recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere til Onkyo 606
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtalere til Onkyo 606

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
skirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalere til Onkyo 606
    Sendt: 13-August-2008 kl. 12:07

Hej med jer

Jeg overvejer og købe en Onkyo 606 da mit nuværende Philips anlæg er gået i stykker. Men kan jeg bruge mine eksisterende Philips højtalere og sub til Onkyo 606? Philips højtalerne har sådan nogle flade firkantet stik men dem kan jeg vel bare klippe af.

Vil TrueHD fra min PS3 fungere med Philips højtalerne eller skal det være optiske højtalere? 

Tak

Skirk

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 12:39

Du kan sagtens bruge dine niværende højtalere. Og som du siger, hvis ikke stikket passer kan du bare klippe det af...
Men hvordan ser stikkene ud, kan du evt. uploade et billede?
Det kan jo være de kan bruges på Onkyoen!!

Dog syntes jeg det ville være synd at bruge sådanne højtalere på en så god reciever. Havde du planer om at skifte højtalere?

Du kan sagtens høre TrueHD og alle de andre formater på dine nuværende højtalere, det er ikke dem der er bestemmende for om du får glæde af dem. Det er recieveren...

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 12:43

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Du kan sagtens høre TrueHD og alle de andre formater på dine nuværende højtalere, det er ikke dem der er bestemmende for om du får glæde af dem. Det er recieveren...

Med venlig hilsen

ja men jeg vil sige at højtalerne har en indflydelse på om man kan høre det er HD-lyd. Lyden ved gode højtalere bliver betydelig mere detaljeret og klar HD-lyd eller ej, i forhold til dårlige.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Med venlig hilsen

ja men jeg vil sige at højtalerne har en indflydelse på om man kan høre det er HD-lyd. Lyden ved gode højtalere bliver betydelig mere detaljeret og klar HD-lyd eller ej, i forhold til dårlige.

Jamen det vil jeg da give dig helt ret i...  Jo bedre højtalere man har, jo mere får man ud af sin film og musiksamling...
Sammen med kabler, afspillere osv. osv. osv.

Ak ja, tweaks'ne er mange, og man kan købe sig fattig i dem...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 12:59

afgjort!!

jeg synes bare det er lidt synd med sådan en fin Onkyo Skirk nu har købt, at han så ikke også går ud og invistere i nogle gode højtalere eller bedre ihvertfald. jeg tror ikke det er så dyrt at overgå philips HT uden at vide hvilken model det er.

men ihvertfald et par gode stereo højtalere til at starte med

i øvrigt så tror jeg ikke det kan komme til at fungere med subben i det philips sæt, da den sikker ikke har en almindelig sub tilslutning!?

jeg kunne forstille mig det var sådan et home entertainment samlet køb fra philips hvor de hedder HTCxxx noget i den dur?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 13:07

MEGET enig jrued,
Jeg syntes helt sikkert også han skal få sig nogle nye fronter, og en center måske. Så kan han bruge de gamle philips til baghøjtalere!

Godt set med sub'en, det havde jeg slet ikke tænkt over!!

Mange hilsener

De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 13:23
Har selv haft samme tanke når jeg engang for købt mig en ny receiver - At genbruge 2 satteliter til baghøjttlaere i første omgang - Men de højttalere der høre til mit phillips-billig-anlæg er opgivet til 3ohm, og det går vil ikke på nogen rigtig receiver? Synes altid de er opgivet til mindst 4ohm.

Redigeret af Kasper_J - 13-August-2008 kl. 13:25
Til top
skirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 13:30

Hej med jer og tak for svar.

Det er et HTCxxx sæt. Hvis nu jeg skal købe et sæt med to front speaker+center speaker+sub hvad kan i anbefale (helst under 2k). Så kan jeg benytte de andre speaker til rear og altid købe bedre senere.

Jeg har ikke købt Onkyo'en endnu men overvejer det stærkt, jeg tror dog at jeg køber den i tyskland da det er meget billiger

Skirk

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 13:59

hmm det er jo et meget begrænset budget.

jeg må sige helt ærligt ville jeg vente og spare op (selvom dette er rigtig svært især for mig). ellers tror jeg du skal på brugt market for at finde gode højtalere til et par tusinde.

men du kan selvfølgelig købe reciveren og sætte de philips til men du skal ud og have en sub lige meget hvad. alt efter dine behov ville jeg sige 2000 til en sub er også lige i underkanten, men kan helt sikkert lade sig gøre! men med tiden skift først fronter og center ud.

personligt vælter jeg mig heller ikke rundt i penge til at købe hifi har sabbat år og er igang med at spare op til en større reciever og Elac fs 249, så det blir til en del pasta med ketchup

@Kasper_J

jeg tror helt sikkert de ville kunne spille med recieveren men tror tilgengæld også hurtigt de ville blive brænd af. kan ikke anbefales

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

jeg tror helt sikkert de ville kunne spille med recieveren men tror tilgengæld også hurtigt de ville blive brænd af. kan ikke anbefales

Var også min tanke - tror det er en bedre løsning at lade min mor arve det når tiden kommer til at skifte

Til top
skirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 14:16
Hvis så man bruger mere end 2K på højtalere hvad kan i anbefale?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af skirk skirk skrev:

Hvis så man bruger mere end 2K på højtalere hvad kan i anbefale?

Hvad er din øvre grænse? - din formulering er jo lidt svag, da du nu vil have højttalere til mellem 2k og "uendeligt" antal kroner.

Til 2k vil jeg anbefale Logitech Z5500.

Da du (nok) stadig er på et stramt budget synes jeg du skal gå ind på hifi4all under køb salg bytte og søge efter nogle højttalere du kunne tænke dig
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu