er vist anderledes på X3500 men prøv og kig i lydindstillingen på TV'et.

Skirk

Redigeret af skirk - 17-August-2008 kl. 21:33
Til top
Lange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 10:39

Tak for de hurtige svar.

På forstærkeren, kan jeg for udgangen game/tv, vælge mellem analog, hdmi og optisk. Analog er der altid og hdmi og optisk har jeg assigned. Så selvom jeg vælger optical OPT1 som kablet er isat. Ingen lyd. Og jeg har prøvet at flytte TV speaker til Audio system, så det lyder til at være på samme måde som på W4000.

Så lige hvad jeg gør forkert, kan jeg ikke gennemskue.

Men hvis det ikke giver bedre kvalitet/flere muligheder end alm. analog phono, så skal jeg måske bare bruge det, da det i hvert fald virker

Tak for hjælpen

Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke det store der vindes, det vil stadig kun være Stereo, men for at vende tilbage til dit problem, har du aktiveret Digital In, det Input du bruger har sikkert en Analog genpart, så medmindre at du fortæller Reciveren, at det er Digitalt der skal anvendes, så vil den kun modtage fra det Analoge input.

Tjaa der kan nu vindes meget, hvis han har et kort i røven af tv'et, jeg har da ihvertfald 5.1 lyd når jeg ser canal+
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 11:17
Jeg tror nu ikke du skal sætte det til TV speaker til Audio system for så skal du hele tiden have din receiver tændt for at få lyd.. sådan er det på w3000.
hvis du har sat din receiver op til at smide lyd ud gennem OPT1 ( kender ikke din receiver) sdå tror jeg det måske er dit kabel den er gal med
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 11:24
Har du prøvet noget så simpelt at skrue op for receiveren og ned for tv'et det virkede hos mig. hos mig spillede den nemlig både ud af tv ht'er og dem der sad til receiveren.
Til top
Lange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 11:55

Jeg har faktisk YouSee kort direkte i TV'et, og har læst mig til at jeg skulle kunne få 5.1 lyd ved at bruge optisk kabel.

Jeg har faktisk prøvet at mute TV'et, for at sikre mig at det ikke bare spillede lavt

Men dvs. vi er enige om at det burde kunne lade sig gøre at få lyd via den optiske udgang, når TV'et har det?

Når jeg kommer hjem fra job prøver jeg at rode lidt mere med det og evt. prøve et andet kabel, hvis jeg har et mere liggende.

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Lange Lange skrev:

Jeg har faktisk YouSee kort direkte i TV'et, og har læst mig til at jeg skulle kunne få 5.1 lyd ved at bruge optisk kabel.

Ja det kan du ikke få med analog. det kræver dog stadig at udsendelserne bliver sendt i surround self.

Oprindeligt skrevet af Lange Lange skrev:

Men dvs. vi er enige om at det burde kunne lade sig gøre at få lyd via den optiske udgang, når TV'et har det?

jeg har endnu ikke hørt om fjernsyn med ind/udgange der er til pynt

Til top
Lange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 13:47

[/QUOTE]

jeg har endnu ikke hørt om fjernsyn med ind/udgange der er til pynt

[/QUOTE]

hehe, nej men derfor kunne det jo godt være at udgangen ikke kunne håndtere alle typer kilder. Eks. en reciever.

Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 16:42
Du kan være sikker på dit tv kan håndtere det eftersom du har modellen større end min.
HVIS du har sat det korrekt op i din SR, tror jeg stadig, det er dit kabel den er gal med...Du kan evt prøve at tage en anden enhed og sætte til OPT1 og se om det vil virke, hvis det virker er vi lidt tættere på en fejldiagnose

Sert
Til top
Lange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 19:49

Så lykkedes det.

Det er tilsyneladende kablet. Jeg prøvede at sætte den i OPT2 og så var der pludselig lyd. Herefter flyttede jeg den tilbage til OPT1 og nu er der også lyd her.

Har ellers prøvet at sætte den i nogle gange i løbet af weekenden. Men nu virker det i hvert fald

Tak for hjælpen til jer alle

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu